Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Klachtenafhandeling Schiphol definitief overgedragen aan Bas

 |
 Geplaatst door: A Holwerda 
 |
 Bekeken: 566 
|
 Luchtvaart =nieuws= 
Klachtenafhandeling Schiphol definitief overgedragen aan Bas

SCHIPHOL - De afhandeling van klachten over geluidsoverlast rond Schiphol is met ingang van deze maand definitief door de Commissie Regionaal Overleg luchthaven Schiphol (CROS) overgedragen aan het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (Bas). Dat heeft CROS bekendgemaakt. Bas voldoet nu aan alle gestelde eisen om de klachtenafhandeling op zich te kunnen nemen.
 
Bij de oprichting van Bas door Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) en Amsterdam Airport Schiphol zijn door de leden van CROS een aantal voorwaarden gesteld aan de inrichting van de klachtenafhandeling. Ook aan de laatste voorwaarde, het inrichten van een ‘ombudsfunctie’, wordt nu voldaan.

Het gaat hierbij om een Rijksloket voor klachten en vragen over het Rijksbeleid en de wetgeving. Daarnaast is een ‘Commissie van Wijzen Bas’ ingesteld, waar mensen terecht kunnen met klachten over gedragingen van Bas.

In de CROS zitten bestuurlijke en bewonersvertegenwoordigers van 31 gemeenten, de provincies Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht, en de luchtvaartsector (LVNL, Schiphol, KLM, Martinair en transavia.com).


Reacties op dit bericht

Geplaatst door L.R. Aalegeiz

Kafka.

Geplaatst door V.O.S.

We zullen het zien: tegen wie je spreekt is een ander verhaal dan wat de persoon in kwestie met de informatie doet........in dit geval is de 'persoon' 'Bas'. We zullen wederom zien hoe groot de invloed van de luchtvaartsector zal zijn achter de schermen. 'Bas' zal zich eerst moeten bewijzen. Voor als nog het voordeel van de twijfel........

Geplaatst door Rose

Geachte V.O.S.

'We zullen wederom zien hoe groot de invloed van de luchtvaartsector zal zijn...'

Bas ís van de luchtvaartsector.

Geplaatst door V.O.S.

Geachte Rose,

Klopt. Je hebt gelijk.

Bas ís van de luchtvaartsector

Vandaar de verwachte invloed.....