Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Klachten Schiphol nemen af

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 572 
|
 NHD 
Klachten Schiphol nemen af Download het gehele artikel 'Klachten Schiphol nemen af'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Dus zal de sector, met name LVNL, wel gaan roepen dat ze verschrikkelijk goed werk hebben afgeleverd dit jaar.

Ze vergeten dan gemakshalve dat er wel 700.000 klachten binnen zijn gekomen. Welk bedrijf komt er op de tweede plaats en met hoeveel klachten...?

Geplaatst door Els uit Castricum

Er zijn mensen, die wel klagen maar niet bij Cros, omdat ze het gevoel hebben dat het toch niet helpt. En er zijn mensen, die de telefoonkosten bezwaarlijk vinden. Of geen zin hebben om die moeite te doen. Als ik op mijn afrekening kijk, zie ik haast alleen maar 020-6015555 staan. En dat tikt lekker aan, hoor. En ook ik begin te denken, wat gebeurt er mee, wat wordt er ( misschien) mee gemanipuleerd en wat wordt onder de pet gehouden omdat het beter uitkomt???
Maar als je tegen de mensen zegt, dat de waarde van hun huis aan het dalen is, (want wie wil iets kopen onder een luchtfile), dan zie je ze denken van "ja, ik moet toch ook wel wat gaan doen." Maar reken maar, dat hoe dan ook, heel wat onuitgesproken klachten bij die 700.000 opgeteld kunnen worden.

Geplaatst door Ton uit NULL

Het is in het verleden al duidelijk genoeg gebleken dat klagen bij de Cros absoluut geen zin heeft gehad. Het is alleen maar erger geworden. Wij woonden in velsen-zuid, nou, het zou véél beter worden, zo zei men bij de Cros in 1990. De praktijk bewijst dagelijks het tegendeel. Het is véle malen erger geworden.
Laat dat klagen bij de Cros maar zitten. Het heeft anno 2005/2006 nog steeds geen zin. In ieder geval niét om de hinder te verminderen.
Laten we ons maar direkt tot de verantwoordelijken richten: de provincie NH, de gemeente Amsterdam, de Rijksoverheid, de eigen gemeente.Laat de ondervonden hinder en overlast door Schiphol maar een belangrijke leidraad zijn bij ons stemgedrag bij de komende verkiezingen. Wat mij betreft is het met Schiphol volledig uit de hand gelopen.

Geplaatst door leo uit de kwakel

** Juist en ook onjuist.

In absolute zin misschien wel juist. Maar bedenk dat in de cijfers van 2004 ca. 60.000 klachten aanwezig zijn uit Uithoorn en omgeving vanwege het asociale gedrag van de luchthaven op het eind van de zomer.
Als je die 60.000 verdisconteert in de aantallen zijn de klachten in 2005 juist TOEGENOMEN.

Let maar eens op hoe de sector die aantallen uitbuit in de komende tijd.
Tegelijkertijd voor iedereen een teken dat er gemeld moét worden dat er klachten zijn !



Geplaatst door Willem uit Heemskerk

Vergeet ook niet dat de inzendtermijn van klachten naar 10 dagen is gegaan. Ik heb het al een aantal malen niet gehaald. Bovendien zie ik liever de vergelijking met het laatste volle jaar zonder Polderbaan.

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

CROS: “Met CROS-IKB.”
“Goedemorgen, met Aalegeiz hier. Allereerst de beste wensen voor het komende jaar, dat het op alle fronten maar rustig mag blijven. Ik heb twee vragen.”
CROS: “Gaat u gang.”
“Is de baanpreferentie gewijzigd?”
CROS: “Nee hoor. De LVNL bepaalt de manier waarop wordt gevlogen en”
“Ja, laat u maar zitten, dat verhaal ken ik wel ongeveer, kunt u me vertellen waarom er ondanks het niet wijzigen van de preferentie dan toch wordt gestart op de Polderbaan?”
CROS:“Sinds vanmorgen vroeg”
“dat kunt u wel zeggen ja!”
CROS: “is de Polderbaan de hoofdstartbaan. Op de site van de LVNL kunt u dat zien met een voorspelling voor een paar uur.”
“Dank u wel” zei ik, “waarom is de Polderbaan dan wederom verheven tot hoofdstartbaan?”
CROS: “Dat komt door het weer en dan met name de wind.”
“Wat is de windsnelheid op het moment?”
CROS: “5 knopen”.
“Dus het is windstil?”
CROS: “Ja, zo kun je dat noemen.”
“Dus het is geen argument om de Polderbaan weer als startbaan te benoemen?”
CROS: “De LVNL bepaalt op welke manier er wordt gevlogen aan de hand van een groot aantal gegevens waaronder die gegevens die ik net noemde.”
“Windstilte dus?”
CROS: “Ehm, ja, onder meer.”
“En ze hebben u niet verteld waarom de Polderbaan nu opeens weer om half 4 ’s nachts hoofdstartbaan is gemaakt?”
CROS: “Ehm, nee.”
“Als u het al niet weet, snapt u dat berichtgeving op welke site dan ok altijd tekort zal schieten als die informatie niet volledig is?
CROS: “Ja, nou eh weet u, het is complexe materie.”
“Ik dank u vriendelijk, tot horens.”

En nee ik ben er niet op uit om de CROS te pesten. Ernstiger vind ik het feit dat de LVNL dus gewoon kan doen en laten wat het wil, op ieder willekeurig moment zonder daar ook maar een schijntje van informatie waarom tegenover te stellen. Zelfs niet de CROS wat toch het communicatieplatform van de sector zou kunnen zijn.


Geplaatst door Vos uit Uitgeest

Klachten Schiphol nemen af........ik heb er reeds weer een paar voor ze! Vooral op het tijdstip dat de meeste mensen in hun remslaap verkeren, komen er weer een aantal van die kisten over! En, een beetje onheilspellend, de
luchtvaartsector zal wel op de zelfde arrogante voet verder gaan........

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Ook wij lagen weer te schudden in ons bed vannacht en niet van het lachen. Rond half vier tot en met half vijf kwamen er iedere tien minuten kisten oer.Je wordt wakker en je valt weer in slaap en weer wakker en weer in slaap.

En Verkeer en Waterstaat maar roepen dat er niets aan de hand is en dat er geen waarden van boven de 25 Dba in de slaapkamers door vliegtuiggeluid overschreden worden.

Zie ook de belachelijke situatie in het zuiden van het land (Onderbanken): alles en iedereen is tegen een belachelijke kap van 6 hectare (!) bos om het landen veiliger te maken. Burgemeester wordt zo onder druk gezet dat hij dan maar een noodverordening gebruikt.

Democratie en luchtvaart? Laat me niet lachen.

Geplaatst door Els uit Castricum

Om even in te haken op de opmerking van L.R. Aalegeiz over het bos in Limburg, ik schaam me dood, dat het bos in het Zuiden gekapt wordt voor die krankzinnige vliegtuigen. In welk land leven we eigenlijk? Die kostbare bomen, die voor zoveel goeds zorgen en voor zoveel vreugde en voor zoveel beschreming.. dat wordt maar even afgenomen en ja voor wat?? En dan het lawaai voor dat dorp, het is vreselijk.
Wanneer staan er integere en moedige mensen op, die dit weigeren goed te keuren?

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Nog eentje dan:

Radio 1 vandaag:
De reden is me ontschoten maar in Rotterdam zijn de affakkelvlammen van een raffinaderij vandaag vele malen groter dan normaal, bovendien roken ze erger.

De woordvoerder vertelde dat het 'klachten regende', er waren er al rond de 35 binnen.

Vergeleken met Schiphol is dat een factor 50 minder.

Verschil met Schiphol is dat dit in Rotterdam zelden voorkomt en Schiphol dag en nacht honderdduizenden stoort.