Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

De luchtstad is niet te stoppen

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 632 
|
 NRC-M 
De luchtstad is niet te stoppen Download het gehele artikel 'De luchtstad is niet te stoppen'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Olav

Uitstekend beschreven

Schiphol als een niet te stoppen economisch monster, te groot voor zijn fijnmazige, overbevolkte omgeving die gedoemd is te verdwijnen, behalve in de vorm van wat attractieparkjes.

Hier blijkt zelfs niet de mainport als excuus meer over. Het gaat hier om een verslindende geldverdienmachine.

Niet te stoppen tenzij paal en perk, maat en vooruitzien, wordt gehanteerd op basis van op menselijke-ethiek berustende principes uitgaande wetgeving. Een rechtvaardige samenleving?

Zie daar de taak van overheid. In dit geval klonken de stemmen van de overheid, de plaatselijke wel te verstaan, wel erg zwak. V&W en VROM, maar ook grote kring van kleine gemeenten rondom, die dagelijks de lasten dragen - ik heb ze in dit artikel helaas gemist. CROS bestaat al helemaal niet meer.

Ik hoop dat deze website af en toe eens wordt gelezen door verantwoordelijken. Daar doen we het toch voor?

Geplaatst door J.H.Griese

Ik deel de inhoud van je reactie volledig.
Het pikante is, dat er al vele vele artikelen in deze trant werden geschreven.
Een fraaie zin was o.a.: De passagiers,die als wandelende portemonnaies worden benaderd. Ik ben razend benieuwd wat dit nieuwe kabinet aan deze misstand zal gaan doen.
Echte Volksvertegenwoordigers bestaan ze nog wel?
Ik vraag het me af. Een der parlementariers maakte zich vorige week erg druk over het feit, dat de bordjes op schiphol naast inhet engels er ook in het nederlands moeten komen....
Alsof er geen belangrijker schipholzaken zijn aan te kaarten.
De Platforms trekken er achter de schermen hard aan:
1) De vlieghoogte moet omhoog
2) De Maatschappelijke Kosten Baten Analyse, mag natuurlijk niet worden opgesteld door KLM, maar dat moet eenonafh. instituut doen.
3)Een dezer dagen volgt een gesprek met de Inspectie Ven W.
4)De idiote vliegroutes veel over land , moeten via de noorzee en het Ijsselmeer worden geleid.
5) Er is nog steeds geen antwoord op de brief van de Platforms van VROM over het feit,dat de Alders tafel controversieel werd verklaard door de huidige Tweede Kamer. Etc Etc.
wordt vervolgd