Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Cerfontaine: “Schiphol is zege voor economie”

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 2112 
|
 Parool (29 april) 
Cerfontaine: “Schiphol is zege voor economie” Download het gehele artikel 'Cerfontaine: “Schiphol is zege voor economie”'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Els uit castricum

Cerfontaine bewandelt een heilloze weg al is Schiphol voor zìjn economie een zegen!

Geplaatst door J Kracht uit NULL

De heer Cerfontaine verwaardigt zich te reageren op een verstandig en doordacht artikel van professor Heertje. Maar dat is dan ook een man met gezag die weet waar hij het over heeft.
Want het duurt niet lang of Schiphol wordt wegens ruimtegebrek voorbijgestreefd door Madrid. Meneer Cerfontaine, kom toch eens tot bezinning want we zijn veel te klein voor zo'n enorm vliegveld als u in uw hoofd heeft.

Geplaatst door J.H. Griese uit Amstelveen

De heer Cerfontaine blijft maar beweren, dat als schiphol zich aan haar beloften zou houden, of als schiphol gewoon een functionele kwaliteitsluchthaven zou zijn, dat dan de hele werkgelegenheid zou instorten. Kom nou!
Winst is nu al, dat schiphol e.d. vroeger altijd dreigde met verlies aan banen. Nu men dat niet meer hard kan maken, oreert Cerfontaine over de noodzaak van netwerken.
Dat kan gewoon, als gewone functionele kwaliteits luchthaven. Het idiote gesleep met goederen dat ons geen toegevoegde waarde oplevert is desastreus voor welzijn en leefklimaat voor het merendeel van de bevolking.
Mogelijk zouden we de heer Cerfontaine nog "willen" geloven, als dit de eerste keer was, maar we ervaarden deze situatie nu al voor de 3 en 4e keer!
Ik raad de heer Cerfontaine aan: Raadpleeg nog eens het Trouw interview (Vincent Dekker) met Ir. Bouw, destijd President Directeur KLM waarin deze zegt: "Wij de sector zouden eens op moeten houden met salamitactieken, die keren zich op gegeven moment tegen ons.
Jan Griese

Geplaatst door J.H. Griese uit Amstelveen

PS: Ook door de heer C. te raadplegen: Artikel interview van Duijn Fin. Telegraaf op deze site.
Jan Griese

Geplaatst door Gerard P uit Castricum

De genoemde werkgelegenheid van 120.000 is overigens betrekkelijk omdat dat slechts 1,7% van de werkzame beroepsbevolking van Nederland betreft.
Die anderhalf miljoen vliegbewegingen doen inderdaad vreemd aan als je ziet dat er de laatste vijf jaar geen groei is geweest en dat op een niveau van circa 400.000.

Geplaatst door Gerard uit NULL

De Denen zijn het gelukkigste volk van Europa, de Zwitsters het rijkste en het gewest Brussel doet het economisch veel beter dan de regio groot-Amsterdam. Precies: de door Cerfontaine aangehaalde 'zielige' regio doen het op niet-luchtvaartgebied veel beter dan bij ons. Maar Cerfontaine redeneert alleen via zijn eigen luchtvaartkokervisie en hangt daar alles blind aan op. Met zo'n opstelling bent u een ramp voor dit land, meneer Cerfontaine...

Geplaatst door madelief uit castricum

Reagerend op Gerard, De Heer Cerfontaine is inderdaad een ramp voor de regio Amsterdam/ Ijmond en andere streken zeker als je weet dat Schiphol maar 0,5 % bijdraagt aan het BNP.De winst zit hem in de vastgoed sector. laat iedereen daar eens kijken, achter het mooie!!entree van Schiphol.Verval, verval, moreel verval, gewetenloze bouw.Schiphol is een collectieve afgodendienst waarbij om meer macht over de natuur, noodlot, economie, wetenschap en rijkdom wordt gebeden.Dokter Cerfontaine waant zich een God der Rijken en vertrapt burgers door diep in hun prive- domein door te dringen. Vervuiling,ernstige geluidsoverlast, kwaardaardig/onbetrouwbaar bestuur van bedrijfsleven en politiek.etc. We weten trouwens hoe het met het `Gouden Kalf`is afgelopen.

Geplaatst door OB uit Castricum

DE BESTE OPLOSSING: EEN NIEUWE PRESIDENT-DIRECTEUR?

DE HUIDIGE HEEFT ZIJN CREDIET BIJ DE OMGEVING VERLOREN

(Dat domme gepraat over 600.000 vliegbewegingen.
300.000 Bewegingen kunnen met het huidige banensysteem al nauwelijks worden verwerkt zonder de nacht al flink aan te spreken. Ik zou wel eens een visie van de LVNL willen zien hoe ze dit allemaal denken te kunnen verwerken. Economie is mooi maar je moet er wel de ruimte voor krijgen)

Geplaatst door Olav Bijvoet uit Castricum

IS ECONOMIE ALLEENZALIGMAKEND?

Er wordt gedaan alsof de economische betekenis van Schiphol het pleit moet beslissen.
er zijn momenten waarop dat niet zo is:

[1] Op het moment dat de economie groeit ten koste van het algemene MILIEU
[2] Op het moment dat de economie groeit ten koste van PERSONEN in de omgeving

De hele bovenstaande economische discussie is zinloos wanneer het milieu of de leefbaarheid in gevaar komen.

• Wat het milieu betreft gaat het om de leefbaarheid van de wereld in de toekomst en moet VROM van buiten af GRENZEN opleggen aan VenW en aan BEDRIJVEN.
• Wat de leefbaarheid betreft gaat het om leefbaarheid in het heden: dus om zindelijk vliegen. Ook daar is VROM verantwoordelijk, maar ditmaal door GRENZEN te stellen aan het LUCHTVERKEER. Dat laatste kan alleen door:

- LUCHTVERKEERSLEIDING directe opdracht te geven om zelfstandig te bewaken:
(1) veiligheid; (2) efficientie; (3) en leefbaarheid in Luchtverkeersgebied
- LUCHTVERKEERSLEIDING de middelen te verschaffen (IKB, Meetinstrumenten, Stuurinstrumenten in samenwerking met luchtvaart)
- LUCHTVERKEERSLEIDING ontvlechten van de sector, zodat de LVNL weer de grenzen aangeeft en niet de economie (president-directeur van Schiphol)

Indien meerderheid voor zinnige discussie binnen het parlement wordt geblokkeerd door politieke overwegingen (bijvoorbeeld filibusteren, dat is rekken tot na nieuwe verkiezingen) dan lijkt me dit verwerpelijk.