Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

GL wil einde aan experiment Schiphol

 |
 Geplaatst door: A Holwerda 
 |
 Bekeken: 671 
|
 Blik Op Nieuws 
GL wil einde aan experiment Schiphol

Amsterdam - De klachten over geluidsoverlast in Amsterdam van opstijgende vliegtuigen is fors toegenomen door een experiment van Schiphol. GroenLinks wil dat minister Eurlings hieraan een einde maakt. Er wordt nu tegelijkertijd gebruik gemaakt van de Polderbaan en de Zwanenburgbaan.

Opstijgende vliegtuigen van de Zwanenburgbaan buigen daarbij snel af naar links, waardoor Amsterdam West de laatste dagen te lijden heeft onder veel meer herrie dan voorheen volgens GroenLinks.

GroenLinks Kamerlid Wijnand Duyvendak: De herrie die mensen in bijvoorbeeld Amsterdam Osdorp beleven, geeft een voorproefje van wat ze in de toekomst kunnen verwachten als Schiphol dit experiment geslaagd vindt. Het einde van het liedje is dan dat de capaciteit flink is uitgebreid en de mensen de klos zijn.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door L.R. Aalegeiz

Naar links...? Nee, dat zijn de kisten die over Spaarndam denderen beste Blik Op Nieuws. Daar wonen ook mensen maar inderdaad veel minder.

Deze roepen al meer dan 5 jaar dat het experiment Kolderbaan zou moeten stoppen maar er is niemand die luistert.


Geplaatst door Victor

Een einde aan de experimenten...NEE! Geef alleen een juiste invulling daarvan en doe de juiste experimenten.....De Zwanenburg wordt nu vaker gebruikt voor starts dan normaal (preferentie ligt nu ook noordelijk starten) De routes zijn niet heel veel anders als voor 13-3..zie link voor routes starten zwanenburg: http://www.luchtverkeersleiding.nl/frameset.php?source=baan_actueel

En ja, het is dus naar rechts afbuigen...
En juist voor fase 1 van dit experiment wordt alleen de zwanenburg gebruikt en niet de polderbaan tegelijk......gaat om ongeveer 10.000 vluchten op zwanenburg die voorheen op polderbaan starten voor fase 1...dit was bekend bij de gemeenten...

Geplaatst door Observer

Dit Experiment is NIET goed voorbereid.
Men had eerst de route moeten optimaliseren, en dan pas experimenteren.
Het naar Rechts afbuigen gebeurt te vroeg, waardoor de toestellen nog te laag vliegen.
Als men die afslag naar rechts later maakt en eerst hoogte maakt boven het industriegebied van Amsterdam, en dan pas afbuigt hebben duizenden mensen in Amsterdam west, Amstelveen en Badhoevedorp minder overlast......, maar ja dat kost enige capaciteit............!

Geplaatst door Frits

Gepruts, zoals we van deze overheid verwachten. Een overheid die alleen met zichzelf en met baantjesverdelen voor politici bezig is. De burgers ach, dat stemvee is eens in de 4 of 6 jaar nodig. Voor de rest zijn ze niet belangrijk.
U kent toch de verpleegster die dankzij kongsies in het medische en juridische circuit levenslang kreeg voor 7 niet-bestaande moorden en 3 pogingen? En welke partij is daar bijbetrokken? Jawel, u raadt het al. Jan Nagel denkt alweer aan een nieuwe partij.
Gisteren was een SBS-6 uitzending daarover en 2 April jl. een uitzending van Reporter over de achtergronden.
Maar ik zeg maar zo: "wie niet luisteren wil, moet maar voelen".
Dus mensen goed luisteren. Zo meteen valt de volgende hotemetoot.