Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Gemengde resultaten Air France-KLM

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 570 
|
 moneytalk. knack.be 
Gemengde resultaten Air France-KLM

Air France-KLM rapporteerde gemengde resultaten over 2013. Het bedrijfsresultaat (EBIT) was met EUR 130 miljoen redelijk in lijn met de verwachtingen van EUR 139 miljoen.

Het nettoverlies van EUR 1,8 miljard was significant slechter dan de consensus van EUR 663 miljoen. Dit werd met name gedreven door een afwaardering van EUR 937 miljoen door een uitgestelde belastingvordering.

Ook de omzet kwam lager uit (1,5 procent) dan verwacht. De passagiersopbrengsten waren in het vierde kwartaal 3,5 procent lager. Deze daling was eveneens groter dan verwacht.

De passagierstaks rapporteerde een operationele winst van EUR 174 miljoen (0,9 procent marge) wat beter is dan verwacht.

Anderzijds rapporteerde de vrachtdivisie een verlies van EUR 159 miljoen (13 procent marge) wat slechter is dan werd verwacht. Catering en Transavia rapporteerde een bedrijfsresultaat van EUR 1 miljoen (0,1 procent marge) wat teleurstelde.

Het bedrijf handhaaft zijn bedrijfsresultaat (EBITDA) voor 2014 van EUR 2,5 miljard (9,6 procent marge). Toch blijft de operationele omgeving aan het begin van 2014 onzeker volgens het bedrijf. Verder zag de groep af van een voorspelling voor de winst voor 2014.

De consensus is EUR 190 miljoen. Air France-KLM verwacht haar doelstelling voor de nettoschuld van EUR 4,5 miljard voor 2015 te behalen.

De nettoschuld (zonder huurovereenkomsten) viel terug naar EUR 5,35 miljard van EUR 5,97 miljard een jaar eerder, terwijl het jaar werd afgesloten met EUR 4,2 miljard in cash en een kortetermijnschuld van EUR 1,9 miljard, wat allemaal beter is dan verwacht. ABN Amro heeft een neutraal advies.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Kijk naar de toekomst

WERELDSTAD HOLLAND MAG WAT KOSTEN?

Intussen bruskeert de PvdA gedeputeerde Talsma samen met een congsi van I&M, ProRail, NS en de Ver. Deltametropool de resterende dorpse woonkernen onder de brede luchtvaartcorridor Kennemerland e.o. met zijn projecten SMASH! en MAAKRUIMTE!.

Het doel is een maximale urbanisering die moet leiden tot een door de club Maatschappelijk Verantwoordelijk Ondernemers (MVO) en de Ver. Deltametropool nagestreefde WERELDSTAD HOLLAND & EU-DELTAMETROPOOL.(!)

Met dit soort projekten in uitvoering worden miljardentekorten voor lief genomen, maar de kans lijkt levensgroot dat dit op een later tijdstip wel op de samenleving zal worden verhaald?