Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Hoger aanvliegen beter voor nachtrust

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 1718 
|
 NHD 
Hoger aanvliegen beter voor nachtrust Download het gehele artikel 'Hoger aanvliegen beter voor nachtrust'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Gerard uit NULL

Hoger aanvliegen vermindert de hinder, waar, maar lang niet voldoende om door te kunnen slapen. Je zou de hinder aanzienlijk kunnen verminderen door de nachtelijke aanvliegroute te spreiden over meerdere routes en dagen. Nu zijn het steeds dezelfde mensen die uit hun slaap worden gehouden, iedere nacht weer. Want zóveel stiller vliegen ze niet dat je er niet meer wakker van wordt. Zéker na half 5 's morgens is het gewoon nog steeds HERRIE. Waarom verdeelt de overheid die nachtroute niet? Dan krijgt ieder zijn deel, en dan bedoel ik niet de herrie , maar de nachtrust die je als mens gewoon moet hebben om te kunnen functioneren. Zo moeilijk kan het niet zijn om meerdere routes aan te wijzen. Als je maar wilt, overheid!

Geplaatst door Els uit Castricum

Woordvoerster van Cross, overheid, Schiphol, heer Alders, kom maar een nachtje bij zuidelijke wind bij mij logeren. Wedden dat we met piekharen en lodderogen, om 5 uur aan de thee zitten en zeggen: "Het is weer een vroegertje vannacht?"

Geplaatst door V.O.S. uit NULL

"De proef met hoger aanvliegen op de Kolderbaan, in de nachtelijke uren is een succes"

Wat een bedriegelijke hufterlijkheid!
Er wordt helemaal niet hoger aangevlogen in de nachtelijke uren!
Nog steeds draaidt de bedriegelijke hufterlijke propaganda-machine van de Schiphol-group en de overheid op volle toeren en worden wij nog steeds omstreeks 05.00 uur in de ochtend wakker gebulderd door asociale vliegbewegingen!
Afremmen bijvoorbeeld, pal over de bebouwing! Nergens voor nodig! Wordt gedaan en onbestraft gelaten! Bochten gierend nemen, nergens voor nodig! En de overheid? Die slaapt rustig verder, vergenoeg weg van dit lawaai en geeft liever geld uit aan onbenullige zaken waarvan de noodzaak soms te raden blijft. Bah !

Geplaatst door Gerard uit NULL

Er wordt in het holst van de nacht wel degelijk hoger gevlogen. Niet op 1650 meter hoor, maar op 1100 tot 1200 meter. Die 1650 is boven zee. Klinkt wél mooi.. Maar het inderdaad twijfelachtig of er vanaf ca half 5 zo hoog wordt gevlogen. Wel hoger dan overdag, en misschien 'ongeveer' in CDA, maar niet meer zonder motorvermogen. En lager dan in het holst van de nacht.
Kennelijk wordt het dan zo druk dat optimaal en zo hoog mogelijk CDA-vliegen zonder motorvermogen of 'remmen' niet meer goed mogelijk is. De helling erin houden is maar een deel van het CDA vliegen. Het gaat er ook om het vliegtuig tijdens de continue daling 'stil'(nou ja...) te houden. En daar mankeert het na half 5 in de ochtend nog behoorlijk aan. De reacties op deze site spreken voor zich..
Er is nog een lange weg te gaan. Als de wil er is, ten minste. En anders de opdracht. Gemeente, mevrouw Portegies, overheid, doe uw best! Krijg Schiphol zover dat ze écht hun best willen doen, zonder window-dressing.

Geplaatst door Olav Bijvoet uit Castricum

Je vraagt je af of het probleem niet zo groot is, dat de gemeente het er voor over kan hebben om zelf een onafhankelijke deskundige in te huren. Eventueel een conctie van gemeenten.waarom stellen we die vraag niet in de gemeenteraad?

Ik zou wel weten welke weg te bewandelen. De verantwoordleijke overheid kan toch moeilijk toegang tot de gegevens weigren.