Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Extra startbaan? Enquête dringend nodig

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 734 
|
 schipholwanbeleid.nl 
Extra startbaan? Enquête dringend nodig

Dat Schiphol-baas Cerfontaine onlangs zijn eigen minister Eurlings een onbenul in luchtvaartzaken noemde, gaat erg ver en is in feite een belediging. Als de minister een gebrek aan kennis heeft, heeft hij dit overigens aan zichzelf te wijten.

De bewoners zijn al eerder bedrogen door incompetente, onbetrouwbare politici en bestuurders. Ik noem slechts één overtuigend voorbeeld. In 1994 is hun beloofd dat met de 5e baan het slot op de deur zou gaan als bij Schiphol de 40 miljoen, hooguit 44 miljoen passagiers bereikt zouden worden. Enkele jaren later was men dit ‘vergeten’ en sprak men van 85 miljoen, thans het officiële cijfer.

Laat het parlement toe dat de bewoners voor de 2e keer worden bedrogen met een 2e Kolderbaan en mooie beloften over het sluiten van de Aalsmeerbaan? Wie nog twijfelt in de volksvertegenwoordiging of de Polderbaan en de 2e Kaagbaan overbodig zijn, leze de e-mail van BAA Research aan Mr. Poot januari 2003:

“Heathrow has 2 runways (a northern and southern runway) plus another runway which has not been used for some years (05/23) it used to be used as a ‘cross wind runway’ but as the performance of modern wide aircraft has improved so much over recent years it has not been needed.

As a matter of interest in the original plans for Heathrow the runway pattern was expected to be in the shape of a star of David ie with 6 runways but in fact the six runways were never built.”

Hoe nu verder? Het wanbeleid ten aanzien van Schiphol vertoont sterke overeenkomsten met het wanbeleid in het onderwijs gedurende de laatste decennia. Is het schandaal rond Onderwijs niet genoeg? Het is de hoogste tijd voor de parlementaire enquête, al in 2006 voorgesteld door het toenmalige PvdA-Kamerlid Adri Duivesteijn. Toen zat de PvdA in de oppositie en hield een nipte meerderheid van CDA en VVD dit tegen. Nu moet er dus een meerderheid zijn, met als extra aanleiding de onfrisse boel op Schiphol. Of moet nu de PvdA zich koest houden, omdat het CDA nog steeds niet wil?

Lees meer op http://www.schipholwanbeleid.nl en in de Volkskrant/Haarlems Dagblad van dinsdag 26 februari.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door W.J.H. de Ridder uit Haarlem

Ik ben van mening dat Schiphol in zee moet worden uitgebreid.

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam