Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Crash met groot passagierstoestel blijkt modelvliegtuig

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 917 
|
 Luchtvaart =nieuws= 
Crash met groot passagierstoestel blijkt modelvliegtuig

WIJK AAN ZEE - De brandweer en politie zijn zaterdagmiddag (4 maart) met groot materieel uitgerukt, omdat een passagiersvliegtuig zou zijn neergestort langs de kust bij Wijk aan Zee. Bij aankomst bleek het om een modelvliegtuig te gaan. Passanten hadden de Boeing 747-400 van Air France aangezien voor een echt passagiersvliegtuig en sloegen alarm.

De politie nam het toestel, dat met vier bij vier meter een behoorlijk formaat heeft voor een modelvliegtuig, in beslag. De eigenaar moest op het bureau tekst en uitleg komen geven.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Rob

"De eigenaar moest op het bureau tekst en uitleg komen geven."
waarom moet de eigenaar tekst en uitleg geven. Als de persoon vanaf een Modlevleigveld vliegt en eht toestel verder onbestuur baar wordt om een of andere reden dan is er formeel in iedergeval niets aande hand....
maar let op.. zometeen mag je ook niet meer met modelvliegtuigen vliegen... dat stoort schiphol...
Voor de geode orde: de wet stelt geen grenzen aan de grote van een model wel een maximaal startgewicht... en die is 25Kg...


Geplaatst door L.R. Aalegeiz

Rob,

ik heb enig tijd geleden vernomen dat sinds de Polderbaan er ligt bewoners van Halfweg toestemming dienen te vragen aan Schiphol om een kinderfeestje "met ballonnen" te mogen vieren.

Zoniet, boete wegens in gevaar brengen van de luchtvaart...

Geplaatst door els

De Jungiaanse psychologie-term, synchronisiteit spookte door mijn hoofd, toen ik dit bericht over de radio hoorde en op de website zag.
Ik wil mijzelf en een ander niet bang maken maar het woord synchronisiteit staat voor een reeks van gebeurtenissen, die iets met elkaar te maken hebben en uiteindelijk naar de clou leiden. Steeds een signaaltje en BAM dan is het bingo. En voor mij betekent dit een waarschuwing voor wat komen gaat n.l. een ramp met een neerstortend vliegtuig. Er zullen nog wat "rare" gebeurtenissen zich voor kunnen doen en dan denken we achteraf, "hee, wat gek, er gebeurde van te voren ook iets wat er op leek, waarom hebben we niet gewaarschuwd?" En wat die ballonnen betreft: mijn idee om tot 400 m een reuzeballon op te laten als boycot ( want tot 400m. is het luchtruim vrij, is me verteld naar aanleiding van een helicopter en een Boeing, die elkaar waanzinnig dicht waren genaderd)is zo gek nog niet want Schiphol heeft hier dus last van.