Klachtensysteem vlieghinder verbeterd
|
| | Haarlems dagblad
Schiphol - De luchtvaartbranche neemt per 1 november een ander registratiesysteem in gebruik voor geluidshinderklachten over Schiphol.
Het nieuwe systeem van het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (Bas) moet het voor omwonenden makkelijker maken om vliegoverlast te melden. Ook wordt het dan mogelijk om diepgaandere analyses van de klachten te maken. Dit kan ‘mogelijke oplossingen dichterbij brengen’, zo stellen Schiphol en Luchtverkeersleiding Nederland.
Bas is inmiddels redelijk bekend. De website www.bezoekbas.nl wordt gemiddeld door 257 personen per dag bezocht.
Geplaatst door webbeheer uit NULL
BAS is van de sector, en dat weerhoudt velen ervan BAS te bezoeken. Heeft misschien wel te maken met het diepgeworteld wantrouwen van de omwonenden jegens de sector.
Misschien kan een beter beeld van de hindermeldingen verkregen worden als de registratie ervan búiten de sector wordt gedaan? Of zou BAS dát dan weer niet vertrouwen?