Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Geluiden uit het Schipholoverleg

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 814 
|
 de Castricummer 
Geluiden uit het Schipholoverleg Download het gehele artikel 'Geluiden uit het Schipholoverleg'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door bas van den born uit wijk aan zee

Het is niet alleen de lange taxie-tijden naar en van de Polderbaan maar ook het onnodig lang en laag, dus on-economisch, vliegen richting de Polderbaan. Op een vlucht van London naar Amsterdam geeft dat tussen de 20 en 30% meer vervuiling en slijtage. Polderbaan is de meest vervuilende baan.

Geplaatst door joop uit haarlem-noord

ja als je ook nog eens door de bodyscan moet en taxieen naar de Kolderbaan.... op een gegeven moment ben je wel erg lang onderweg.
Dus sluiten deze kolderbaan, want de schoen blijft wringen er zijn te veel mensen besodemietert door chaudfontaine en netelebos dit hebben ze zelf toegegeven al geven ze elkander de schuld.
Schoon schip(hol) maken zou ik zeggen de tijd is rijp er voor!

Geplaatst door leo uit de kwakel

** De goede man zegt eigenlijk: we kunnen minder landingen op de Polderbaan realiseren als er meer over de Zwanenburgbaan geland wordt.
** Bedenk daarbij: niet ALLE landingen op de Polderbaan gaan over Castricum/Limmen.

++ Al met al een beetje een vreemd verhaal.

Misschien, beste meneer van Schoor, zou je het aantal vliegbewegingen gewoon moeten verlagen. Het effect daarvan is groter dan het verschuiven van herrie. Of nachtvluchten in navolging van andere luchthavens, stoppen.
Mag je dat als CROS'ser wel zeggen als vertegenwoordiger van omwonenden? Of gaat CROS alleen over de verdeling van de herrie?

!! En is het de geachte lezerskring al bekend dat men in Den Haag denkt aan het wijzigen van de spelregels?
Het binnengebied, nu alles boven (ca.) 58dB zou anders moeten worden gedefinieerd (in de wet).
-Namelijk alles boven de 56dB, met acceptatie van het erbij horende (grotere) aantal huizen.
Daarmee wordt het binnengebied veel ruimer en kan er meer geschoven worden in het nieuwe binnengebied.
Voorgestelde correcties op vliegroutes die nu een verhoging teweeg brengen van het aantal huizen in het binnengebied, zouden dan veel makkelijker kunnen worden gerealiseerd.
Als voorbeeld ken ik de uitvliegroute van de Aalsmeerbaan waarvan in het Aldersadvies melding is gemaakt. Door rechtdoor te vliegen na de start zou een deel van KUDELSTAART dat NU buiten het binnengebied valt, ineens in het binnengebied komen, honderden huizen huizen.
Als het binnengebied geldt vanaf 56dB, staan die huizen al in het binnengebied en kan zonder meer die uitvliegroute verschoven kunnen worden.

Hoezo rechtsbescherming??

Geplaatst door observer uit Nederland

Leo,
Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar in je voorbeeld van de Aalsmeerbaan zou de huizennorm van 11000 woningen (Na de actualisatie!) toch veel eerder worden overschreden...?

Of begrijp ik je niet goed ?

Geplaatst door leo uit de kwakel

* Dat klopt bij de HUIDIGE definitie van binnen- en buitengebied plus aantal huizen.

Bij een nieuwe definitie van het binnengebied horen veel meer huizen dan die 11.000.
Dus: oude definitie : max 11.000
Nieuwe definitie: (misschien wel) 25.000.

Waarschijnlijk moet de wet worden gewijzigd om een nieuwe definitie met nieuwe aantallen huizen mogelijk te maken maar niets is te gek in dit land !

Geplaatst door gerard uit NULL

leo, ik dacht nog veel meer. Ik meen ooit ergens een getal van meer dan honderdduizend huizen gezien te hebben. Niet dat het veel uitmaakt hoor, grote getallen spreken de politici inmiddels niet meer tot de verbeelding.

en, ja, de wet zou hiervoor moeten worden aangepast.
Zeker en vast zonder echte inspraak, het gaat immers om een 'vertaling' van oude normen naar nieuwe - gelijkwaardige??- normen. SDaartegen kan je niet verweren.
Zo werkte het, zo gaat het weer werken.
En de benadeelde burger? Die heeft het nakijken.

Geplaatst door observer uit Nederland

Dank je Leo, We gaan nog steeds uit van een huizennorm van 11.000 ondanks dat de minister er 1300 bij pikte (Zie MNP) Maar hij werd in de Tweede Kamer teruggefloten.
Maar Alders nam brutaal toch weer die 12.300 op in zijn advies. Dat heeft BLRS weer aangekaart.
Ik kan me nauwelijks voorstellen, dat men daar nu weer rucksichtloss verder over heen zal gaan. Dan zal de commotie fikse vormen aannemen