Platform Vlieghinder Kennemerland
 

CDA omarmt idee landingsmethode Schiphol

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 736 
|
 NHD 
CDA omarmt idee landingsmethode Schiphol Download het gehele artikel 'CDA omarmt idee landingsmethode Schiphol'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Onder de Polderbaan

Met andere woorden:

Lucht Verkeersleiding NederLand is volledig incapabel.

Als het CDA

(u weet wel, de partij van Van Geel, de staatssecretaris die alleen maar roept dat normen niet gehaald kunnen worden maar dat Schiphol keurig binnen de grenzen van de wet opereert)

tot de conclusie komt dat de overlast van landende vliegtuigen met 75% (sic!) kan worden teruggebracht, wat zitten die gasten in die torens dan in vredesnaam te doen?

Met terugwerkende kracht een schadeclaim indienen, kan dat en zo ja bij wie?

Geplaatst door webbeheer uit NULL

L.R. Aalegeiz, helemaal NIET mee eens!
De LVNL heeft de expliciete opdracht om te optimaliseren op capaicateit met inachtname van veiligheid en de gestelde milieugrenzen. De huidige methode van aanvliegen is het goodkoopst, is veilig, geeft de hoogst mogelijke piekcapaceit en past binnen de DOOR DE POLITIEK GEKOZEN systematiek van de handhavingspunten. Dús wordt er zo gevlogenals er wordt gevlogen. Noem een goede reden waarom 'die gasten in de toren' het -gegeven hun opdracht- anders zouden moeten doen. Het kost alleen maar, en levert hen niets op. Het ware wellicht beter de bewindslieden en volksvertegenwoordigers verantwoordelijk houden voor het huidige debâcle van het vrij en heel laag kunnen vliegen boven de verre regio's rond schiphol. Het zijn onder andere die CDA-ers, die destijds bij de aanloop tot de wet hebben zitten slapen, die verantwoordelijk zijn!

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Onder de Polderbaan

Geacht webbeheer,

In uw eerste zin schrijft u dat LVNL ook de gestelde milieugrenzen in acht dient te nemen.

Als die gasten in die toren hun werk goed zouden doen, dan zouden ze naar buiten hebben getreden met de informatie van het CDA. Dat had ‘goodwill’ gekweekt, hoeven ze niet zo veel te adverteren. Ze weten natuurlijk allang dat de milieugrenzen overschreden worden met het huidige regime.
Het enige dat ik van LVNL totnogtoe vernomen heb is dat “in het kader van de veiligheid blablabla…”
Volgens het stuk is Schiphol de enige plek in Europa waar de ‘geluidszuinige’ manier van landen niet wordt gehanteerd.

Natuurlijk heeft u gelijk als u “de politiek” verantwoordelijk houdt voor de onwaarschijnlijke hoeveelheid overlast die burgers ondervinden van Schiphol.
In de dialogen echter wijst LVNL naar Den Haag, wijst Den Haag naar de economische belangen en zegt Schiphol dat het alleen maar uitvoert.
De enige politici die een gat zien in een duurzaam beleid aangaande de nationale luchthaven zijn machteloos (Groen Links en SP). De rest van Den Haag vindt het allemaal wel prima en de lobby om de evaluatie de nek om te draaien is nu reeds succesvol (zie bijvoorbeeld Van Geel).

“Befehl is befehl” vind ik geen argument voor LVNL om maar uit te voeren over de ruggen (lees oren) van de bevolking. Als er 75% winst te behalen is, dan wil ik van die club horen dat die “stille” vorm van vliegen niet mag van V&W, dat dat “Befehl” ook echt bestaat. LVNL en Schiphol zouden er baat bij hebben als er 75% winst kan worden geboekt. Zelfs de politiek zou er baat bij hebben. Last and very least: de burger ook.

Netelenbos burgermeester van Oud Bijerland.
Jorritsma zit in Almere. Een evaluatie met onduidelijke opdracht (“gelijkwaardig”) die na drie jaar overlast aantoont dat er helemaal niets aan de hand is. Uw vertrouwen in de politiek waardeer ik zeer, ik ben hem inmiddels kwijt.

Geplaatst door BP van den Born uit wijk aan zee

de Nederlandse verkeersleiding wil niets veranderen ,want tijdens de verandering kunnen ze hun werk niet veilig doen, de meeste andere grote europese luchthavens (Frankfurt, London, Manchester etc) hebben hun transition zone verhoogd naar 5000 of 6000 foot,
Bij deze luchthavens kan er gewoon op 4000 foot aan de nadering worden begonnen, De enige reden voor deze verhoging aldaar is : het ontlasten van het milieu. Deze technische verandering kan alleen maar via de LVNL geregeld worden en kan zelfs binnen 24 uur ingevoerd worden.
(de transition zone is het overgangs gebied in verticale zin tussen de locale luchtdruk en de standaard luchtdruk, variatie tussen een laag en hoogdruk gebied van 1013.2 millibar)
In het Hollandse luchtruim is dit overgangs gebied tussen 3000 en 4000 foot , daardoor is de hoogte 4000 foot niet beschikbaar voor radarvectoring. mocht de verhoging plaatsvinden, overigens fluitje van een cent, dan is 4000 foot bescchikbaar.

Geplaatst door J.H. griese uit Amstelveen

Hoe dan ook, het is dramatisch,zoals politici al jaren slapen, laf zijn,zie de lijst van beloften op deze site,uit het archief van Milieu Defensie. Diep triest, wanneer je ontdekt, dat er in de hele Tweede Kamer , maar een enkeling is, die iets weet van dit Schipholdossier, laat staan er ook iets aan wil doen.
Het zal onze taak worden, deze malafide situatie aan de kaak te blijven stellen. Elk weldenkend en integer mens, zal beamen dat dit zo niet langer kan. En dat is niet alleen onze mening: Ook de Raad van State, de commissie MER, en de oude Commissie Berkhout ventileerde zeer veel kritiek.
Aan de slag dus!
vr groet Jan Griese Secr. PLRS

Geplaatst door Gerard uit NULL

over normen en waarden gesproken: beloofd is beloofd. Laat de politiek zich nu eindlijk eens aan zijn beloften houden. 40 miljoen reizigers is tot vervelens toe beloofd, en dat is écht genoeg. Trek uw conclusie, gaat heen en vliegghinder. Zie http://www.flyland.nl. Er zijn inmiddels goedkopere alternatieven. Het zee-concept is elders in de wereld bewezen. Als je niks doet, wordt het pompen of verzuipen, zowel voor Schiphol als voor de omwonenenden. Zoals het nú gaat kán het gewoon niet!

Geplaatst door Vos uit UItgeest

Wedden dat 'uitgerangeerde' (de meeste
zitten gelukkig voor ons maar vier jaar)
politici wel weer een of andere bonus of
goede betrekking krijgen? Wellicht bij de
luchtvaartsector?
De Nederlandse politiek lijdt aan het
'vriendjes-politiek syndroom'.
Er schijnt geen behandeling voor te zijn...
alleen burgerlijke ongehoorzaanheid schijnt
soms te werken........

Geplaatst door Flipje uit NULL

Vosje, het referendum werkt heel goed.
Maar tsja, wij mogen daar geen gebruik van maken. Wie dat bepalen?
Dat is de moeilijk voor burgers, volgens wie ook alweer?
Kijk maar eens hoeveel we van de Europese grondwet snappen.