Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

IKB wordt BAS: CROS draagt klachtenbehandeling over aan Schiphol

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 550 
|
 crosnet.nl 
IKB wordt BAS: CROS draagt klachtenbehandeling over aan Schiphol

Vanaf 31 mei 2007 is www.bezoekbas.nl live. Bas staat voor Bewoners Aanspreekpunt Schiphol en is de nieuwe plek voor vragen en klachten over het vliegverkeer van en naar luchthaven Schiphol.

De CROS heeft in oktober 2006 besloten het CROS Informatie- en Klachtenbueau (IKB) onder te brengen bij Amsterdam Airport Schiphol (AAS) en Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL). Bij het IKB konden omwonenden van de luchthaven klachten indienen en vragen stellen over het gebruik van de luchthaven en de afhandeling van het verkeer van en naar Schiphol. De CROS is van mening dat het IKB onvoldoende toe kwam aan de behandeling van klachten, naast de registratie ervan. Door de uitvoering van klachtenafhandeling neer te leggen bij de verantwoordelijke partijen, is het mogelijk om klachten efficiënter te behandelen. Ook draagt een overgang van het IKB naar LVNL en AAS bij aan de verdere uitbreiding en verbetering van de informatievoorziening aan de omwonenden van de luchthaven.

Vanaf 31 mei 2007 gaat het Informatie- en Klachtenbureau over in Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (Bas). Bas zal primair dezelfde taken verrichten als het huidige IKB: informatie verstrekken over het dagelijkse gebruik van de luchthaven Schiphol in relatie tot de omgeving, en klachten te behandelen met betrekking tot het luchthavenluchtverkeer op, naar en vanaf de luchthaven Schiphol. Met het oog op deze overgang van taken zullen ook de geregistreerde gegevens en klachten van het IKB over gaan naar Bas. Dankzij deze overgang zal het in het vervolg mogelijk blijven om via internet op de bekende wijze klachten te registeren en gegevens over klachten uit het verleden te raadplegen. Vanaf 31 mei 2007 kan dit via www.bezoekbas.nl. De overgang van gegevens maakt het voor Bas ook mogelijk om in de toekomst analyses uit te kunnen voeren over de ingediende klachten en eventueel vergelijkend onderzoek te doen.

Naast het registreren van klachten kunnen er ook vragen worden gesteld aan Bas over het vliegverkeer op, van en naar Schiphol. Daarnaast vindt men daar actuele informatie over het route- en baangebruik op Schiphol en het vliegtuiggeluid in de omgeving, alsmede uitgebreide achtergrondinformatie over Schiphol. De website zal in de komende tijd uitgebreid worden.

Telefonisch is Bas vanaf 31 mei 2007 te bereiken via het nummer 020-6015555. Bas is dagelijks van 09.00-17.00 uur geopend, dus ook in het weekend.

 

link: www.bezoekbas.nl


Reacties op dit bericht