Platform Vlieghinder Kennemerland
 

GroenLinks valt over ‘grap’ van Schipholbaas Nijhuis(“dan kunnen ze weer lekker vroeg aan h

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 1274 
|
 hoofddorpse courant 
GroenLinks valt over ‘grap’ van Schipholbaas Nijhuis(“dan kunnen ze weer lekker vroeg aan h

HOOFDDORP - De fractie van GroenLinks heeft zich gestoord aan een uitspraak van president-directeur Jos Nijhuis van Schiphol donderdag tijdens een bezoek van een groep raadsleden aan de luchthaven. Volgens fractievoorzitter Peter Boerman heeft Nijhuis over het stoppen van het experiment om het nachtregime op Schiphol te verlengen tegen de raadsleden gezegd dat ze nu “weer lekker vroeg aan het werk kunnen”

Boerman zei een en ander donderdag tijdens het vragenuurtje in de gemeenteraad. Wethouder Jeroen Nobel hield het erop dat de uitspraak van de Schipholbaas misschien wel als grap moest worden gezien, maar de GroenLinks-leider zag er de lol niet van in. Peter Boerman toonde zich zeer verbolgen over dat Schiphol een overeenkomst over het nachtregime eenzijdig heeft opgezegd.

Minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat meldde begin deze maand aan de Tweede Kamer dat het nachtregime van Schiphol voortaan weer van 23.00 tot 6.00 duurt. Op grond van de afspraken aan de Alderstafel liep er een experiment om het aantal starts en landingen op vooral de Polderbaan en de Kaagbaan tot 6.30 uur beperkt te houden, maar volgens Eurlings is die proef niet goed uitgepakt. Vooral de KLM schijnt er veel hinder van te ondervinden, aldus de minister, en de netwerkfunctie van Schiphol komt erdoor in gevaar.

De proef is daarom stopgezet met het gevolg dat sommige omwonenden van Schiphol weer een half uurtje tot driekwartier eerder worden gewekt door overvliegende vliegtuigen. Peter Boerman toonde zich daar tijdens de raadsvergadering ontstemd over. Volgens hem hebben partijen aan de Alderstafel afgesproken het nachtregime te verlengen. “En afspraak is afspraak.”

Wethouder Nobel bestreed dat er sprake was van een convenant. Volgens hem ging het om een experiment dat nu is geëindigd. Nobel, die zijn collega Michel Bezuijen van Schipholzaken verving, zei dat luchtvaartmaatschappijen bekijken of er een andere oplossing is om de geluidhinder in de zeer vroege ochtend te beperken.

Bekijk bericht op "hoofddorpse courant"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Els uit Castricum

'Vooral KLM schijnt er veel hinder van te ondervinden, aldus de minister, en het netwerk komt in gevaar.'
Dus dat telt alleen. Dat de KLM hinder ondervindt. En al die honderdduizenden, die een allemachtige hinder ondervinden, tellen niet mee??
Die niet meer goed hun werk kunnen doen, die zich niet meer gelukkig voelen, die zich niet meer goed kunnen concentreren, die kinderen hebben, die een achterstand op school oplopen, die tellen niet mee?
En dan nog eens wat. Er is een opvallende toename van schildklierproblemen in Castricum. Stress? Fijnstof? Alles, wat over ons wordt uitgestrooid tot bepaalde stralingen aan toe? Is er een verband? Ik kan dat niet hier hard maken maar het een en ander geeft mij te denken.

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

De gehele luchtvaart schrappen en opnieuw beginnen met als vertrekpunt: de vervuiler betaalt. Net als in alle andere industrieen in Nederland.
Normale salarissen, normale belastingen, normale verhoudingen met omwonenden.

SPL Vrijstaat?
Het is nog erger dan dat.

Geplaatst door V.O.S. uit NULL

"weer lekker vroeg aan het werk kunnen"

Vermoedelijk heeft het heerschap dat deze uitspraak deed, een werktijd van 'mag ie zelf invullen'. Vele mensen moeten nooggedwongen vroegop. Zij hebben, omdat zij bijvoorbeeld in ploegendiensten draaien, hun rust dubbel en dwars nodig. Dat betekent voldoende slaap. Helaas leven wij in een landje waar vrijwel niemand een beslissing durft te nemen wat Schiphol aan gaat, om de Noordzee te kiezen. Inmiddels is Schiphol uitgegroeid tot een niet meer te temmen monster die het leven van vele duizenden mensen tot een hel maakt. Is de politiek een laf bureau geworden die geen enkele andere beslissing meer kan en wil nemen dan Schiphol als Vrijstaat in stand te houden.
Totdat............de bevolking het niet langer meer pikt.........

Geplaatst door Ton uit NULL

Zonder enig probleem kan 't door mij al eerder geplaatste bericht hier herhaald worden.
"Zoals gewoonlijk in de afgelopen 20 jaar (en meer) zoekt en vindt de sektor oplossingen m.b.t. lawaaiproblemen en/of milieuproblemen buiten hun eigen winkel. Zélf willen ze er op geen enkele manier mee gekonfronteerd worden.
Alleen maar lastig en oh, oh, ons netwerk.
Als ik thuis een probleem heb, moet ik het óók niet bij m'n buren leggen, maar zélf oplossen.
In dit geval behoort de sektor de oplossingen te zoeken en te vinden binnen hun netwerk. Ga maar praten met je toeleveranciers (bepaalde vliegmaatschappijen) en je afnemers ( weer andere vliegmaatschappijen.)
Andere bedrijven doen dat al jaren. Daartoe worden ze met maatregelen ook gedwongen. Schiphol is echter een vrijstaat. Daar zullen we met z'n allen beslist wat aan moeten doen.
Anders blíjven ze hun rotzooi over de schutting gooien."
Misschien moeten we echt eens wat aan die walgelijke sektor dóen i.p.v. hópen dat de politiek er eens wat aan gaat doen.

Geplaatst door Fiet uit NULL

Hallo, meneer Nijhuis, heeft U voor mij Uw telefoonnummer en Uw 06-nummer? U mag ze ook op deze site vermelden, hoor. Dan wil ik U namelijk bést dagelijks even bellen om een uur 4 of 5 of 6 's morgens. Service van Fiet. Dan bent U dagelijks lekker vroeg bij de pinken en kunt U de héle lange dag oplossingen bedenken voor Uw bedrijfsproblemen zónder daar a.u.b. de omwonenden mee op te zadelen.
Als U wilt kan ik U óók nog midden in de nacht bellen hoor, want als we pech hebben komen ze dán ook nog met veel lawaai over.
Maar als U 't niét wilt, slaap dan maar lekker door. Ongestoord.
Laat dát dan maar aan ons over.

Geplaatst door Theo uit Katwijk

Groen Links doet in Amsterdam al een spagaat. Milieu van Schiphol valt onder de wethouder van Economische Zaken. GL levert in Castricum de wethouder zonder een zetel in de gemeenteraad te hebben. En nu grolt de baas van Schiphol alsof die politici domme wichten zijn. Nou daar zou ik als Groen Links ook boos over zijn. Doe je je best voor de sector en dan wordt je zo weggezet. Tja Groen Links, ik kan jullie ook niet serieus nemen.

Geplaatst door OB uit Haarlem

Naar ik uit geruchten begrijp werd de Oostbaan (22) niet zo lang geleden in alle stilte een stukje verlengd, waardoor die voortaan, tegen de oorspronkelijke functie in, ook regulier verkeer kan dienen. Daar lijkt een zekere mate van stiekumheid plaats te vinden. Als het waar is.
Fraai quartet: Polderbaan, Zwanenburgerbaan, Aalsmeerbaan, Oostbaan
Of trias Buitenveldertbaan, Kaagbaan, Oostbaan.
De Oostbaan zit qua richting namelijk zo'n beetje tussen Polder en Kaagbaan in
Hiermee kan een deel van verkeer elders stilzwijgend worden ontlast, maar dat wel ten koste van nieuwe overlast rond baan 22 en dus ook als wekker voor weer andere vroege werkertjes in die regio.

Geplaatst door gerard uit NULL

in 2007 al aangekondigd: http://www.vlieghinder.nl/reacties.php?id=3799_0_1_0_C

Baan 22 (de oostbaan) heeft overigens al een volwaardige naderingsradiobegeleiding (ILS) die in tijden van storm ook door de grote luchtvaart wordt gebruikt voor naderingen. Om op het laatste moment af te buigen naar de Kaagbaan. Bij verlengde baan 22 hoeft dat afbuigen niet meer, en dat is veiliger, dus het 'mag'. Wedden?

Geplaatst door Fiet uit NULL

Hallo meneer Nijhuis, ik heb Uw telefoonnummers nog niet ontvangen. Zó kan ik U natuurlijk niet dagelijks even wekken om vroeg aan de slag te gaan.
En 't is écht geen moeite hoor, want ik ben toch elke morgen heel vroeg wakker door die vliegtuigen. Doen hoor.

Geplaatst door Fiet uit NULL

Geen trek zeker, meneer Nijhuis?
Wel, dat was dan wel makkelijk gezegd over anderen dat ze dan weer lekker vroeg op hun werk zijn.
Goede adviezen zijn alleen voor anderen , zeker?
Los Uw eigen problemen maar intern op i.p.v. de nare gevolgen weer op 't bordje van de "ander" te gooien.

Geplaatst door JH Griese uit Amstelveen

Theo: Ik begrijp je niet...
Groen links heeft 2 ZETELS in de Raad van Castricum zag ik op de gemeente site. VVD, GDB en Groen Links vormen het college daar.
Wat betreft Amsterdam, daar heeft pvda wethouder Freek Ossel, o.a. Zee en LUCHTHAVEN Schiphol. Lodewijk Asscher doet economische zaken. GroenLinks heeft 2 zetels,de pvda 4. Tja de stad amsterdam voerde w.b. Schiphol een ambivalent beleid.
Men wist de privatisering van Schiphol gelukkig tegen te houden, waarvan de huidige schipholbaas i.t.t.Cerfontaine zeker geen voorstander is (Het kan verkeren daar weten we !)
De huidige wethouder Ossel lijkt de pijn qua geluidoverlast te begrijpen, maar of het weer lapwerk wordt? We zullen zien (O.a. Amsterdam-west wordt disproportioneel getroffen en kreeg er de laatste 6 jaar 10 dBA bij !
In de Raad van Haarlemmermeer nam Groen Links samen met pvda het voortouw en wisten de Motie aangenomen te krijgen: Een baan er bij ,dan ook een baan eraf !

Tja, als je een minderheid vormt, is het nu en dan lastig zaken voor elkaar te krijgen!
Ik blijf Groen Links dus zeker serieus nemen!
Al telt elke partij brokkemakers !
Landelijk zijn de partijen GL,SP, C.U. pvdD
mordicus tegen nieuwe groei en oprekking vannormen, terwijl de pvda op de wip zit, en D-66 die tegende vorige wet stemde,is er onduidelijk over !
De pvda denHaag, steunde recent wel de (aangenomen) kritische motie over het VVA, het voorgenomen handhavingsstelsel. Dat zal de komende maanden dus spannend worden.
Helaas spreekt het CDA met 2 monden,en is ze groot voorstander van groei. (Eurlings !)
W.b VVD,die is voor ongelimiteerde groei,maar zegt dat wel ! IDEM de PVV van Wilders, die liet in het latste A.O liet weten, Wij zijn tegen het Aldersadvies,omdat er meer gegroeid moet worden....

Over serieus nemen gesproken....