Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Hoe verder met Schiphol na 2020?

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 690 
|
 leidsch dagblad.nl 
Hoe verder met Schiphol na 2020?

Door Frans van den Berg

SCHIPHOL - Hoe gaat de luchthaven Schiphol zich na 2020 ontwikkelen? Daarover gaat de bewonersgroep Vereniging Gezamenlijke Platforms zich buigen. De visie die daaruit rolt wordt door de bewoners gebruikt als uitgangspunt in verdere gesprekken over de luchthaven.

Daarbij laten de bewoners zich het komend jaar voeden door externe deskundigen. Cees van Ojik: ,,Mijn inschatting is dat we met het huidige banenstelsel nog lang vooruit kunnen. Wanneer Lelystad wordt ontwikkeld, is dat veel goedkoper dan de aanleg van een tweede Kaagbaan en een platform aan de overzijde van de A4.’‘

,,Juist bij de geluidshinderdiscussie moeten we veel meer naar het woningplaatje kijken. Er moeten nog 300.000 woningen komen in de Randstad. Voor 50.000 woningen is dat een probleem zoals in de Westflank van Haarlemmermeer en de Bollenstreek. We moeten voorkomen dat er nieuwe gebieden met overlast komen zoals al in Floriande en straks de Bloemendalerpolder het geval is.’’ De visie die de VLG maakt, wordt daarna ingebracht in de nieuwe Omgevingsraad Schiphol (de opvolger van de Alderstafel en de Cros).


Reacties op dit bericht

Geplaatst door A. Boeing

Herkansing met andere browser: Wordt het geen tijd voor een wisseling van de wacht? Kees van Ojik heeft vooral zichzelf geprofileerd en de Randstad in de herrie gezet en Hans Alders...

Geplaatst door jh griese

Ach van Ojik, Hij zei in parool 2008:Nu kan ik eindelijk afscheid nemen en me bezig houden met mijn kleinkinderen.... Hij zou die timmerfabriek eens voor zijn hoofd weg moeten halen...