Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Het vuile vliegtuig . . .

 |
 Geplaatst door: Theo K 
 |
 Bekeken: 561 
|
 NRC-Handelsblad hoofdredactioneel 
Het vuile vliegtuig . . . Download het gehele artikel 'Het vuile vliegtuig . . .'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door J.H. Griese

Goh, en dat van de liberale NRC......
prima.

Geplaatst door Gerard

was niet de KLM die pleitte voor emissierechten? KLM heeft dus niks met het milieu, maar wil gewoon vette winst maken ten koste van het milieu!

Geplaatst door Dirk

Wat een heerlijk genuanceerde reactie toch weer Gerard. De KLM is bij uitstek een maatschappij die investeert in schone, zuinige en geluidsarme vliegtuigen. Natuurlijk scheelt dit in de kosten (lager kerosineverbruik), maar de KLM levert hiermee ook een bijdrage aan het milieu. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om hun oudere Boeing 747 modellen langer te laten vliegen ipv deze te vervangen door sschonere, zuinigere en geluidsarmere boeing 777's. Maar goed, alles wat de luchtvaartsector doet is natuurlijk slecht en er zit altijd één of ander vreselijk doortrapt masterplan achter. Wat een paranoia. Ga lekker zo door zou ik zeggen, daar wordt je leven echt een stuk gezelliger van! Man, man, maak je toch niet zo druk.

Dirk

Geplaatst door Kerstgedachte

Wie zich duidelijk uitspreekt lijkt meteen te worden afgestraft. Onterecht.Die grote Franse Carrier waarover gesproken wordt opereert via sub-carriers gewoon in de niche markt.
Dirk leeft in het verleden. Is vertederd bij de term 'love-baby' en vindt geschiedenis maar een moeilijk onderwerp.
Zijn enige gelijk ligt op het vlak van verantwoord ondernemen, een onderwerp dat in de praktijk nog voor veel verbetering vatbaar is. Toch nog iets waar we het bij alle uitgesproken voornemens over eens kunnen zijn?

Geplaatst door Gerard

Dirk, ik heb de sector nog nooit kunnen betrappen op een plan waar ze serieus rekening houden met omwonenden zonder er zelf beter van te willen worden. Ik wacht nog steeds, en tot die tijd blijft de sector voor mij verdacht in alles wat ze zeggen te doen. Die 777 is overigens geen goede daad jegens de omwonenden hoor, het was echt een economisch motief om die kisten aan te schaffen.

Geplaatst door Willem

Ik het even opgezocht:
Gecombineerd met een grotere actieradius betekent dit dat de KLM in de toekomst naar meer bestemmingen non-stop kan gaan
vliegen. 'Dit was een belangrijk motief
voor ons. Met die grote vliegtuigen
moesten we vaak meerdere bestemmingen aandoen om ze vol te krijgen’, vertelt voorlichter van de KLM Bart Koster.
Bovendien: als we met de huidige machines hadden willen doorvliegen, hadden we ook veel moeten investeren om ze aan de huidige
eisen aan te passen.’ Doordat de KLM haar vloot vervangt door machines die schoner, stiller en zuiniger zijn, gaat de maatschappij per saldo een betere milieuprestatie leveren. ‘En dat betekent weer dat we kunnen blijven groeien, ondanks het strenge geluidsregime op Schiphol.

Geplaatst door Willem

Ik moet natuurlijk bron vermelden: Schipholland 06-2003. Altijd handig die Schiphol (o wat zijn wij aardig) blaadjes.