Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Dringen in de lucht voor de Polderbaan

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 634 
|
 Haarlems Dagblad 
Dringen in de lucht voor de Polderbaan Download het gehele artikel 'Dringen in de lucht voor de Polderbaan'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Olav uit NULL

Hoe moet het dan?
Zie: "Maak Luchtverkeersleiding Nederland de baas over het luchtruim" (Klik de titel aan).

De LVNL zegt ook: "LVNL vervult geen hoofdtaak in de optimalisatie van het daar buiten liggende gebied doch regelt slechts het volume vliegverkeer op een luchtweg ten behoeve van de veiligheid."

Voor de LVNL geldt overdag nog steeds de volgorde: Veiligheid - Capaciteit -Milieu
Dat zal veranderd moeten worden in: Veiligheid - Leefbaarheid - Capaciteit.

Geplaatst door Gerard uit NULL

Als ik LVNL was zou ik precies zo redeneren. waarom iets doen voor het milieu als dat geen voordeel oplevert? LVNL is een bedrijd dat zich per geloodste mijl en binnengevlogen vliegtuig laat betalen. Dus daarop wordt geoptimilaseerd.
De maatschappijen worden met lawaaiige kisten nog iets 'gestraft', maar LNVL maakt het niets uit of hun vliegroute laaaiig zijn of niet. Het wordt dus tijd voor een heffing op lawaaige routes, met progressief tarief. Veel herrie dus een hoge heffing. Iedere dB(a) stiller moet significant in het bedrijfsresultaat van LNVL zichtbaar zijn. pas dan is er een drive om stillere routes te ontwikkelen!

Geplaatst door Mike uit NULL

Over optimalisatie gesproken. Laat Natuur en milieu de directeur van LVNL in dienst nemen, i.p.v. de luchtvaartsector. Dat scheelt LVNL een salarispost van 250 of 500 kEuro's. Moet u eens opletten hoeveel lawaai dat scheelt.
U kunt natuurlijk ook de directeur van Natuur en Mileu door de luchtvaartsector laten betalen. Maar dat loopt verkeerd af voor de bewoners, vrees ik : wiens brood men eet wiens woord men spreekt. Een eeuwenoude wijsheid.