Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Groei Schiphol niet over rug IJmond

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 624 
|
 NHD 
Groei Schiphol niet over rug IJmond Download het gehele artikel 'Groei Schiphol niet over rug IJmond'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door leo

** Gemeentes: niet tegen groei van Schiphol maar: niet over IJmond, niet over de duinen, niet via Kennemerland, niet over de Polderbaan, niet over Uithoorn, dus vooral Not In My BackYard.

Schiphol: terug naar 200.000 !

Geplaatst door Vos

Een aantal jaren terug: wie kent ze niet, de stikkers die her en der geplakt waren met als opschrift "geef Schiphol ruim baan".
Ik vroeg toen aan een persoon die zo'n stikker net op plakte, waar hij woont.
Zijn antwoord: ver genoeg van Schiphol vandaan om er geen hinder van te ondervinden........
Nu, een aantal jaren Kolderbaan later, denk ik nog wel eens aan die stikkerplakker.
Inmiddels is de geluidsvlek die de Kolderbaan genereerd, zo groot dat bij nog meer vliegbewegingen, je zelfs niet in HeerHugowaard nog rustig kunt wonen!
Hoe ver weg moet je gaan om dan nog te kunnen spreken van 'not in my backyard'?
Er is straks geen 'not in my backyard' meer mogelijk!
Dus: stoppen met nog meer uitbreiding en resuluut NEE durven zeggen!
De bewuste gemeenten zijn mijn inziens een stelletje lafaards die eigenlijk niet echt voor hun inwoners opkomen. Want Schiphol krijgt toch weer ruimbaan.......over de rug van de Ijmond-inwoners. Wedden?

Geplaatst door J.H.Griese

Je hebt groot gelijk Vos. 2x2 vliegen zal 2 jaar enig soelaas bieden in een aantal gebieden. (En een aanzienlijke verslechtering in het Binnen gebied) Maar met die groei, een toename tot 7 tot 800.000 vliegbewegingen ben je die winst snel kwijt.
Laf ja. Asociaal ook en bovendien: Zeer ondeskundig


Geplaatst door leo

** Gemeentes zijn vooral bezig een politiek correct standpunt te geven. Alleen de heel moedige gemeentes trotseren de VVD/CDA-druk om vooral maar vriendelijk te doen richting Schiphol. Politiek correcte uitlatingen beginnen altijd met: "we zijn niet tegen Schiphol..." of woorden van gelijke strekking.
Deze houding komt voort uit gebrek aan kennis bij de lokale bestuurders. "Minder dan xxx zwaar gehinderde woningen" wordt als de enig echte waarheid aangenomen zolang die woningen maar niet binnen de eigen gemeentegrens staan en verder kijken kunnen de lokale politici meestal niet, laat staan een kritisch geluid richting overheid laten horen.
T'is jammer maar helaas. Tegelijkertijd is het het méér dan een uitdaging voor alle organisaties die het Milieu met een hoofdletter schrijven om dit gebrek aan kennis te verhelpen en een échte discussie over leefbaarheid los te maken in de eigen gemeenteraad.
Zolang het jargon van het Rijk, V&W en Schiphol wordt gebruikt in debatten over Schiphol zakt iedereen weer terug in het pluche want als het Rijk het zegt is het waar!

Geplaatst door Vos

Leo,
Dan mogen we stellen dat de Nederlandse politiek al jaren niet deugd!
Ik gun iedereen zijn of haar geluk en rust, maar deze vorm van politieke lafheid en vooral eenzijdige vorm van politiek bedrijven, gaat er bij mij al jaren niet meer in. Blijkbaar niemand die zitting neemt of reeds heeft in de Haagse politiek durft de verantwoordelijkheid te nemen om Schiphol op een aanvaartbare status qua te zetten! De SP. schermde er wel mee, maar we weten allemaal waar dat tot toe heeft geleidt. De Schiphol-group maakt van dit gegeven zeer handig gebruik (misbruik)!

Geplaatst door Fiet

Niks asociale gemeenten of asociale platforms of asociale bewoners.
Het is overduidelijk wie nu al zoveel jaren asociaal is.
Al degenen die deel uitmaken van de Schipholgroep !
Dát zijn degenen die tegen beter weten in almaar dóór willen blijven groeien.
De bewoners van Noordholland eten ervan wordt dan gezegd.
Getverderrie.

Geplaatst door Rieneke Schokking

Meneer Vos, ik ga de weddenschap t.a.v. de groei van Schiphol graag met u aan. Zullen we er een goede fles wijn opzetten? Ik durf te wedden dat Amstelveen hier de grootste overlast van gaat ondervinden. Waarom durf ik dit met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkhied te voorspellen? Omdat de LVLN inmiddels ontdekt heeft dat ze alles over Amstelveen kunnen sturen, zonder hierbij al te veel tegengas te krijgen. Voor zover mij bekend (en ik pretendeer toch redelijk op de hoogte te zijn) wordt er voor en vanuit Amstelveen nagenoeg geen zoden aan de dijk zettende actie ondernomen om de exceptionele overlast die wij hier vrijwel non-stop ondervinden terug te dringen. Nog steeds neemt de overlast hier alleen maar toe. De LVLN vond het afgelopen week zelfs een leuk idee om, naast al het stertende verkeer, ook het landende verkeer voor de Buitenveldertbaan en zelfs de Polderbaan!! over ons heen te sturen.
"Dus: stoppen met nog meer uitbreiding en resoluut NEE durven zeggen" is dan ook een stelling waar ik me voor 100% in kan vinden. Alleen dan kun je de huidige tegenstrijdige belangen van de verschillende gebieden richting geven. Alleen dan kun je het alleenrecht van de LVNL doorbreken. Zolang de redenering is: "Groei prima, maar niet bij mij", is de LVNL de lachende derde. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de LVNL de stelling "Verdeel en heers" op grote schaal toepast. Het is aan ons om te bepalen of we ons nog langer door deze stelling laten verdelen.

Rieneke Schokking.