Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Cros wil vluchten `s nachts flink hoger

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 632 
|
 NHD 
Cros wil vluchten `s nachts flink hoger Download het gehele artikel 'Cros wil vluchten `s nachts flink hoger'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Willem

Hoe was het ook alweer na die dure onderzoeken naar het functioneren van Cros: transparantie, betere informatie etc etc. Ik heb zo snel bij Cros niets over die pilot gelezen en dan krijg je dit soort verwarring. Ik vind dat Cros olv Ouwerkerk (kan Diederik vanmiddag vast wel iets over zeggen) tot helemaal niets is afgegleden: geen maandelijkse klachtencijfers, geen uitgebreide klachtenanalyse meer sinds december, geen nieuwsbrieven, geen jaarverslag. Het zal mij niets verbazen dat dat z'n opdracht is geweest. Cros zodanig boetseren dat de overgang naar Schiphol politiek haalbaar zou worden.
Prachtig hoor dat hoger aanvliegen voor Castricum, maar verderop wonen ook nog mensen en die krengen zullen toch een keer naar beneden moeten. Ik heb toch sterk de indruk dat ze bij Uitgeest al onder de 3000 zakken en bij mij rond de 2500 zitten. Gewoon een vliegverbod voor charters tussen 11 en 7 instellen. Zo te regelen, niks ingewikkelds aan. Dan zetten ze overdag maar een toestel extra in vanaf Groningen, die schijnen daar geen bezwaar tegen te hebben. Kost meer, maar vliegen is toch al veel te goedkoop.

Geplaatst door Gerard

Ha! 's nachts hoger vliegen boven Castricum"? Ze hebben bij Cros zeker nog nooit van Pythagoras gehoord. Die wist als millenia geleden te vertellen dat de tangens van 3 graden (de verplichte daalhoek) maal 27 km (afstand tot de meest noordelijke 'drempel' van de startbaan) uitkomt op 1400 meter. Weet u hoog ze nu 's nachts vliegen? 1395, 1318, 1310 meter, dat soort getallen.
En van vliegen op die hoogte, in zogenaamde 'glijvlucht', wat het niet is, daar word je WAKKER van. ... Tjonge, een hoogtewinst van nog geen 100 meter zou dit probleem oplossen. Substantieel beter? CROS, jullie belazeren de zaak waar je bij staat. Substantieel betekent: 1000 meter hoger of zo. Dan merk je er pas iets van op de grond. Die paar honderdsten dB winst die je met die 100 meter bereikt, daar slaapt een mens echt niet beter van. Helaas papagaait de krant jullie deze keer kritiekloos na. Zo wordt deze zinloze discussie gaande gehouden... Met pappen en nathouden.
Pas bij een daalhoek van 5 graden bereik je die 1000 meter extra hoogte boven onze regio. Dan pas wordt het wat, dan wordt het - misschien- substantieel beter, maar uitgedrukt in dB's, is er dan nog slechts 5 tot 6dB winst gehaald, een nog maar net hoorbaar verschil... Die 5 graden daalhoek die je daarvoor nodig hebt, die gaat CROS mijns inziens echt niet waar maken. Kortom, zinloos om dit experiment op te starten. Mijn voorstel: Ga véél verder naar het noorden aan land. Boven Alkmaar, bijvoorbeeld.

Plus dat het nog steeds, zachtje uitgedrukt, acosiaal is om een specifiek aangewezen regio eerst niet te informerenem, em daarna op te zadelen met een dag-en-nacht-last die helemaal niet technisch noodzakelijk is. Het was de politiek de een verplichte dag-en-nachtroute boven ons hoofd aanlegde, zonder ons te informen. Castricium is netjes buiten alle inspraakrondes gehouden.
Als enige regio in Nederland worden we echt dag en nacht en bij voortduring op de meest onverwachte momenten geteisterd door herrie door de politieke keuze om hier alles te concentreren. Het is echt geen technisch moeten om alle nachtvluchten verplicht over onze regio te jagen. Het is een politieke, inmiddels asociaal gebleken, keuze. Dat moet gerepareerd worden. NU! WEG MET DIE NACHTVLUCHTEN!!!!!!!!!!!!

Voor de goede orde: ('overdag', vanaf 05:00 in de ochtend wordt op een hoogte van 1000 meter, en wat later, vanaf 600 meter aangevlogen....) In GROTE hoeveelheden.

Geplaatst door J.H. Griese

En dan hebben we het niet eens over de winst, die dit gaat opleveren voor de capaciteit: Er kan dan weer meer gevlogen worden. Want in de wet staat het moet per Saldo gelijk blijven............
Tel uit je winst.....

Geplaatst door cns

Voor diegenen die hun hoop hadden gevestigd op de Hr. D. Samson, loopjongen van de op de achtergrond actieve vvd/metro-strategie/governance vrienden binnen de P vd A:
neem nou eens even tijd om op http://www.schipholwanbeleid.nl de portrettengalerij te doorlopen. Wordt wakker uit uw droom en spreek uw platform PVRC en de Ver. Platformoverleg i.o. aan op hun verantwoordelijkheden: sorry! Die P vd A belazert de kluit!!

Geplaatst door leo

** sja, wat willen jullie nou.

De een wil hoger laten aanvliegen (scheelt een paar dB), de ander wil 400m naar rechts of zelfs naar links (alsof daar géén mensen wonen), anderen willen weer in één rechte lijn vanaf het noorden naar Schiphol toe, de laatste wil dat nou net weer niet.

Wat je ook doet of laat doen, welke experiment er ook wordt gehouden, de herrie blijft. Niet voor jou, dan wel voor je buurman.
Niet voor je buurman, dan wel bij jou.
Dus hou op met mopperen, negeer CROS en spreek met één stem: MINDER vliegen en een verbod op nachtvluchten.
Enne, Gerard, er zijn meer regio's in Nederland die al jarenlang dag en nacht geteisterd worden, kijk maar eens naar de nachtelijke uitvliegroute of aanvliegroute van de Kaagbaan....

Geplaatst door Gerard

Leo, het is zeker waar wat je zegt. Er zijn meer gebieden met dag-en-nacht hinder. Dat ontken ik ook niet. Maar het (kleine) verschil is dat van die regio's vooraf bekend was dat er relatief veel hinder zou zijn en van onze regio niet. Een andere verschil is dat het de opdracht is van de overheid om zoveel mogelijk, dus PREFERENT, over juist óns gebied te vliegen. Bij voorkeur worden dus de mensen hier geteisterd door vliegtuigherrie, terwijl het hier helemaal niet zou zijn.

Hier zou geen hinder zijn, en daarop was de poltieke besluitvorming gebaseerd. We zijn er destijds gewoon ingeluisd.

En dan nog een verschil: In onze gemeente was destijds geen inspraak mogelijk. Men legde de besluitvorming hier gewoon niet ter inzage. Zo wordt je onwetend gehouden.

Mag je dan boos zijn al je ziet hoe je zo werd belazerd en hoe de naakte waarheid zich iedere dag weer aan ons manifesteert, uur na uur? De overheid doet er alles aan om steeds foutjes in het nadeel van de sector te verhelpen, maar de hinder wegens de grove inschattingsgfout die men destijds m.b.t. de hinder maakte. (zelfs de staatssecreatraris gaf dat toe tijdens haar bustoer-de-charme-door de IJmond-die-nergens-toe-leidde). Die hinder probeert men te maskeren en weg te masseren met vage experimenten zodat het net lijkt of men er echt iets aan wil doen. Feitelijk is er nog NIETS verbeterd, sterker nog, het wordt steeds slechter. En als ik naar die experimenten kijk, verwacht ik niet dat het veel beter wordt.

O ja, je hebt natuurlijk gelijk, ze vliegen overal, als je hier duwt, dan stulpt het daar uit. Schiphol blijkt steeds weer te groot voor dit erg dicht bevolkte land, het past er gewoon niet in, zolang er ook zoveel mensen wonen. Kleiner is fijner. Maar dan met vooral als doel: minder hinder. Misschien moet men HET DOGMA eens laten vallen, het dogma dat geen enkele hinderbeperking de (piek)capaciteit ook maar in de geringste mate mag aantasten. Men moet gewoon erkennen dat er grenzen zijn bereikt, nee, reeds zijn overschreden. Teveel is meer dan genoeg.

Geplaatst door J.H. Griese

Het hemd is soms nader dan de rok, luidt een gezegde. 8 jaar geleden was ik op een vergadering van de milieuclubs, die toen nog alleen het initiatief hadden in het tegenoffensief naar VenW en schiphol.
Ik woonde toen nog onder de Buitenveldertbaan, waar het volstrekt onleefbaar was, en liet me verleiden om met een vuist op tafel te slaan en uit te roepen:
"Die klote herrie moet hier ophouden, kan me niet schelen hoe jullie dat regelen".
De verhalen van Leo en Gerard,zijn voor 85 % complementair:Minder vliegen, geen nachtelijke terreur."
Gerard benadrukt nog eens terecht de grote belazerij. Ik werd gisteren gebeld notabene door een oud verkeersleider, die constateerde, dat grote zware kisten (747)vol met kerosine, die moeilijk hoogte maken, door LVNL gewoon dwars over bebouwd gebied worden geloodst, dus hun formele route afsnijden. Hoezo dat sprookje: Veiligheid eerst: Nee capaciteit en gemakzucht eerst: en de captan roept: Dames en Heren , onder u ligt......
Ik was gisteren aan het opruimen. (Wat een troep krijg ik zolangzamerhand over dit schipholdossier) Ik kwam tegen, de tweemaandelijks periodiek: Graadmeter van de Gezondheidsraad. Het nummer-nov.dec 2005-waarin veel aandacht was, voor het afscheid van Prof". Wim Passchier. Boven het artikel staat zijn adagium: "Gezondheid is gebaat bij een gezond milieu."
Inmiddels wetenschappelijk bewezen: Mensen zijn en worden/blijven gezonder in een goed milieu met voldoende groen.
De huidige gang van zaken w.b. de idiote geluidsoverlast door schiphol is een schande, en en belediging voor vele burgers.
Nederland als dichtst bevolkt land ter wereld, wil meedoen met de grote mainports
Parijs, Heathrow en frankfurt, zonder dat het daartoe achterland heeft, en daardoor al die transfers nodig heeft.
En dan hebben we het nog niet eens over Kyoto.
De 22e komt er aan!!!!!!!!



Geplaatst door Leonard

Gerard, een vliegtuig hoeft niet lineair te dalen. Dus de stelling van Pythagoras is niet van toepassing. Betekent dat hoger aanvliegen wel verbetering kan brengen. Volgens een piloot die ik ooit gessproken hebt, is 6000 ft haalbaar.

Geplaatst door Gerard

Leonard, daar heb je gelijk in, maar ze dalen helaas wel in een rechte lijn. ILS zir nu eenmaal zo in elkaar. En er zijn geen signalen dat dit systeem overboord wordt gezet.