Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Flitspalen

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 591 
|
 NHD 
Flitspalen Download het gehele artikel 'Flitspalen'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door L.R. Aalegeiz

Zie ik hier nu een deskundige die erop wijst dat de politici er de ballen van begrijpen?

Goh...

Geplaatst door J. de Jong

Het gaat hier om terechte correcties en we mogen blij zijn dat hierop wordt gewezen. Het schetst de enorme problemen die ontstaan bij de door Min. Peijs deze zomer nog eens hartstochtelijk omarmde verviervoudiging van het Europees luchtverkeer en bijbehorende uitbreiding van vliegvelden. Het beloofde 'hoger aanvliegen over zee' verwordt tot regelrechte kretologie wanneer de bovengeschetste wachtgebieden boven land alleen maar groter en voller worden.Geruisloos groeien is een fabeltje!

Geplaatst door leo

** Ik denk dat dhr. Croon zich niet realiseert dat het om een geluidsmeting gaat en niet om visuele aspecten.
Stel je nu toch voor dat een toestel 3dB meer geluid maakt bij het verlaten van het vliegveldterrein, is hij dan in overtreding?
Hoe is het met het geluid 3 kilometer verderop? Ik hoor regelmatig toestellen die starten vanaf de Aalsmeerbaan die op een paar honderd meter hoogte gas terugnemen. Lulkoek dus die flitspalen.
Dit geval is wel illustratief voor de onwetendheid in veel kringen. Een reden temeer voor de platforms om die onwetendheid aan te pakken te iedereen te wijzen op waar het werkelijk om gaat.

Geplaatst door J.H.Griese

Deze heer Croon legt de vinger op een zwerende plek. Echte deskundigheid is bij Verkeer en Waterstaat al erg schaars, waar de waarheid nu en dan ook nog wordt gelardeerd met onwaarheden (eufemisme) Op deze site viel al eerder te lezen, wat die eventuele Flitspalen waard zijn (De CDV wijst het idee om uiteenlopende redenen de prullebak in.) In Engeland zou e.e.a. in bedrijf zijn, maar het percentage boetes blijkt nihil. Wat sommige bestuurders nu en dan uitkramen is nu en dan regelrechte flauwe kul. Prof Ben Ale (Ja die ook betrokken is geweest bij de analyse van de Schipholbrand) schreef een onderkoelde analyse over vele onthutsende facetten in het Schipholdossier. (Zie onder dossiers: Willens en Wetens)
VVD Gedeputeerde Hooijmaijer lanceerde recent weer een ander plan: Reservering van gelden voor schrijnende gevallen. Ik begreep dat burgers zich voor 31 dec zouden moeten melden om voor een compensatieregeling in anmerking te komen.
Is dit een VVD verkiezingstruc? Hoe worden dan schrijnende gevallen gedefinieerd? Wat worden dan de criteria, en zou je een dergelijke regeling niet netjes in een advertentie in de kranten e.d. moeten publiceren?
Iemand met 75 dBA compenseren, en zijn buurman met 74 dBA niet? Etc etc.
Laat ze allereerst de evaluatie degelijk afronden. Geen saldering, Handhavingspunten erbij. TVG behouden, en de beste Verbetervoorstellen uitvoeren. Daarna kunnen we zien wat die schrijnende gevallen
gaan worden, die m.i. niet met 200. miljoen zijn op te lossen.


Geplaatst door cns

J. Griese zet een aantal zeer rake opmerkingen neer. En als er iets als 'window-dressing' kan worden aangemerkt, dan is het de nota over herstel van vertrouwen die Hooijmajers namens de BRS heeft laten produceren. Donderdag a.s. sukkelen de makke lammeren (het restant van de provincie NH, gaat straks als Noordvleugel- of Randstad Autoriteit de belangen van de Schiphol Group & Partners voor de volle 100 procent verder doordrukken) weer naar de Boeing Avenue voor verdere indoctrinatie. In het land der blinden is 1-oog, gouverneur Cerfontaine, gesecundeerd door Hooijmajers en achter de schermen een enorm aantal hotemetoten, nog steeds de lachende derde. Heeft u zich wel eens gerealiseerd wat zich in de cellen van zijn 'Schipholrijk' heeft voltrokken? Juist, dan mag u nu eens nadenken over het misbruik van onze 'democratie' door een nieuwe macht, die daar (inmiddels aanwijsbaar) achter ligt verborgen. Het taboe om dit aan de orde te stellen moet maar eens worden doorbroken.