Platform Vlieghinder Kennemerland
 

D66 Zuid trekt extra geld uit voor geluidsoverlast Schiphol

 |
 Geplaatst door: 2eHans 
 |
 Bekeken: 1212 
|
 Dichtbij Amsterdam-Zuid 
D66 Zuid trekt extra geld uit voor geluidsoverlast Schiphol

AMSTERDAM - Een voorstel van D66 om extra geld uit te trekken voor het monitoren van de geluidsoverlast van Schiphol is door de bestuurscommissie in Zuid unaniem aangenomen.

D66 diende met VVD, PvdA en GrLi bij de behandeling van de begroting 2015 van stadsdeel Zuid een amendement in om in totaal € 25.000,- uit te trekken voor het monitoren van de geluidsoverlast van Schiphol. Hiermee wordt onder andere gezorgd voor een onafhankelijke rapportage van geluidsmeetpunt Bolestein in Buitenveldert.

Monitoren Buitenveldertbaan én Oostbaan
De D66 fractie in Zuid erkent het belang en gemak van een luchthaven als Schiphol voor Amsterdam, maar ziet ook dat er met name in Buitenveldert overlast is. Daarnaast wordt meer en meer in andere delen van Zuid overlast ervaren door het toegenomen gebruik van de Oostbaan.
Uiteindelijk stemden alle partijen in Zuid voor het amendement.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Kijk naar de toekomst uit deltametropool

Nadat via het Alders akkoord alle bestaande meetpunten werden opgedoekt gaat men dan nu per gemeente of gebiedscommissie opnieuw aan de slag.
Hoe NIMBY wilt u het hebben, er is helaas nog steeds een totaal gebrek aan inzicht bij de lokale en regionale politiek wat betreft de wijze waarop de Schiphol Group via de provincie en MRA alles maar voor elkaar krijgt.

Geplaatst door nooitgedagt uit castricum

weer zo,n vreemd bericht, inderdaad onder Pipo is alles teruggeschroefd. Lijkt me dat Schiphol deze monitoren moet, ja, moet betalen. Eerst de sturing achter de waardeloze werkgroep en trawanten en nu moet de burger betalen. Kom nu toch. Kan het bericht helaas niet vinden dat de neo- kapitalisten- fundamentalisten Asscher en Rutte subsidie aan
Schiphol, vanwege de werkgelegenheid hebben gegeven. een brallende sector die alles afknijpt om maar winst te behalen, krijgt subsidie. Overigens met de meet- apparatuur wordt niets maar dan ook niets gedaan. Verloren geld omdat de breedbek-kikkers niets willen betekenen voor de samenleving en al helemaal niet voor honderdduizenden mensen die last hebben van de grote geluidshinder. Vannacht vanaf 2 uur begonnen ze tot vroeg in de ochtend. Naast Bank, Verzekeringen zou het woord Schiphol ernstig besmet behoren te raken. Zeker de aandeelhouders en het afzichtelijke topmanagement van Schiphol behoren tot het uitschot van deze samenleving. Ken ze wel die vieze vlezige mannen, net pak, met een glas in de hand en een soort dialect spreken ook al vinden ze van niet.De naam Schiphol zou ik willen veranderen in Gangahol, Ganzendood of het GrootGekkenhuishollepoldertje..

Geplaatst door jhgriese uit Amstelveen

@ Kijk naar de toekomst: Dit is weer zo een reactie van iemand niet gehinderd door Kennis van zaken! D-66 verdient veel lof. St. SWAB kreeg erg veel steun van D-66 A.dam zuid. 1) Allereerst namen ze het voortouw om op ons verzoek, ons te steunen in het second opinion onderzoek door buro Helios. Dat mondde uit in UNANIEME politieke steun in de Deelraad, met een sterke VVD (! verkeers wethouder Marco Kreuger.) Het zelfde gebeurde via VVD wethouder A.dam Zuid-Oost Dat Helios onderzoek bracht harde feiten aan het licht 2) Adam Buitenveldert had even als Amstelveen altijd Luistervink Meetposten staan. Al vanaf 1993 ! Bij de bezuinigingen 2010 sneuvelde het Luistervink Bolestein. St SWAB heeft daar intensief voor gelobbied om dat weer in bedrijf te nemen. Uiteindelijk vond de Deelraad het noodzakelijk zeker in deze rare schipholdossier tijden,om het Meetpunt weer in bedrijf te nemen.(We wisten het Meetpunt in overleg met Geluidconsult BV(Luistervink) nog niet te laten verwij- deren. Ere wie ere toekomt ! Met veel dank aan D-66 ! Ook Platform PVOS (Velsen), lukte het (vooralsnog) de 3 Luistervink Meetpunten te behouden! Eendracht maakt macht, En.. "No Guts no Glory. Mogelijk moet er te Uitgeest eens goed gelobbied worden?

Geplaatst door jhgriese uit Amstelveen

@Nooitgedacht: Even zaken op een rijtje. De Rijksoverheid vertikt het al jaren, om Geluid te meten. Veel te link! Er wordt al jaren te Amstelveen MEER Geluidbelasting GEMETEN, dan Schiphol n.b (!) ZELF berekend ! Luistervinkrapportage: "Dat komt omdat,die berekeningsformule niet juist is geformu-leerd." Al jaren strijd St. SWAB (ook in BLRS verband !)om GELUID te Meten. Toen er vele Geluidmeters door Geluidnet werden geplaatst in div.gemeenten, kwam plotseling ineens Schiphol met haar systeem NOMOS op de proppen. Toen kon dat ineens wel, Men bood ze gratis aan Gemeenten aan! Feit is : Luistervink Meetsysteem werd al in 2006 als verreweg superieur aan NOMOS beoordeeld, door RIVM , (Zie geluidsmonitor 2006) , en TNO . RIVM al in 2006 : Metingen kunnen nu bij de handhaving worden betrokken,ter validering van de Berekeningen! ! (NB Op deze site staat onze notitie die we op verzoek van de Tweede Kamer maakten, over Meten van Geluid (Op verzoek ook toe te sturen: .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) )Veel politici en/of ambtenaren, zonder veel kennis van zaken, adviseerden: Neem NOMOS. De kliek bewoners,en Crossers, die nog aan de Alderstafel zit laat alles gebeuren! Advies: Verenigt u, en lobby bij uw gemeenten met de FEITEN in de hand ! NB 1) St. SWAB (in BLRS verband) onderhandeld nu over deelname aan die nieuwe ORS.(Zou opvolger van Cros-Aldertstafel, waar BLRS in 2008 mee stopte dienen te worden. Helaas gaat dat tot op heden stroef. Wordt vervolgd ! NB 2)Ook in de Tweede Kamer deelt D-66 onze zware kritiek op het krakkemikkige VVA stelsel, samen met Gr Links,SP, CU, en PvdD. PvdA was in jan 2014 ook zeer kritisch .We zullen zien in sept 2014 ! WORDT VERVOLGD !

Geplaatst door jhgriese uit Amstelveen

N.B. Ook in de Tweede Kamer steunt D-66 onze BLRS kritiek op dat vreemde VVA stelsel, en nam het voortouw olv drs mevr Stientje van Veldhoven.samen met Gr.Links,SP,CU,PvdD . jan 2014 steunde de PvdA ons uiteindelijk ook! 26 juni jl sneeuwde VVA onder onder het geweld van Lelystad , Ja of Nee. Koepel Ver BLRS bemoeit zich niet met Lelystad. Schiphol zit meer dan vol. Sept verder !

Geplaatst door nooitgedagt uit castricum

Mijnheer Griese u heeft gelijk met uw schrijven dat veel politici wel hun best doen, ben blij dat u met feiten komt.Compliment dat u zo rustig blijft. Ben zelf het station "mitsen en maren" wat Schiphol betreft gepasseerd
< 12 jaar geleden begonnen, iets veranderd, de mentaliteit van Schiphol krek hetzelfde, zo niet nog nihilistischer geworden. Vanaf zaterdag 3 uur en vanaf 5 uur om de 1/2 minuut invliegen, heel heel laag tot zo 14.15 laagvliegend
over Noord- Kennermerland en ws de rest van Nederland over steden en dorpen. Eigenlijk hebben we geen meetpunten nodig, zoethouders voor een minutenlang vergrijp tegen de inwoner. Vergrijp dat eigenlijk een misdaad
is. Het spoort toch niet dat leidinggeven van het obsolete bedrijf Schiphol gewoon maar doorgaan terwijl men weet dat er veel overlast is op bewust en onbewust niveau van de mens

Geplaatst door jhgriese uit Amstelveen

@Nooitgedagt, dank voor uw reactie. Ik ben het geheel met u eens. Al jaren tracht het ministerie I en M , LVNL en Schiphol de boel te manipuleren Al vanaf ca 1990 ben ik betrokken bij het schiphol-dossier. De trucs waren al jaren talrijk. (Het was de VVD die Infrastructuur combineerde met Milieu (Schultz van Haegen) Daarvoor werd trouwens Min Milieu al jaren overuhled door Verkeer en Waterstaat. Men selecteert er hun personeel op. Echter de projectmanagers houden het vaak niet langer dan 2 jaar vol.. Ook ik ervaar vliegen op 200 m over de B.veldertbaan misdadig. Binnenkort kom ik met een artikel over de Transitionlayer. Al jaren vondt BLRS dat deze omhoog moet.Dan kan er hoger worden aangevlogen. Voor Kennemerland erg belangrijk ! Engeland , Noorwegen en Ierland zijn grote pleitbezorgers daarvoor. Het geeft vele voordelen,naast enkele te verwaarlozen nadelen. Bovendien wordt de veiligheid sterk verbeterd. LVNL blijft tot op heden zeer passief in dat overleg . Het kan bij wijze van spreken morgen worden ingevoerd. Veiligheid wordt door LVNL steevast uit de kast gehaald, samen met het weer om rariteiten toe te dekken. Vele journalisten hebben meer en meer door,wat voor kwalijke rol blijft spelen. Dit VVA stelsel is ook weer deel van de truccendoos, waardoor de locale bescherming/rechtszekerheid verdwijnt. We gaan door! Groet en dank. (http://www.stichtingswab.nl )


Geplaatst door nooitgedagt uit castricum

Mijnheer Griese, het is om snikkend ter aarde te vallen. Al die mensen die heel kennis hebben en hebben opgebouwd weten te samen meer dan Schiphol en zeker de LVNL blijft als een " laffe zandhaas" zitten. Wat zit hier achter? Waarom doen ze zoiets niet of zouden ze niet weten dat er geen stille vliegtuigen zijn? Wie stuurt wie? Welke trekkebeen heeft de meeste macht?

Geplaatst door jhgriese uit Amstelveen

@Nooitgedagt: Dank voor het compliment dan maar! Een van onze grote Omroepen stelde zich die vraag ook: "Hoe is het mogelijk, dat Schiphol maar steeds haar zin krijgt"? Men overweegt daar een uitzending over te maken.
Wist u dat o.a. onder politici de meeste psychopatische persoonlijkheden te vinden zijn.. Gelukkig bestaan er ook nog fatsoenlijke. Op den duur gaat de wal het schip keren... Leugens worden meer en meer doorgeprikt. Rond september zult u weer meer van ons vernemen, want we gaan door!