Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Bijdrage geen reden om uit de Cros te stappen

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 733 
|
 NHD 
Bijdrage geen reden om uit de Cros te stappen Download het gehele artikel 'Bijdrage geen reden om uit de Cros te stappen'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

De berichtgeving over de potentiële vliegende bom die willens en wetens over de Randstad is gevlogen, toont wederom aan dat de belangen rond Schiphol louter financieel zijn

Zelfs ten tijde van verhoogde paraatheid klopt de communicatiestructuur van geen kanten, de burger is volledig overgeleverd aan de willekeur van welke baan LVNL uitkiest voor een toestel. In het geval van terroristische dreiging moet je uitgaan van een ‘worst case scenario’. Derhalve zijn de feiten dat alleen de hulpdiensten op Schiphol zijn geïnformeerd en dat de kist over zeer dicht bevolkt gebied is geleid tranentrekkend.

Schiphol wordt nog steeds beschouwd als een generator van gelden, niet van een dreiging voor de bewoners in de periferie van Schiphol. Je moet er niet aan denken dat er daadwerkelijk een bom in die kist had gezeten die tot explosie was gebracht.
Gezien het feit dat het vliegtuig is begeleid door twee F16’s, is de dreiging serieus genomen. Juist daarom is het uitermate verbazingwekkend dat het vliegtuig niet direct richting een ‘leeg’ gebied is gedirigeerd maar over het dichtstbevolkte gebied van Europa is geleid.

Gaan er nu koppen rollen? Welnee. “Het zal in de toekomst niet meer gebeuren” en zo. Ieder kind snapt dat het ‘externe risico’ van Schiphol (oftewel: hoeveel doden vallen er bij een crash) met de toename van vliegbewegingen enorm groeit.
Daarom is onze overheid druk bezig de wet die Schiphol houdt aan een lager of gelijk niveau van dat externe risico, van tafel te vegen? Gaan er dan koppen rollen? Welnee. Schiphol opereert namelijk binnen de wettelijk gestelde grenzen en zo.
Dat die grenzen iedere 5 jaar worden verplaatst, daar praat niemand over. Schiphol is van het grootste economische belang en de Bijlmerramp is alweer 10 jaar oud.