Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Ingezonden brieven: Prof. Berkhout over Schiphol

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 639 
|
 FD (nagekomen) 
Ingezonden brieven: Prof. Berkhout over Schiphol Download het gehele artikel 'Ingezonden brieven: Prof. Berkhout over Schiphol'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Rose

Kan iemand het nog duidelijker verwoorden?

Tien jaar Schipholbeleid (lees: misleiding) in een notendop!

Geplaatst door J.H. Griese

Berkhout verstaat als geen ander de kunst om het glashelder te zeggen/schrijven

Geplaatst door L.R.Aalegeiz

Een platform in zee, waar heb ik dat meer gelezen?

Prof. Berkhout, dank! Gelukkig zijn er mensen op uw niveau die snappen hoe je iets moet aanpakken.
Jammer dat er geen mensen van uw statuur in de denktank zitten die hier een beslissing over zouden moeten nemen.

De vraag rijst: hoe krijgen we dat voor elkaar?

Gisteren in Spaarndam poneerde Vermeegen eenvoudigweg dat de bewoners zich dan maar moeten afvragen of ze nog in die herrie wilde wonen. Punt.

Geplaatst door J.H. Griese

Enne.....Spaarndam stemde toch VOOR dit Alders Eindadvies ????


Geplaatst door L.R.Aalegeiz

Voor bewoners is het niet zo zwart - wit Jan, deze willen slechts minder hinder.

Vooralsnog ben ik blij dat er mensen zoals jijzelf en anderen zijn die zich belangeloos inzetten voor de verbetering van het leefmilieu in de getroffen gebieden.

Het is jammer dat er een breuk is ontstaan in de groep, volgens mij zijn de belangen namelijk overeenkomstig.

Geplaatst door J.H. Griese

Dank voor je compliment, maar je waarneming is volstrekt verkeerd. Er zijn door een aantal lieden spelletjes gespeeld.Ik heb je er over geinformeerd, maar je steekt je kop in het zand. Jammer en je doet of er niets aan de hand is.
Lees de commentaren.

Geplaatst door L.R.Aalegeiz

Net als ik jou gewaarschuwd heb om ervoor te zorgen dat de bewonersgroepen niet verdeeld zouden raken (zie ook commentaren).

Het hoe en waarom lijkt me achter ons te liggen. Veel belangrijker is hoe nu verder te handelen in het kader van het verbeteren van het leefmilieu.

Misschien had Vermeegen wel gelijk en zou er alvast begonnen kunnen worden over hoe de slachtoffers uit te kopen. Maar met een krimpende groei en wellicht een depressie aanstaande hou ik mijn hart vast vanwege de immer gebruikte motivatie "de economische waarde van Schiphol".



Geplaatst door J.H. Griese

Je houding is duidelijk.
Ik ben geen meeloper, die om 5 voor 12 nog zijn hoofd op het hakblok legt.
eenweek voor het eindgesprek met Alders was eenruime merderheid nog TEGEN dit VVA
Lees alleen bovenstaand relaas van Berkhout goed, en niet alleen, dat over de Noordzee .

Geplaatst door Maaike

Het is een illusie te denken dat we met een vliegveld in zee van de geluidsoverlast verlost zullen zijn. Als men de huidige vliegroutes bekijkt en deze naast de herkomst van de klachten legt, dan is te zien dat er tot een straal van zeker 30 km vanaf Schiphol veel geluidshinder is. Ik noem de meest verafgelegen plaatsen (met de klok mee) die toch nog honderden klachten scoren: Alkmaar, Almere, Soest, Bodegraven en Leiden. Allemaal plaatsen op geruime afstand van Schiphol.

Met een luchthaven in zee zullen de kustregio’s dezelfde zo niet ergere geluidshinder gaan ervaren. Is het niet in kwaliteit (de hoeveelheid lawaai per vliegtuig), dan is het wel in kwantiteit (frequentie waarmee de vliegtuigen passeren).

Want reken maar dat zo’n vliegveld in zee de deur openzet voor een veelvoud aan vluchten dan die we nu tot nu toe op Schiphol gewend zijn.

Deze vliegtuigen zullen heus niet eerst over zee naar 3000 meter klimmen en dan pas afbuigen naar de gewenste route. Men heeft nu al een hekel aan een beetje omvliegen. Nee, het wordt rechtstreeks op het doel af, dus pats boem over de Randstad en Noord-Holland.