Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Flitskasten op Schiphol tegen geluidsoverlast

 |
 Geplaatst door: Liesbeth 
 |
 Bekeken: 598 
|
 Telegraaf 
Flitskasten op Schiphol tegen geluidsoverlast Download het gehele artikel 'Flitskasten op Schiphol tegen geluidsoverlast'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door OB uit Castricum

Vrijwel alle voorstellen die door omwonenden en andere partijen zijn voorgesteld worden gebruikt, tot en met het proefondervindelijk opdoen van kennis (CROS) en het je realiseren dat het verkeer is dat overlast veroorzaakt en niet motorgeluid (de Zeeuw).
Alles,
met dien verstande dat de Sector mag uitvoeren, bedenken, beslissen.

Begrijpelijk, wanneer je bedenkt hoe redelijk de omwonenden reageerden:
Er is een sociaal-economisch conflict met een hoge graad van ingewikkeldheid. We weten ook dat daar kennis voor nodig is. Het kenmerk van geleerden is niet dat ze de oplossing al weten. Het kenmerk is dat ze goed zijn in het zoeken naar oplossingen voor als je het niet weet. Daarom is er een bedrijfschap nodig met een onafhankelijk orgaan dat ervoor zorgt dat er ongehinderd door vooroordeel (weet je wel, de mensen die het al zeggen te weten, zoals de sector, luchtvaartraad maar helaas ook vaak omwonenden), zorg wordt gedragen voor goede informatie (van de uitvoerders), common sense, en realistische oplossingen. Een schap dat ook durft te zeggen wanneer het niet meer gaat. Een schap dat, inderdaad proefondervindelijk, inderdaad ook binnen wel degelijk afgesproken harde geluidsgrenzen, aan het werk gaat om het losgeslagen luchtverkeer in de vingers te krijgen.
Het zoeken is nu naar op welke wijze je dat gaat sturen. Zorg niet dat sector of andere belanghebbenden de macht in handen krijgen.
Ik denk dat dat het grote probleem is waarvoor we staan. Een luchtvaartschap zal een raad van toezicht moeten hebben met mensen die vertrouwen krijgen vanuit alle geledingen, maar waarvan de samenstelling zodanig is dat de raad ook zichzelf en haar sturen kritisch kan bekijken, dus mensen met sociaal-economisch en sociaal-psychologisch inzicht.

Het gevecht gaat dus niet om de knikkers. Het gaat om de macht! Pas op!

Geplaatst door Johan uit NULL

Volgens mij snappen ze het echt niet!
Het gaat juist niet om die 50 aso's per dag die de bocht afsnijden en herrie maken, maar die andere 600 die wel de juiste route volgen!! Die maken ook een teringherrie hoor meneer de Zeeuw.

Geplaatst door Dick K uit NULL

Waarschijnlijk heeft De Zeeuw deze onzin in beschonken toestand uitgekraamd.
In het tegengestelde geval zou het wenselijk zijn, indien hij met spoed maar eens een goede psychiater raadpleegt.

Geplaatst door SHAL uit Hoofddorp

Meneer de Zeeuw,

Komt het geld van de boetes bij de bewoners?????? Valt Schiphol als aanleiding tot de oorzaak van de herrie (en niet de vliegtuigen) ook in dit boete systeem?

Dat zal me een machtige flits worden !

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Die De Zeeuw is een slechte politicus.

Hij probeert, in opdracht van zijn werkgever het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, de bevolking te paaien.
Het gehele rapport wat hij als voorzitter heeft overgedragen staat bol van de protesten tegen de veel stringente regelgeving rond Schiphol.
Wat een raadsel toch, dat iemand die regels ooit heeft opgesteld. Wat vreemd ook dat 200.000 ernstig slaapgestoorden, onderzocht door zijn collegae van het RIVM, helemaal niets van die regelgeving merken en nog raarder dat er zeer veel mensen de indruk hebben dat de regelgeving niet gehandhaafd wordt.

Zo staat er vanochtend in de Volkskrant dat Schiphol wel 3 euro (of iets dergelijks) per passagier aan heffing vraagt aan de luchtvaartmaatschappijen. Barin, de verzameling van maatschappijen over de rooie. Protest hier en protest daar, Schiphol moet het maar uit de eigen winst betalen, die beveiliging.
En nu die flitspaal.
Denkt De Zeeuw nou echt dat Schiphol, het ministerie van Verkeer en Waterstaat, de LVNL of de plaatselijke koddebeier boetes gaat uitdelen aan overtreders? Kom nou toch. Dat gebeurt nu niet, dat gebeurt helemaal nooit tenzij er een onafhankelijk instituut komt dat Schiphol objectief beoordeelt en de regelgeving objectief benadert.
Helaas is de lobby zo sterk dat dit de komende twintig jaar niet van de grond zal komen. Het gehele ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft slechts 1 dogma voor ogen aangaande Schiphol:

Groei moet.

Melanie S. van H. (ze is nog steeds verdachte in de De Vlieger zaak tenslotte) heeft dit ook meerdere malen geroepen: alles mag, zolang de capaciteit maar niet in het geding komt. Hetzelfde belang van Schiphol dus. En ook van LVNL. En ook van de luchtvaartmaatschappijen.
Iedere zogenaamde beperkende maatregel is dus een schaamlap van hier tot gunder.

En zo breidt de geluidsvlek zich steeds verder uit. Op vakantie gaan durven we straks niet meer, we worden onrustig als er geen herrie is…
Bedankt kabinet, met je Normen en Waardenleugen.


Geplaatst door Lolz0r uit Den Helder

wat een gezijk. als je niet tegen die kutherrie kan verhuis je toch? eerst op schiphol gaan wonen en dan zijke over de herrie? sorry hoor maar dat kan je toch van te voren weten....... en de mensen die als hardste bléren over pokkeherrie van autos rijden zelf ook als halfe zolen uit hun autoraam om overstekende voetgangers de vinger te geven.


Dit was mijn gezijk. Nutteloos of niet? daar bepaal alleen ik over.