Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Holland heeft last van vliegtuiglawaai, Eindhoven vangt het wel op

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 541 
|
 dichtbij.nl Einfhoven 
Holland heeft last van vliegtuiglawaai, Eindhoven vangt het wel op

Door: Arno de Natris, dichtbijredacteur

EINDHOVEN - Omdat het een herrie is rond Schiphol hebben bestuurders en bewoners nu afgesproken dat er tot 2020 maximaal 510.000 vliegbewegingen zijn op die luchthaven. De vraag is echter veel groter en daarom gaat Eindhoven Airport, samen met Lelystad, een groot deel van de vluchten van de grootste luchthaven van Nederland overnemen. In totaal gaat het om maximaal 70.000 vluchten voor Eindhoven en Lelystad.

Hoeveel vluchten precies naar Eindhoven en hoeveel naar Lelystad gaan is nog niet bekend. Het gaat om zogenaamde niet-knooppunt vluchten, dus bijvoorbeeld vluchten waarbij Schiphol (Eindhoven) de eindbestemming of het vertrekpunt is.

Er waren al langer plannen om Eindhoven als soort van uitvalsbasis voor Schiphol te laten dienen en nu heeft staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur en Milieu besloten dat dit plan, als onderdeel van het geluidstelseladvies van de zogenaamde Alderstafel, door te voeren, mits de Tweede Kamer akkoord gaat.

Het nieuwe geluidsstelsel hoort bij een pakket afspraken uit 2008 over Schiphol. Alle maatregelen die de afgelopen 5 jaar zijn getroffen, leiden ertoe dat het aantal mensen rond Schiphol dat last van lawaai heeft, met 10 procent afneemt. Boven Eindhoven wordt het dus een stukje drukker


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Wim

Van mij mogen ze alles hebben!

Geplaatst door lezer

vreemde reactie van Wim!?

Geplaatst door L.R. Aalegeiz

"Alle maatregelen die de afgelopen 5 jaar zijn getroffen, leiden ertoe dat het aantal mensen rond Schiphol dat last van lawaai heeft, met 10 procent afneemt."

Dat wil ik dan wel es WETENSCHAPPELIJK aangetoond zien want ik geloof er geen jota van.

Nog veel zorgwekkender is de zin:
"<...>, mits de Tweede Kamer akkoord gaat."

Is er door de kamer ook maar 1 keer in het verleden besloten de luchtvaart concreet te beteugelen?