Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

‘Geen ontkomen aan vliegtuigoverlast’

 |
 Geplaatst door: 2eHans 
 |
 Bekeken: 1799 
|
 Woerdense Courant 
‘Geen ontkomen aan vliegtuigoverlast’

BAS (Bewoners Aanspreekpunt Schiphol) heeft aan de Stichting Groene Hart laten weten dat aan geluidsoverlast door vliegverkeer boven Woerden niet valt te ontkomen.
Er is geen ontkomen aan overlast van vliegverkeer in Woerden, zo heeft het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol laten weten aan de Stichting Groene Hart.

‘Dit komt door het periodieke baan- en rijbaanonderhoud noodzakelijk om de veiligheid op en rond de luchthaven Schiphol zo hoog mogelijk te houden. We zijn ons bewust van de extra geluidshinder die dit in de omgeving kan veroorzaken’, aldus het aanspreekpunt.

De planning van het onderhoud is te lezen op de website www.bezoekbas.nl

Nieuwe overlast
‘Ook de komende maanden – m.n. september – is nieuwe overlast te verwachten’, stelt Bas. ‘In de planning voor het gebruiksjaar 2014 staat dat de Kaagbaan tweemaal voor een periode niet of beperkt ingezet kan worden tijdens onderhoudswerkzaamheden. Dit betekent dat o.a. de Aalsmeerbaan meer zal worden ingezet en extra geluidshinder kan veroorzaken in o.a. de regio Woerden.’

Dat vliegtuigen lager zijn gaan vliegen boven Woerden is bij BAS niet bekend. Bij naderingen vanuit het zuiden en landen op de Aalsmeerbaan is de vlieghoogte boven Woerden ongeveer 900 m ; bij gebruik van andere start- of landingsbanen varieert de vlieghoogte van 1210 m tot 4570 m.

Tientallen reacties
De Stichting Groene Hart laat weten inmiddels bijna 40 reacties te hebben ontvangen. Daarvan is 90% kritisch over de overlast, 10% vindt het niet erg.

De stichting vraagt zich af of al het mogelijke wordt gedaan om de overlast te beperken. Een vlieghoogte van 900 meter is volgens de Stichting erg laag; luchtballonnen vliegen op hoogtes van 300 tot 1.000 meter.

De Stichting wil dat Schiphol de overlast per gemeente registreert, zodat duidelijk is waarover gepraat wordt. Verder vindt de stichting dat de overlast beter verdeeld moet worden. Daarom steunt de Stichting het voorstel van wethouder Van Tuijl dat Woerden aan het regio-overleg met Schiphol gaat deelnemen en invloed kan uitoefenen.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door jhgriese uit Amstelveen

En het probleem wordt groter en groter...
Aan de Stichting: In A.veen/Buitenveldert vliegt ruim de helft van de vliegtuigen op 200 m ........
En alweer groot onderhoud aan de Kaagbaan ?

Geplaatst door nooitgedagt uit castricum

geen ontkomen aan vliegtuigoverlast.Hoe eerlijk van Schiphol.
Deze voorspelling komt natuurlijk wel uit. Anderen daar in tegen niet, er zijn geen stille vliegtuigen, Schiphol is een grote vervuiler, Schiphol is een grote mentale vervuiler, men weigert hoger in te vliegen en personele uitbreiding te doen bv de verkeersleiders, aandeel BNP minimaal. Dossiertje " vuil spel" met het Ministerie komt maar niet van de grond.

Geplaatst door V.O.S. uit NULL

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Dakpannen die door laag over scherende vliegtuigen worden geblazen (dus schade), enorme herrie, enorme vervuiling en onveiligheid. En nog steeds wordt deze zeer zware vorm van terreur tegen de inwoners met goedkeuring van de Nederlandse staat, dag en nacht uitgevoerd. Komt nog bij dat ook dieren (o.a.ganzen) het onderspit delven.
Straks, in Flevoland (Oostvaardersplassen) zullen de dieren door toedoen van Schiphol, in de vernieling raken. Wat een fijne sector.
De Schiphol-group lijkt wel een criminele organisatie, gesteund door de Nederlandse staat.