Het gaat goed met Schiphol
Vindplaats: Amstelveens Nieuwsblad
AMSTELVEEN – In augustus reisden ruim 4,8 miljoen passagiers via Amsterdam Airport Schiphol. Dit is een groei van 4,6% ten opzichte van augustus vorig jaar. Met 46,1 miljoen passagiers was Schiphol in 2006 de vierde luchthaven van Europa. En nu heeft Schiphol ook nog de Airport Marketing Award gewonnen wegens indrukwekkende marketinginspanningen.
De award werd maandagavond in Stockholm gewonnen in de categorie luchthavens met meer dan 25 miljoen passagiers per jaar. Wilco Sweijen, Director Aviation Marketing, ontving de prijs uit handen van Bo Bladholm, burgemeester van Stockholm tijdens The World Routes Development Forum 2007. Andere genomineerden in dezelfde categorie waren de luchthavens van Hong Kong, Frankfurt, San Franciso en München.
Routes is een jaarlijks terugkerende conferentie waar luchthavens zich presenteren aan luchtvaartmaatschappijen. Tijdens de presentaties wordt vooral gesproken over markpotentieel en marketingsupport voor nieuwe, maar ook bestaande routes en bestemmingen. De luchtvaartmaatschappijen hebben Amsterdam Airport Schiphol gekozen tot luchthaven waarvan de marketinginspanningen het afgelopen jaar de meeste indruk hebben gemaakt. Ruim 650 luchthavens en 350 luchtvaartmaatschappijen kwamen dit jaar tijdens Routes bijeen.