Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Informatie en klachtencentrum Schiphol voor Oegstgeestenaren

 |
 Geplaatst door: A Holwerda 
 |
 Bekeken: 879 
|
 Webregio.nl 
Informatie en klachtencentrum Schiphol voor Oegstgeestenaren

OEGSTGEEST - Het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (Bas) is het informatie- en klachtencentrum waar inwoners van Oegstgeest terecht kunnen met al hun vragen en klachten over het vliegverkeer op Schiphol. Bas is een gezamenlijk initiatief van Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) en Amsterdam Airport Schiphol (AAS).


Wie een vraag of klacht heeft wordt deze door de medewerkers in behandeling genomen. Daarnaast worden alle vragen en reacties permanent gemonitord. Dit geeft Bas de mogelijkheid om het werk en dat van LVNL en AAS te verbeteren en de hoeveelheid hinder verder te beperken. Door een continue samenwerking met Schiphol en Luchtverkeersleiding Nederland beschikt Bas over actuele operationele informatie. Elke vraag of klacht telt dus echt.

Wie een vraag of klacht heeft over het vliegverkeer op Schiphol, of informatie wil hebben over het actuele baangebruik of welke hinderbeperkende maatregelen er getroffen zijn, kan terecht op http://www.bezoekbas.nl of contact opnemen via 020-6015555, dagelijks van 9.00 uur tot 17.00 uur.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door V.O.S. uit NULL

" Door een continue samenwerking met Schiphol en Luchtverkeersleiding Nederland beschikt Bas over actuele operationele informatie. Elke vraag of klacht telt dus echt. "

Je zou toch mogen verwachten, op basis van de zeer vele ingediende klachten, die voornamelijk gegenereerd zijn sinds de ingebruikname van de Kolderbaan, dat er een ongelovelijke expertise aanwezig moet zijn, bij het 'Bas'. Maar ik heb sterk de indruk dat bij elke nieuwe klacht, het wiel opnieuw moet worden uitgevonden. Want heeft men niets geleerd van al die andere klachten?
Of: het is een stilhoudertje? Dat bereikt men alleen als men Schiphol naar de Noordzee verplaatst. Verders is het slechts werkverschaffing op niets af.

Geplaatst door leo uit de kwakel

* Je mag dan roepen dat je over actuele informatie beschikt, als je die informatie vaak te laat en alleen onder kantoortijd op je website zet stelt het geen $/&%|*. voor.


Geplaatst door Maaike uit Leiden

Ik woon hier (Leiden, Merenwijk) nu bijna 20 jaar, regelmatig heb ik mijn beklag gedaan over de steeds maar toenemende geluidshinder van vliegtuigen. Er is in die 20 jaar niets ten goede gebeurd. Heette BAS voorheen nog Commissie Geluidshinder Schiphol (een naam die de lading dekt) geleidelijk aan is dat via CROS omgebogen naar het welbekende BAS (Bewoners Aanspreekpunt Schiphol). Als klap op de vuurpijl hebben ze een redelijk toegankelijke klachten-website omgebouwd tot een monster waarop niemand meer de moeite neemt om een klacht in te dienen want dat wordt nagenoeg onmogelijk gemaakt. Vol trots kan men nu vermelden dat het aantal klachten is afgenomen. Zo gaan we met serieuze klachten van omwonenden om! Intussen probeert het kabinet (met die onbetrouwbare Eurlings voorop) op alle mogelijke wijze de luchtvaart verder te laten groeien. Haha, en dan nog durven te komen met een "Evaluatie Schipholbeleid"!! De regering doet toch wat ze wil.

Geplaatst door Wolters A. uit Amsterdam Centrum


Met klachten gebeurt helemaal niets.. De telefonistes van het BAS voeren de klachten in en moeten voorlezen wat hen door Schiphol wordt ingefluisterd. Na deze spannende dag gaat men daar om 1700 weer naar huis...
Schijnbaar is er na 1700 geen overlast meer en ben je overgeleverd aan bandje of een moeilijk bedienbare website.
Conclusie aan het einde van het jaar: weeer minder klachten, dus weer minder hinder!