Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Bocht vliegtuigen lager dan toegestaan

 |
 Geplaatst door: A Holwerda 
 |
 Bekeken: 1223 
|
 Haarlems Daglad 
Bocht vliegtuigen lager dan toegestaan

SCHIPHOL - Vliegtuigen die opstijgen van de Aalsmeerbaan op Schiphol beginnen te vroeg en daarmee te laag aan een bocht. Dat heeft de Inspectie Verkeer en Waterstaat geconstateerd.

Op twee verplichte vertrekroutes van de Aalsmeerbaan kunnen vliegtuigen al op een hoogte van 90 meter gaan draaien, terwijl dit volgens internationale veiligheidsvoorschriften pas mag op 120 meter.

De vroege draai is bedoeld om aan de geluidsnormen te voldoen, maar is in strijd met internationale regelgeving vanwege de mogelijke aanwezigheid van hoge gebouwen en andere obstakels in de omgeving.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door leo uit de kwakel

** Ja, dat kan dus niet.

Als je door op de juiste hoogte te draaien niet aan de "geluidsnorm" kunt voldoen dan is er maar één oplossing. De norm moet omhoog !

L'histoire ce répète.

Met name in Uithoorn. Want in Uithoorn is de geluidsnorm onlangs al verhoogd omdat er meer verkeer over de Buitenveldertbaan zou worden geleid (...).
Die norm werd trouwens eerder n i e t verlaagd toen er minder verkeer over de Buitenveldertbaan werd geleid een paar jaar terug.

"Als je een dikke buik hebt kun je wel steeds grotere jassen blijven kopen maar onvermijdelijk komt de dag dat de dokter zegt dat die buik minder dik moet worden, meneer Schiphol."

Geplaatst door Ton uit NULL

Steeds maar weer die capaciteitsdwang.
Dat leidt tot stress en allerlei psychologen hebben onderzocht dat dat weer leidt tot dikke buiken.
Gewoon een flink gat in prikken, dan loopt 't overtollige vet er wel uit.

Geplaatst door A. uit Aalsmeer uit Aalsmeer

Wij wonen onder deze "zogenaamde bocht" en ik ben blij dat er eindelijk eens "iets" geconstateerd is. Wij kunnen klagen, brieven schrijven en zeggen dat ze te laag overkomen of teveel lawaai maken, geen mens die dat iets interesseert. Daarom zijn de bewoners in Aalsmeer maar gestopt met klagen. Het heeft toch geen zin en het frustreert enorm. Nu blijkt dat we al die tijd gelijk hadden.
Ik benieuwd wat ze met deze kennis gaan doen... waarschijnlijk... niks!