Platform Vlieghinder Kennemerland
 

‘KLM zet punt achter vluchten tussen Schiphol en Maastricht’

 |
 Geplaatst door: A Holwerda 
 |
 Bekeken: 857 
|
 Zakennieuws 
‘KLM zet punt achter vluchten tussen Schiphol en Maastricht’

AMSTERDAM - Luchtvaartmaatschappij KLM is van plan te vertrekken vanaf de luchthaven Maastricht-Aachen Airport. Dat heeft het bedrijf bevestigd tegenover Business News Radio. Wat de precieze aanleiding voor KLM is om de vluchten van en naar de Limburgse luchthaven te staken, is niet bekend. KLM vliegt drie keer per dag tussen Maastricht en Schiphol.

Op de route worden propellervliegtuigen van het type Fokker 50 ingezet. KLM prijst Maastricht Aachen aan als opstappunt voor internationale vluchten. Op Schiphol bieden de vluchten uit Maastricht aansluiting op andere lijndiensten.

Als KLM daadwerkelijk uit Maastricht vertrekt, verdwijnt de laatste binnenlandse route in Nederland. VLM Airlines staakte recentelijk de lijndienst tussen Groningen en Schiphol, waarna de KLM-route naar Limburg als enige binnenlandse luchtverbinding overbleef.

 


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Observer uit Nederland

Daar staat tegenover, dat er in de categorie GA: General Aviation, een ontwikkeling gaande is van nieuwe bedrijfjes, met kleinere toestellen, die zgn taxivluchten arrangeren..

Geplaatst door rob uit Hoofddorp

en VLM een 100% dochter is van de KLM sinds de volledige overname van de VLM eerder dit jaar...

Geplaatst door Ton uit NULL

Het was (is) om een heleboel redenen asociaal om een dergelijke lijndienst voor zo'n korte afstand te beginnen.
KLM is daarom véél te laat met het stoppen ervan.
Echter....beter te laat dan nooit.
Misschien komt via de afslankende KLM-portemonnee het sociaal bewustzijn terug.

Geplaatst door Observer uit Nederland

Er is al in 1995 PKB Schiphol beloofd: In Europa neemt de HSL de zaak over.

Geplaatst door Jan uit Den Dolder

Is er een omscholingscursus voor piloten naar treinconducteur?

Geplaatst door frank uit NULL

En nu wijken de passagiers die gebruik maakten van de aansluitende internationale vlucht van KLM (en dat zijn er veel per dag) over naar de luchthaven van Brussel en Dusseldorf. De luchthaven heet niet voor niets Maastricht - Aachen airport en wordt (werd?) ook veel gebruikt door Belgische en Duitse klanten.