Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Intentieakkoord over luchthaven: ‘Vliegen vanaf eind 2014’

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 1260 
|
 destentor.nl 
Intentieakkoord over luchthaven: ‘Vliegen vanaf eind 2014’

ENSCHEDE - De Reggeborgh Groep van Dik Wessels heeft een intentieverklaring getekend met projectorganisatie ADT over de ontwikkeling van de luchthaven Twente. Daarin is bepaald dat er voor 1 maart een exploitant wordt gepresenteerd. Na het doorlopen van een reeks procedures moet er vanaf eind 2014 gevlogen kunnen worden.

Er moet vanaf eind 2014 gevlogen kunnen worden
Die hoop en verwachting spraken de ADT-bestuurders gisteravond uit tijdens de presentatie van de evaluatie van de afgelopen aanbestedingsprocedure. De planning dat er over ruim anderhalf jaar gevlogen kan worden vanaf Twente werd door de ADT-bestuurders Peter den Oudsten, Marijke van Hees en Gerrit-Jan Kok ‘reëel’ genoemd.

Zo verwachten de bestuurders dat de Europese Commissie al begin september een uitspraak doet over de melding van mogelijk ongeoorloofde staatssteun van 16,2 miljoen euro. Dat bedrag wilden de gemeente Enschede en de provincie Overijssel investeren in de luchthaveninfrastructuur. De melding van de staatssteun werd onlangs, na het verstrijken van de wettelijke termijn, ingetrokken.

Naast de intentieovereenkomst met de Reggeborgh Groep presenteerde ADT gisteravond ook de bevindingen van het eigen onderzoek naar de afgelopen biedingenfase. Die leverde geen concreet bod op van de drie aanvankelijk geïnteresseerde kandidaat-exploitanten. Uit het onderzoek blijkt dat Schiphol geen vertrouwen heeft in de Twentse businesscase. Daarnaast staat, wat Schiphol betreft, de exploitatie van ‘Twente’ op gespannen voet met de ontwikkeling van het vliegveld in Lelystad. De andere twee kandidaat-exploitanten, Egis uit Frankrijk en Ictas uit Turkije, zagen af van Twente in verband met de beperkte omvang van de beoogde luchthaven.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door j h griese uit Amstelveen

Lijkt er op dat die bestuurders hard leers zijn. Ook dame PvdA van Hees is weer van de partij....

Geplaatst door V.O.S. uit NULL

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Hoe zot moet je zijn om op zo'n korte afstand van elkaar twee luchthavens te willen?
Nederland heeft verhoudingsgewijs t.o.v. haar oppervlak, al veel te veel luchthavens. Mijn inziens zijn de lieden die toch een luchthaven in Twente er door heen drukken, geldbloedhonden. Niets meer en niets minder.
Er kan simpelweg geen andere reden zijn.
Werkgelegenheid blijkt tegenwoordig in Nederland bv., enkel en alleen door een sector te kunnen worden opgebracht die mega-herrie als bijprodukt levert. Om over de vervuiling nog te zwijgen! Kunnen we nu echt niets anders meer?

Geplaatst door j h griese uit Amstelveen

@V.O.S. Het is inderdaad hemeltergend. Goedwoord: Geld bloedhonden. Inclusief die bestuurders,die straks hun baantje denken te verzilveren??

Geplaatst door A. Boeing uit Hoofddorp

En wat vindt de bevolking eigenlijk? Ik zou me toch kunnen indenken dat die de rust die is neergedaald wel waardeert en niet zit te wachten op vliegtuiglawaai. Als dat wel zo is kan de driehoek Alkmaar-Utrecht-Rotterdam wel wat vliegbewegingen missen!