Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Klachtenafhandeling Schiphol moet verbeteren

 |
 Geplaatst door: Ad 
 |
 Bekeken: 682 
|
 www.sp.nl 
Klachtenafhandeling Schiphol moet verbeteren

30-03-2006 • In antwoord op vragen van SP-Kamerlid Arda Gerkens geeft staatssecretaris Schultz (Verkeer) aan dat er beter omgegaan moet worden met de klachten over Schiphol. Schultz zal gaan zorgen voor een betere bekendheid van het Informatie en Klachtenbureau. Daarnaast zoekt ze naar mogelijkheden om klachten ook echt te gaan behandelen in plaats van enkel te registreren.

Gerkens had de vragen gesteld omdat de klachten rondom Schiphol in 2005 licht waren afgenomen, terwijl er veel signalen zijn dat de overlast juist toeneemt. Gerkens: “Veel mensen zijn moe van het klagen aangezien er toch niets met de klachten gedaan wordt. Daarnaast is het klachtenmeldpunt bij veel omwonenden nog onbekend. Gelukkig erkent de staatssecretaris dit nu ook en belooft ze verbeteringen.”

De inventarisatie van de klachten over Schiphol wordt gedaan door de Commissie Regionaal Overleg Schiphol (CROS). Zij doen echter niets anders met de klachten dan deze in kaart te brengen. De SP vindt dat de klachten moeten worden afgehandeld. De staatssecretaris zegt dit klachtenmanagement nu toe en zal hierover in overleg met de CROS treden.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Freek

Hans heeft naar aanleiding van een suggestie van Rob, als oud-consumentenombudsman van de VARA, een warenonderzoek naar de Wallen ingesteld.
Binnnenskamers heeft hij inderdaad moeten beamen dat je op de Wallen meer waar voor je geld krijgt dan bij de CROS.

Geplaatst door leo

* CROS was hier op bezoek vorige week. Een dame en een Heer. Vriendelijke mensen.
Om te vragen wat ik wilde bereiken met al mijn geklaag.
Heb ik ze verteld. Ze gaan alle "veelplegers" af heb ik de indruk. En dat ben ik.
Ik heb ze ook verteld dat ze een enorm risico lopen met de nieuwe site en de inlogprocedure. Namelijk dat als er een extra drempel wordt ingebouwd (het inloggen) daardoor minder mensen zullen klagen en dat dat door iedereen wordt uitgelegd als dat "het beter wordt". Behalve door de omgeving.
Hadden ze nog niet bij stilgestaan.........

Geplaatst door Olav

Poging tot registratie bij CROS (vanaf 1 april nodig om klachten te kunnen indienen) mislukte.
De reden was:

"Er bestaat reeds een profiel met uw adresgegevens en achternaam.
Neem contact op met het IKB via emailadres .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) om uw account te activeren of te wijzigen. Onze excuses voor dit tijdelijk ongemak."

Dit gebeurt voor het weekend. Dat scheelt weer.

Indien dit een algemeen verschijnsel is, zou het kunnen bijdragen aan de pogingen van de sector tot ''management" van de klachten rond Schiphol.

Ik vraag me af of het bemoeilijken van de toegang een statistisch aanvaardbare zaak is. Er is een universitair deskundige aangesteld. Laat die zijn visie daarover geven op de nieuwe website van CROS: http://www.CROSNet.nl

Netjes is anders!

Geplaatst door leo

Het oude formulier werkt gelukkig nog wel !