Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Corus moet over brug komen met maatregelen tegen geluidhinder

 |
 Geplaatst door: Theo K 
 |
 Bekeken: 616 
|
 Nagekomen: NHD 1 maart 
Corus moet over brug komen met maatregelen tegen geluidhinder Download het gehele artikel 'Corus moet over brug komen met maatregelen tegen geluidhinder'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Gerard

Het geluid van Corus strekt zicht uit tot enkele honderden meters buiten het bedrijfsterrein en is vele db's lager dan de geluidshinder van Schiphol die ook nog eens tientallen kilometers buiten het bedrijfsterrein van Schiphol reikt. Met welke maten wordt hier gemeten? Of is het ene bedrijf anders dan het andere? Waarom?

Geplaatst door J.H. griese

Eens met Gerard,
Dezelfde felheid van de heren gedeputeerden
zou ook t.a.v het Schipholbeleid moeten gelden. Uiteraard moet ieder bedrijf aan milieuregels voldoen, maar het kan niet zo zijn, dat Schiphol met fluwelen handschoenen wordt aangepakt. Aan de slag dus dames en heren gedeputeerden.

Drs J.H. Griese Secr PLRS

Geplaatst door J de Jong

Dan zullen de gezamenlijke platforms dat wel aan de Gedeputeerden duidelijk moeten maken. Al met hun in gesprek? De brief aan Min. Peijs schijnt domweg niet beantwoord te worden. Als dit waar is, dan zet die dus totaal geen zoden aan de dijk. Met wat meer aandacht voor het fenomeen van de repressieve tolerantie zouden de platforms misschien wat verder komen?

Geplaatst door J.H. griese

Heer de Jong, als de koninklijke weg niet tot resultaten gaat leiden, zal overwogen moeten worden om tot vervelender acties over
te gaan. Maar ik persoonlijk blijf de voorkeur geven aan een aanval op moreel verval, dat in politieke gremia aan de orde is, en waar b.v. de commissie Duivesteijn al aan appeleerde. Het kan toch niet zo zijn, dat parlemetaire beloften systematisch geschonden worden? Daarvoor krijgt men vroeg of laat de rekening voor gepresenteerd.
Drs J.H. Griese SecrPLRS

Geplaatst door J de Jong

Uw brief aan de Min. van VWS is door een fors aantal platforms ondertekend. Mijn inschatting is dat een verdere vergroting van dit draagvlak mogelijk is. Dat valt evt. buiten het bestek van deze website te realiseren. Nog steeds wordt dan gewoon de Kon. weg bewandeld. Waar ik dus op doel is een stevige bundeling van krachten, waarbij de regionale politiek bewust wordt betrokken. Daarmee valt dan wellicht wat tegenwicht te bieden aan een Rijksoverheid die deze week de Hr. Hans Blankert tot voorzitter van de beg. cie. Evaluatie SW benoemde. Gaat er een lichtje branden? Juist, deze Hr. was een belangrijke speler in de totstandkoming van de voor ons inmiddels beruchte luchtvaartwet.

Geplaatst door J.H. griese

Heer de Jong, Dank voor uw reactie. Gisteravond hadden we zojuist Platformoverleg
Mocht u ideeen weten om op welke manier dan ook ons draagvlak uit te breiden, dan verneem ik die graag. U kunt mij ook mailen.
(zie mailadres onderaan de gezamenlijke brief aan min Peijs.)De laatste tijd was het Platformoverleg erg inhoudelijk bezig en komt die draagvlakvergroting soms in de knel.
Overigens is al besloten, dat we weer met een delegatie naar den Haag gaan. Er komt nu een uiterst belangrijke periode aan, waarin slagvaardigheid zeer nodig zal zijn
vr groet Jan Griese Secr PLRS

Geplaatst door Johan

Kom dat zien, kom dat zien, vanochtend weer een gekkenhuis met dalers,dalers en nog eens dalers.
Op een ochtend als deze wil ik als platformlid helemaal niet meer de koninklijke weg volgen, maar naar schiphol toe, de barricades op! Ik wil oog in oog staan met de idioten die hier verantwoordelijk voor zijn. Begrijp me goed, ik zal lid blijven tot het platform zichzelf opheft, fantastisch wat er allemaar voor energie in gestoken wordt, maar ik zou nu wel eens willen gaan voor de wat mindere koninklijke weg!!

Geplaatst door J de Jong

Helaas zijn die echte verantwoordelijken goed verborgen achter security en verblijven ze als het maar kan in oorden als Toscane, Turkije, tot Thailand aan toe. Voorzien van de Airfrance-v/h/KLM Goldcard is het goed toeven in de VIP-ruimten.
Op AirportCity Schiphol kun je je door de door de diamantroof gefrustreerde Marechaussee in elkaar laten slaan. Dat schiet niet op. Wel kun je met en via het PVRC blijven proberen om nu eindelijk eens de regionale politiek, verzand in het CROS, op haar verantwoordelijkheid voor deze absolute wantoestand te wijzen. Zal het ooit tot een mars op het provinciehuis komen? Is dat dan getalsmatig interessant? Wie het weet mag het zeggen.

Geplaatst door L.R. Aalegeiz


Helaas is de werkelijkheid nog erger.
Natuurlijk is stoom afblazen door je in elkaar te laten rossen door de plaatselijke marechaussee een optie. Mijn vrees is echter dat tengevolge van frustratie en pijn dergelijke activiteiten kunnen escaleren tot ongewenste taferelen.

De ‘echte verantwoordelijken’ hoeven zich helegaar niet te verschuilen in de door u genoemde gebieden. Op elke vraag die u hen zou kunnen stellen zullen zij antwoorden dat ze opereren binnen de wet.