Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Ingezonden: Aalsmeerbaanherrie

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 1129 
|
 dichtbij.nl Editie Amstelland 
Ingezonden: Aalsmeerbaanherrie

Door: brass, dichtbij-meeschrijver

UITHOORN - Weer een hele avond die rotherrie van Schiphol. En weer een hele avond die rotherrie van Schiphol, de Aalsmeerbaan wordt weer gebruikt als startbaan. En uiteraard niet de eerste keer vandaag, want ook een groot deel van de ochtend en middag was het weer prijs.

En als het aan de medwerkers van de LVNL ligt blijft dat ook zo, kan hun wat schelen, Schiphol voor alles !

Dan maar weer klagen, via www.bezoekbas.nl bijvoorbeeld. Maakt dat dan wat uit ? Nee, totaal niet. Maar hopelijk wordt er iemand in Den Haag wakker en probeert onze asociale VVD minister op andere gedachten te brengen.

Je kunt bij het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (BAS) ook vragen stellen. De antwoorden zijn zeer slecht leesbaar (juridisch gekeutel, je kunt zien dat BAS ook een duidelijke voorkeur heeft voor Schiphol) maar je komt soms alarmerende antwoorden tegen, zoals deze:
“Als gevolg van een zuidelijke windrichting worden de Kaagbaan en Aalsmeerbaan ingezet voor startend verkeer. De Aalsmeerbaan wordt normaliter op vijf periode, startpieken van de dag ingezet voor startende verkeer naast de Kaagbaan. De laatste startpiek, waarbij twee startbanen (Kaagbaan en Aalsmeerbaan) in gebruik zijn, is van ongeveer 20:20 t/m 22:00 uur. Onder Uitleg en Informatie op onze website vindt onder Wat zijn de piektijden ( van start- en landings- en offpieken).”

Oftewel: we worden gewoon ingeroosterd, ’s avonds, minimaal tot 22 uur (meestal langer, overigens) Samenvattend: meldt je aan bij BAS en laat weten wat je er van vindt. Het kost je maar luttele seconden per klacht (ook mogelijk via je smart-phone). Misschien krijgen we de meute wakker in Den Haag.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Jaap uit Bussum

Mee eens. Helaas zijn we gedoemd om bij BAS te (blijven) klagen. Als er niet meer geklaagd wordt, gaat de luchtvaartsector er mooi weer mee spelen. Daarom blijf ik het pertinent oneens met het advies op deze site, zie “Hinder”, om hinder door vliegverkeer niet meer te melden bij BAS. Een klacht indienen kost inderdaad slechts luttele seconden en hoe meer mensen klagen, hoe beter. Beter veel klagers die weinig klagen, dan weinig klagers die veel klagen.