Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Bewoner uit Castricum

Wa's dat: 'nagekomen'? Dit is van 5 juli. Op 29 Augustus niks veranderd en alles ineens dik in orde!
Koe kan ? Waar tolt 't, hier of daar?

Geplaatst door Rose uit Randstad

Dus in de eerste ronde aan de Alderstafel heeft de luchtvaartsector 'virtueel' al 15.000 méér vluchten binnengehaald dan de 600.000 die minister-president Kok in 1998/99 aan Schiphol/KLM heeft toegezegd. Of kwam die toezegging al in 1995?

In ieder geval gaat het om dezelfde Kok die die sinds 2003 commissaris bij de KLM is.

Wat zal de werkelijke inzet in de tweede ronde van de Alderstafel zijn? 700.000 of 800.000?

De adviseurs van het ministerie van Verkeer en Waterstaat kwamen immers al in 2005 met deze aantallen.

Rose

Geplaatst door Vos uit NULL

Het enige dat wordt gehandhaafd is het aantal toenemende vliegbewegingen.

Geplaatst door Bryan Schokking uit Amstelveen

Deze brief geeft door het taalgebruik al aan dat de bewonersplatform zich niet stevig opstelt.
Termen als "strikt noodzakelijk" en "ongewenst" zijn termen waarmee Schiphol prima uit de voeten kan.
De vorige uitbreiding was tenslotte ook dat het plotseling "strikt noodzakelijk c.q. als ruim van te voren vastgelegd. zodat het voor schiphol gewenste "fait-a-complis" bereikt was.
Ik ben het met diverse schrijvers op dit platform/site eens dat wij niet vertegenwoordigd worden. Speciaal in Amstelveen weet ik niet wie wat doet en vooral waarom. Ik weet aleen dat de overlast, ook door veranderde vliegpatronen, alleeen maar toeneemt en de "vertegenwoordiging" uitsluitend achterom kijkt en hier(in Amstelveen)absoluut niet met bewoners communiceert. De vraag rijst bij mij dan ook:
Over welke vertegenwoordiging hebben wij het??

Geplaatst door JH Griese uit Amstelveen

Geachte heer Schokking.
1) Deze brief werd geschreven aan de Kamerleden met V en W in hun portefeuille.
(Vaste Kamercomissie V en W), dus NIET aan Schiphol. Overigens laat het taalgebruik niets aan duidelijkheid te wensen over. Het gaat hier om een brief aan Kamerleden en niet aan een onheuse marktkoopman op de Albert Cuijpmarkt.
En waar het de deelname van de SWAB (Schiphol Werkgroep Amstelveen Buitenveldert)betreft, die weet u toch te vinden? U weet toch waar die voor staat? Ook had u en uw vrouw al contact met wethouder POlS te Amstelveen, die u ook vertegenwoordigt.
Verder betrof het een brief van van Ojik en van Gijzel, waar de Platforms slechts indirect bij betrokken waren, maar die dus een duidelijk vervolg krijgt aan de Alderstafel II die inmiddels van start ging eerste zitting :18sept.
De SWAB communiceert 3x per jaar met haar achterban, de volgende Nieuwsbrief verschijnt ca eind september. Ook wordt fequent met de Amstelveense Pers gesproken, (Amstelveens Weekblad) die onze wensen en standpunten recent nog uitvoerig publiceerde
Voor het overige: Zie ons Positionpaper (VGP + Crosbewoners)op deze site, met daarin: Advies comm. Eversdijk opvolgen -er moeten 95 extra H.havingspunten bij- Gaten in de ring dichten. Max 500.000 vliegbewegingen, -al toegezegd als door te rekenen in de MER midlange termijn- en een
teruggang van het aantal ernstig gehinderden en slaapverstoorden.
Al deze zaken komen dus in het Alders II overleg terug.

Geplaatst door gerard uit NULL

Ik ben benieuwd hoe het de Platforms gaat lukken om de nu door Schiphol reeds binnengehaalde MAX 615.000 vluchten weer terug te draaien naar MAX 500.000. Of worden het dezelfde 'voldoende robuuste berekeningen' (uitspraak van de sector) die kunnen leiden tot ca 800.000 werkelijke maakbare vluchten? Diezelfde sommetjes dus die nu ten grondslag liggen aan de zogenaaamde 480.000 vluchten die feitelijk kunnen leiden tot MAX 615.000 vluchten? Van inleveren heeft de sector nog ooit gehoord. Binnen is binnen, vervolgoverleg alleen over méér, niet over mínder. Zelfs er er 'nul' uitkomt is de buit voorlopig alweer binnen en kan met met het volgende kabinet weer aan de slag voor wéér méér.

Geplaatst door Bryan Schokking uit Amstelveen

Beste JH Griessen, het is mij helder dat deze brief niet naar Schiphol is verstuurd, maar dat laat de toon en de argumatatie onverlet.
Ik ben benieuwd wanneer de uistlag van de Alderstafel aan de "achterban" van de SWAP c.q. bewoners van Amstelveen dan, met argumentatie, gecommuniceerd wordt. September lijkt mij rijkelijk laat.
Ik denk ook niet dat mijn personlijke contacten (de wethouder is daar slechts een van) van belang voor deze discussie is.
Ik wil wel vermelden dat het juist zo is dat ik mij niet door een platform vertegenwoordigd weet en gezien de alsmaar toenemende overlast dat ook niet ben. Vandaar dat het wij onze eigen wegen moeten bewandelen.

Geplaatst door Rieneke Schokking uit Amstelveen

Jan, graag verneem ik de data van de respectievelijke Nieuwbrieven van de SWAB van je. Blijkbaar heb ik ze gedurende anderhalf jaar gemist.

Geplaatst door Theo K uit Castricum

Soms denk ik wel eens, dat ik nog eens een kunstkop krijg van al die acroniemen die er in Hinderland ronddwalen. Nu weer SWAB. Geen idee. Is het nou zoveel moeite om op te schrijven wat Swab dan ook weer is? Okee, Googelen dan maar.

Aha! Stichting Werkgroep AntibioticaBeleid. Dat zou ik zelf nooit bedacht hebben. Is denk ik niet van toepassing op vlieghindergebied, toch? Hoewel, vliegtuigen hebben wèl een ontstekingsmechanisme. Als je dat onwerkzaam maakt, schat ik zo in, doen de motoren het niet meer. Dat moet wel veel in geluid schelen. Maar dan wordt het steeds drukker op Schiphol, omdat ze niet meer kunnen starten. Staat in no time de hele Haarlemmermeer vol met vliegtuigen. Inclusief de landingsbanen. Ik zie de bui al hangen. Dat worden claims van hier tot gunter. Gaan ze nooit doen. Even dóórgoogelen.

Hee! http://www.swab.es. Een spaanse site. Dat gaat over International Contemporary Art Fair Barcelona. 15th to 18th May 2008. Dat is wel heel erg modern. Maar wat heeft art fair met hinder van doen. Het zal toch geen schrijffout zijn, dat ze ''fart air'' bedoelen? Dat kan natuurlijk erg smerig zijn, stankhinder (of geurhinder in het schipholliaans).
Kijk nou! Een definitie van Swab. Gered!
Swab: small piece of absorbent material attached to the end of a stick or wire. Jemig, een tampon op een stokje? We schuiven nu enigszins op van de medisch-farmacologische hoek naar de medisch-genitale, als u mij toestaat. Wellicht een nifty gadget, een crossover van tampon en dildo? Goed mogelijk dat dat best wat geluidhinder oplevert.
En ineens is daar het Begrip. Het Inzicht. Natuurlijk: Spaanse Vlieg hinder. Indien het Hulpmiddel wordt gecombineerd met atropine, nou, gooi dan maar de zandzakken voor de deur! Daar praat morgen de hele buurt over.

En geen wonder dat iedereen alles over SWAB wil weten. Machtig mooi, dat googelen.

Geplaatst door gerard uit NULL

Theo, op de zoekmachine van onze eigenste site vind je, als je op 'swab' zoekt, in deze site, op de eerste hit dit pamflet

SWAB: Schiphol-Werkgroep Amstelveen/Buitenveldert

Geplaatst door JH Griese uit Amstelveen

Dag Theo, Ik wist dat je enig gevoel voor een soort cynische humor hebt,ha ha. Maar als oude rot in het vak, pardon in hinderland, had ik je iets snuggerder ingeschat. In alle uitgaande brieven van de VGP komen op de laatste pagina alle namen van de Platforms voor en staat uiteraard ook Schiphol Werkgroep Amstelveen Buitenveldert. En als je volgehouden had met Googelen, Goh, er komen inderdaad heel wat afkortingen met SWAB voor, wel meer dan 23, had je op Google 6 het volgende (wel erg gedateerde) bericht over SWAB gelezen:
(Al moet ik toegeven geduld is niet de grootse deugt van de gemiddelde webbezoeker)

Schiphol Werkgroep Amstelveen/Buitenveldert:
'Gelijkwaardige geluidbelasting’ aan zijden draadje
Uitgangspunt van regeringsbeleid is dat vergeleken met 1990 het vliegtuiglawaai (en het neerstortgevaar en de luchtverontreiniging) in de omgeving van Schiphol niet toeneemt! (PKB Schiphol 1995) Intussen heeft de regering een andere, Europese geluidsmaat ingevoerd met de belofte het nieuwe normenstelsel volkomen “gelijkwaardig” met het oude te laten zijn om vergelijking met 1990 mogelijk te maken. De Schiphol Werkgroep Amstelveen/Buitenveldert (SWAB) doet er evenwel alles aan om huidige kabinetten en parlementariërs aan die afspraak te herinneren. De SWAB opereert daarbij als meest actieve participant onder de vlag van de regionale bewonersorganisatie Platform Leefmilieu Regio Schiphol. (PLRS)
De rest kan niet in dit bericht. Zie Google 6



Geplaatst door Bewoner uit Castricum

Oh, de vlag van SWAB is een stischting PLRS
dat maakt alles duidelijk.

Hoort bewoner Griese (secr. PLRS) die op 29 augustus zou hebben ingestemd met wat hij op 9 juli afkeurde dan weer niet bij SWAB en PLRS, of is alles toch weer niet en wel 'gelijkwaardig'?

"In alle uitgaande brieven van de VGP komen op de laatste pagina alle namen van de Platforms voor. Daar staat uiteraard ook Schiphol Werkgroep Amstelveen en Buitenveldert (SWAB)", maar ook zijn vlag (de stichting PLRS). Dat is dan dubbelop.

Helder is anders. Ken je het als gewone bewoner nog wel volgen? Gelukkig zijn er mensen die goed weten wat ik denken mag.



Geplaatst door Theo K uit Castricum

Nou, Gerard en JH Griese, het zit zo. Bryan Schokking noemde in zijn stukje SWAB SWAP. Daar ben ik op gaan googelen en kwam natuurlijk nergens uit. Rieneke Schokking gebruikte wèl de juiste afko. Toen ging mij een licht op, maar ik kon de juiste betekenis toch niet memoriseren. Dus weer gegoogeld. Inmiddels had zich een schrijfsel in mijn onzindelijk brein genesteld. En dat moest eruit. Ook vanwege de drie lagen die er in zitten. En omdat er wel èrg weinig wordt gelachen op dit forum. Genoeg hierover. Saluut.