Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Experimenten Schiphol krijgen vervolg

 |
 Geplaatst door: A Holwerda 
 |
 Bekeken: 1069 
|
 Haarlems Dagblad 
Experimenten Schiphol krijgen vervolg

DEN HAAG -  Experimenten met ander baangebruik, stillere vliegprocedures en vliegroutes boven minder bewoond gebied rond Schiphol zijn zo succesvol dat ze langer doorgaan. De ministers Camiel Eurlings (Verkeer) en Jacqueline Cramer (Milieu) hebben dat dinsdag de Tweede Kamer laten weten.

Het succes van de experimenten illustreert volgens hem hoe alle partijen die zijn betrokken bij de toekomstige ontwikkeling van Schiphol tot constructieve oplossingen kunnen komen.

Het gaat om de zogenoemde Alderstafel die dinsdag een advies voor het kabinet afrondt over de toekomst van Schiphol.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Observer uit Nederland

Wat een timing.

Geplaatst door Rieneke Schokking uit Amstelveen

Ik vraag me af waar beide bewindslieden zich bevonden hebben de afgelopen dagen, vast niet in Nederland. Anders kan het toch niet aan je aandacht ontsnapt zijn, als je je met deze materie bezighoudt, dat de VGP uit het overleg gestapt is.
Graag zou ik verder van deze bewindslieden willen vernemen waar de experimenten zo succesvol zijn gebleken. In ieder geval niet hier in Amstelveen. Ook de woorden "constructieve oplossingen" gaan mijn verstand te boven. Tenzij je het vogelvrij verklaren van 1 miljoen omwonenden in de regio Schiphol een constructieve oplossing vindt.
Meneer Eurlings/mevrouw Cramer: door het negeren van een probleem verdwijnt het probleem echt niet ineens in het luchtledige. In het algemeen keert het dan als een boemerang bij je terug. Ik hoop dat u goed kunt vangen.

Geplaatst door Simon v Halm uit Hoofddorp

Zo, na een tijdje weg te zijn geweest toch maar weer eens een verhaaltje.

Ik heb verbetervoorstellen ingediend die naar mijn mening de vlieghinder voor mensen die wonen in de zuidelijke wijken van Hoofddorp zou moeten ontlasten. Dit is zeer serieus opgepakt, ze zijn bij mij thuis geweest zodat ik e.e.a. kon toelichten en ze hebben mij keurig op de hoogte gehouden...... tot het moment dat er besloten werd wat er ging gebeuren met het verbetervoorstel in kwestie. In plaats van mnder hinder voor de omwonenden is er meer hinder ontstaan vanwege het "gecontreerd" uitvliegen. Het geconcentreerd uitvliegen was inderdaad mijn idee, maar dan wel over onbebouwd gebied. Het concentreren lukt de heren piloten van KLM best goed, petje af dat jullie onder leiding van LVNL dit voor elkaar brengen, aan jullie ligt het dus niet.
Wat ik mij nou alleen afvraag...... is iemand in staat om LVNL aan het verstand te peuteren dat gecontreerd 1 km zuidelijker de hinder voor pak em beet 3000 huishoudens wegneemt?
Heeft iemand in de beleidsvorming zich uberhaupt wel eens afgevraagd waarom 1km zuidelijker niet mogelijk is (behalve omdat LVNL zegt dat je dan in de knoei komt met de "Spijkerboor" route.
Neem mij niet kwalijk als ik hier nog nooit van gehoord had, duizenden nederige excuses. Maar.... is het niet zo dat de Spijkerboor route nooit gebruikt wordt in combinatie met de zuidwestelijke uitvliegroute over Hoofddorp vanaf de Kaagbaan.
Kan iemand mij vertellen of ik de plank helemaal mis sla? En stel nou dat dat niet zo is..... kan iemand dan in hemelsnaam diegenen die verantwoordelijk zijn voor de voortzetting van deze "succesvolle" proef ertoe bewegen om een geluidshandhavingspunt en meetpunt in Floriande zuid te monteren (mag op mijn dak). Wij waren laatst bij vrienden in Spaarndam en het was daar "lekker rustig" in vergelijking tot onze situatie. Neem mij niet kwalijk maar zodra er gebruik gemaakt wordt van de "geconcentreerde" vliegroute moet je je gesprek elke 2 à 3 minuten staken en als je onstspannen achter de kijkbuis zit te genieten van de ineenstortende economie moet je deze vol open zetten om nog iets te kunnen horen. Wat ... oren uit laten spuiten? Sorry maar ik heb een gehoorbeschadiging opgelopen door overkomende vliegtuigen.

Yours sincerely