Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

CROS: “Luidruchtige toestellen weren”

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 533 
|
 AT5 
CROS: “Luidruchtige toestellen weren” Download het gehele artikel 'CROS: “Luidruchtige toestellen weren”'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door J.H. griese

Het betreft hier dus vooral de zgn CDA procedure, waar 80 tot 85 % van de huidige vliegtuigen wel is mee uitgerust, maar door die overige 20 tot 15 % wordt nog steeds niet van de veel stillere CDA procedure gebruik gemaakt. (Kan 15 dBA schelen)
Snel invoeren dus!
Jan Griese Secr PLRS

Geplaatst door Willem

Eerlijk gezegd geloof ik er geen bal van. 10 tot 15% wil zeggen 2 a 3 vliegtuigen per nacht. En die zouden vrijwel al die geluidsOVERLAST veroorzaken? Ze zullen wel berekende geluidsBELASTING bedoelen. Ik hoor die glijders (op ruim 2km afstand) nog zo duidelijk dat er geen raam open kan en de ventilatieroosters met een doek dicht gestopt zijn.

Geplaatst door Gerard

Aanhakend op Willems' opmerking: Je hoort ze inderdaad tóch wel'overkomen in de nacht, zeker met open raam.
De huidige wet: Des te minder herrie een vliegtuig maakt, des te meer er mogen vliegen. Dat wordt in de discussie steeds vergeten. Deze redenering geldt óók voor de nacht!! Als je dan tóch wakker moet worden, dan liever van 1 'kist' van 100 dBA dan van 512 kisten van 70 dB(A). Jans'15 dB minder herrie zou de vliegruimte (in aantal) een factor 32 doen toenemen (!) Moraal: gewoon NIET vliegen in de nacht, en als het incidenteel toch moet, dan beperken tot een absoluut maximum in AANTAL toegestane vluchten. Alleen als er een maximum in aantal is heeft het zin te streven naar stillere vliegmethodes. Met de huidge wetgeving werken stillere methodes juist tegendraads, het verMEERdert de feitelijke hinder aan de grond... Denk dáár maar eens over na.

Geplaatst door Vos

Precies Gerard!
Zo denken ze in de luchtvaart-wereld.
Zij 'kijken' alleen maar naar 'geluidsruimte'.
De 'space' en wat past daar allemaal in?

Geplaatst door L.R. Aalegeiz

Alleen tussen half twee en half vijf geen kisten gehoord vannacht, waarschijnlijk vanwege slaappillen en oordoppen.
Nacht van 23:00 tot 06:00 klopt van geen kanten, rond een uur of 00:50 kwamen er minstens 6 achter elkaar over (iedere minuut dus).

CROS informeert ons dat het allemaal binnen de regels is dus waar klagen we nou toch over?

Ik hoop zo op een meer milieugericht beleid. Het progressieve Nederland is vervallen tot het afvalputje van Europa.

Het zou zo fijn zijn als er eens wat minder materialistisch werd gedacht. Het enige argument voor alle overlast is geld.
Waarom is de regelgeving niet:

"Je mag vliegen mits"

in plaats van

"Je mag vliegen tenzij"?


Gewoon de standaard handhaven (voor mijn part een geschatte waarde vanwege de sabotage van het statistishc causaal model) van 1990.
Er komt anders een moment dat mensen door slaapgebrek uitermate 'naar' gedrag zullen gaan vertonen vermoed ik:
als de overheid zich niet aan de wet hoeft te houden, waarom de burger dan wel?

Geplaatst door Willem

Inderdaad een ramp vannacht. Tussen 0.00 en 0.50 6 stuks en tussen 5.10 en 6.00 14 vertrekkers achter ons huis langs. Ondanks dichte ramen, dicht gestopte ventilatie, dubbele gordijnen en oordoppen wordt je uit je slaap gehaald.
Als ze die paar luidruchtige landers willen weren, wat doen ze dan met de vertrekkers? Die maken minstens 2 tot 3 keer zoveel herrie als welke lander dan ook 's nachts. En die landers zitten bij mij wel al weer rond de 2300 foot.

Geplaatst door L.R. Aalegeiz

En vannacht was het weer bal natuurlijk.
Vanaf 25 maart zou er zo min mogelijk gebruik gemaakt worden van de Polderbaan vanwege het reeds volgevlogen quotum pokkenherrie.

En weer een dooie mus natuurlijk. Net als gisternacht hebben we de gehele nacht vliegtuigen horen overkomen. Niet een paar, tientallen. De laatste die ik hoorde was rond een uur of half twee, de eerstvolgende rond een uur of half vier. Vanaf dat moment steeds meer en meer. Vanaf een uur of 5 iedere 5 (?) minuten 1.

Dus je vult bij crosinfo.nl een klachtenformuliertje in.
Gezien het feit dat deze overlast ’s nachts plaatsvindt, zou ik het correcter vinden als de CROS gewoon registreert hoeveel huizen last zullen hebben van het overtrekkend tuig.
Neem het aantal huizen, vermenigvuldig dat met de gemiddelde gezinsgrootte en je hebt de overlast in kaart.

Maar nee hoor, men wenst dat je tijdstippen vastlegt.

Ik zou wel eens een berekening willen zien, voor mijn part door V&W uitgevoerd, van de baten van die nachtvluchten ten opzichte van de maatschappelijke kosten. Ik denk dat die kosten hoger zijn namelijk maar dat een kleine groep mensen wel garen spint bij deze overlast. Die selecte groep heeft kennelijk zoveel macht dat wij het bokkie zijn.

Al verscheidene politici hebben toegezegd eens een keertje een nachtje te komen slapen bij ons. Helaas komt men niet over de brug met data, ook niet na voorstellen van mij. Als ze namelijk logeren komen, hebben we vast een nachtje rust zodat we kunnen slapen. Voor de rest zal het vast niets opleveren, helaas.