Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Dringen in de lucht voor de Polderbaan

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 632 
|
 NHD 
Dringen in de lucht voor de Polderbaan Download het gehele artikel 'Dringen in de lucht voor de Polderbaan'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door J.H. griese uit Amstelveen

Het is om je haren van woede uit je kop te trekken: De capaciteit gaat voor.
Dit moet toch in een democratie te bestrijden zijn?
Jan Griese Secr PLRS

Geplaatst door Willem uit Heemskerk

Opmerkelijk dat de verslaggever vindt dat 'de Polderbaan zijn nut heeft bewezen. Het aantal gehinderden is drastisch gedaald.' Volgens mij is dat slechts berekend en niet bewezen. De klachtencijfers suggereren heel wat anders. Het gemiddeld aantal unieke melders per maand is door de Polderbaan gestegen van 1787 tot 2740. Dat is een toename van meer dan 50%.
En dan nog zo'n onbewezen bewering: 'opstijgende toestellen geven aanzienlijk minder overlast in de IJmond'. Dan weet hij meer dan ik. Cros heeft geen cijfers per gemeente gekoppeld aan baangebruik gepubliceerd, dus ik ben benieuwd naar zijn onderbouwing. Er zijn wel cijfers over klachten gekoppeld aan baangebruik en dan blijkt dat landen of stijgen op de Polderbaan vrijwel hetzelfde aantal klachten oplevert.
'vanaf zee komen ze bij Castricum binnen'. Nou, bekijk de plots van overdag eens beste Yvo.
De volgende: 'het vliegverkeer vanuit het noorden en oosten wordt op de Zwanenburgbaan gezet'. Dat is alleen het geval als er parallel geland wordt.
'Geen vaste route tot 15 km voor de landingsbaan'. De plots zeggen wat anders. Het FAP (Final approach point) ligt op zo'n 9 km en vanaf het kanaal tot aan Alkmaar wordt er aangevlogen op dat punt.
Jammer dat er niet doorgevraagd is op de opmerking van Waltman: 'als je een hogere aanvliegroute neemt kun je minder vliegtuigen kwijt'.