Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Extra KLM-capaciteit door toevoeging nieuwe Boeing 777’s

 |
 Geplaatst door: sijmen 
 |
 Bekeken: 1157 
|
 Luchtvaart =nieuws= 
Extra KLM-capaciteit door toevoeging nieuwe Boeing 777’s

AMSTELVEEN - De KLM heeft haar plannen voor de komende winterdienstregeling bekend gemaakt. De capaciteit, berekend in beschikbare stoelkilometers, ligt de komende winter negen procent hoger dan in de afgelopen winter. Deze productiegroei wordt mede mogelijk gemaakt door de komst van drie Boeing 777-200ER’s, waarmee het totaal aantal van deze toestellen in de KLM-vloot op tien komt.

De vrachtcapaciteit neemt in vergelijking met vorige winter toe met elf procent. Dat is met name toe te schrijven aan de derde Boeing 747-400ERF, die nu volledig operationeel is.

Air France staakt de komende winter haar vluchten op Manila en Jakarta vanaf Charles de Gaulle en boekt de passagiers voor deze bestemmingen dan op KLM-vluchten. De vluchttijden tussen de hubs Schiphol en Charles de Gaulle zijn goed afgestemd op aansluitende vluchten naar en vanaf deze hubs.

Europa
KLM start komende winter een derde dagelijkse dienst op de Roemeense hoofdstad Boekarest. De diensten op Thessaloniki worden gestaakt. De capaciteit op Toulouse wordt opgevoerd, door op twee van de drie dagelijkse diensten de Fokker 100 in te ruilen voor de Boeing 737.

Noord-Amerika
KLM start op 15 september een dagelijkse retourdienst op Atlanta. De capaciteit hiervoor komt vrij door het staken van de diensten op Miami. Het aantal wekelijkse retourdiensten op Houston stijgt bij de start van de winterdienst op 31 oktober van negen naar tien.

KLM en Northwest verhogen de frequentie op Minneapolis van twee naar drie dagelijkse retourdiensten. De door Northwest Airlines uitgevoerde codeshare-vluchten naar Detroit gaan zoals gebruikelijk in de winter terug van vier naar drie retourdiensten per dag. Ten opzichte van de lopende zomerdienstregeling wordt de vluchtfrequentie op San Francisco verlaagd van zeven naar zes retourdiensten per week.

Midden- en Zuid-Amerika
Vanaf 13 december wordt de vluchtfrequentie tussen Amsterdam en Paramaribo verhoogd van vijf naar zes retourdiensten per week. KLM en SLM voeren dan elk drie wekelijkse vluchten uit. Ook worden op dezelfde datum de vluchtfrequenties en capaciteit op de vluchten naar de Nederlandse Antillen en Aruba uitgebreid. Bonaire krijgt twaalf vluchten per week, Curaçao zeven, Aruba vijf en Sint Maarten drie retourdiensten per week. De vluchtfrequenties op São Paulo gaat van vijf naar zes en op Lima van zes naar zeven keer per week.

Afrika
In de winterdienst krijgen Kaapstad (Boeing 777) en Cairo (Boeing 767) een dagelijkse retourdienst. De vluchten naar Accra, Kilimanjaro/Dar es Salaam en Lagos krijgen meer capaciteit door wijziging van de ingezette vliegtuigtypes. Abuja in Nigeria wordt als tussenstation op de route Amsterdam-Malabo toegevoegd. Hiermee vervalt Douala als bestemming; deze Kameroense stad is nog wel via Parijs met Air France bereikbaar.

Azië
In de winter worden de dagelijkse retourdiensten naar en vanuit Jakarta vijf keer met een tussenstop in Kuala Lumpur en twee keer met een tussenstop in Singapore gevlogen. KLM vliegt dagelijks op Singapore en vijf keer per week op Kuala Lumpur. De vijf wekelijkse vluchten naar en vanuit Manila worden in de winter non-stop uitgevoerd met een Boeing 777.

Midden-Oosten
Het aantal wekelijkse retourdiensten tussen Amsterdam en Koeweit gaat in het winterseizoen terug van zes naar vijf per week.

KLM Cargo
KLM Cargo verhoogt de komende winter het aantal vluchten met de drie Boeing 747-400ER Freighters van dertien naar veertien retourdiensten per week. Er komt een extra vlucht op Singapore bij. Deze uitbreiding is mogelijk door een efficiëntere inzet van de freighters door KLM Cargo. Zo worden alle vrachtvluchten naar Singapore en vanuit Osaka vanaf 31 oktober non-stop uitgevoerd.

Volgens KLM wordt de dienstregeling beter afgestemd op de vraag van de klanten. Zo wordt de vluchtfrequentie van de drie wekelijkse diensten tussen Amsterdam en Osaka beter over de week verspreid. Het aantal Boeing 747 Combi-frequenties (passagiers en vracht) naar het Verre Oosten gaat in de winterdienst omhoog van elf naar twaalf per week: er wordt zeven keer per week op Singapore gevlogen, waarvan twee keer met een doorverbinding naar Jakarta. Daarnaast vliegt KLM vijf keer per week met een combi van Amsterdam naar Kuala Lumpur, ook met een doorverbinding naar Jakarta. De freighter- en combi-operaties op overige regio’s en bestemmingen blijven ongewijzigd


Reacties op dit bericht

Geplaatst door gerard

KLM maakt mooie sier door te zeggen de lawaaiige vloot 'te gaan vervangen' door stille Boeing 777's, maar nu blijkt dat ze deze 777's 'toevoegen'?? Dus MEER in plaats van MINDER herrie!! Meer vracht, meer nacht. Niks niet rekening houden met omwonenden. Gewoon doorduwen, want het mag toch van de wet?

Geplaatst door Rens

Wat een bekrompen gedachtengang. Vooral niet vooruitkijken.


Geplaatst door Anton

Ze zouden natuurlijk ook de lawaaiige kisten kunnen toevoegen. Wees blij met alles wat er al voor mensen als u gedaan wordt. U heeft waarschijnlijk geen idee wat daar de kosten van zijn en hoe juist door al die maatregelen het mileu extra belast wordt.

Geplaatst door Rens

Ennuh, als het jullie echt niet bevalt, huur dan eens een terrorist in om zo'n vliegding uit de lucht te halen, moet op 600 meter vlieghoogte toch makkelijk zijn?