Platform Vlieghinder Kennemerland
 

KLM-alliantie groter, Schiphol drukker

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 1156 
|
 NHD 
KLM-alliantie groter, Schiphol drukker Download het gehele artikel 'KLM-alliantie groter, Schiphol drukker'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Natuurlijk wil Cerfontaine af van de het gekrijs van charters (alsof hem dat wat kan schelen). Zeer slechte journalistiek van ‘onze verslaggever’ van het NHD. (artikel hieronder)
Als ie even iets verder geneusd had, had hij/zij vanzelf ontdekt dat er andere belangen zijn dan het geluid om Cerfontaine te doen roepen dat ie van die charters af wil. In ‘onze verslaggever’ zijn/haar eigen krant staat ook het artikel afgedrukt met daarin de plannen van het Skyteam.

De maatschappijen met extreem stille vliegtuigen (Aeroflot, China Southern, Aeromexico,CSA Czech) zijn een veel zekerder vorm van inkomsten met de geplande lijnvluchten. Cerfontaine snapt ook wel dat er wereldwijd uiteindelijk maar een paar grote maatschappijen zullen overblijven. De fusie KLM/AF en Skyteam zijn daarom uitermate welkom. Veel meer welkom dan kleine maatschappijen van mensen als De Vlieger. Daar heb je er 10 van nodig in plaats van 1 Skyteam om hetzelfde volume te bereiken.

Het ernstige aan de verwevenheid van belangen van KLM/AF en Schiphol is dat de politiek weer es zit te dutten. Er is geen enkel protest te horen, de dubbeldoelstelling wordt van tafel geveegd, Schultz van Haegen heeft het reeds over 800.000 vliegbewegingen per jaar gehad, haar tijd ver vooruit, een vrouw met visie.

Cerfontaine snap ik. Hij is ondernemer en zal al zijn charisma aanwenden om in zijn volgende functie wel zijn pensioenvoorwaarden gevalideerd te krijgen.
Erger nog is ons dagelijks bestuur dat sinds jaar en dag niet beseft dat ze geen enkele vorm van handhaving van regels aangaande Schiphol heeft. De enige die dat beseft is inmiddels opgestapt (Van Gijzel).

De CDV heeft inmiddels uitspraken gedaan waardoor men zich op glad ijs bevindt. Geluid gaan meten is wel een heel angstig vooruitzicht voor Verkeer en Waterstaat / Schiphol / LVNL. Schultz van Haegen zal haar best doen dat meten te voorkomen of de norm op te rekken, het een of het ander. Cerfontaine denkt aan zijn volgende functie, Van Wijk zoekt verdere uitbreiding van het Skyteam.

Wie beschermt de burger?