Platform Vlieghinder Kennemerland
 

EasyJet enige klager bij NMa over tarieven Schiphol

 |
 Geplaatst door: A Holwerda 
 |
 Bekeken: 602 
|
 Luchtvaart =Nieuws= 
EasyJet enige klager bij NMa over tarieven Schiphol

DRIEBERGEN - Prijsvechter easyJet is tot nu toe de enige luchtvaartmaatschappij die dit jaar bij de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) geklaagd heeft over de geplande tariefsverhogingen op Schiphol. Woensdag (13 augustus) maakte de Britse maatschappij bekend bij de NMa haar beklag te doen over de ‘excessieve’ stijgingen. Het is tot nu toe de enige klacht die de concurrentiewaakhond over de tarieven heeft ontvangen.

“Vorig jaar kregen we van meer maatschappijen klachten binnen, maar dit jaar is easyJet vooralsnog de enige”, meldt NMa-woordvoerster Barbara van der Rest aan Luchtvaartnieuws.nl. De NMa is sinds april vorig jaar wettelijk bevoegd om binnen de Wet Luchtvaart de tarieven te toetsen die Schiphol aan luchtvaartmaatschappijen doorberekend.

In een reactie op de klacht van easyJet meldde Schiphol woensdag dat de tarieven door de NMa goedgekeurd zijn. Maar volgens Van der Rest bekijkt de NMa de tarieven die Schiphol berekend niet inhoudelijk. “We hebben vorig jaar ingestemd met de rekenmethode die de luchthaven hanteert. Over de tarieven zelf vraagt Schiphol ons geen toestemming. Het staat luchtvaartmaatschappijen vrij om over die tarieven bij ons een klacht in te dienen.”


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Maaike uit Leiden

EasyJet doet zijn naam eer aan. Het is met recht een prijsvechter, met de nadruk op het tweede deel.