Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

‘Bescherm kust met twee eilanden’.

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 694 
|
 NHD 
‘Bescherm kust met twee eilanden’.

Klik voor een vergroting


Noot PVRC:
Het is waar dat nog niet zo lang geleden de discussie over een vliegveld in zee door de huidige regering werd afgesloten. Drie jaar eerder dan gepland, nog vóórdat alle onderzoek werd afgerond.

Inmiddels lijkt het er steeds meer op de dat de keuze om een sterk groeiend Schiphol in de Randstad te houden leidt tot onbeheersbare problemen met de leefbaarheid rond onze nationale luchthaven. En dan spreken we niet alleen over lawaai…

Op termijn is de keuze voor een zó groot Schiphol op déze plaats gedoemd te mislukken: Ofwel het leefmilieu gaat geheel ten gronde, ofwel Schiphol draait uit op een desinvestering van jewelste. Vroeg of laat loopt het stuk.
De kans dat de beoogde dubbeldoelstelling in de praktijk écht wordt gehaald, en niet alleen op geduldig papier, is marginaal. De stelling dat én capaciteit én milieu beiden op gelijke voet gediend kunnen worden blijkt inmiddels klinkklare luchtfietserij, dat merken we nu al iedere dag aan den lijve. 

Misschien wordt het tijd dat onze overheid voorschrijdend inzicht gaat tonen!
Het is nog niet te laat, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Blijf functioneel vliegen in de Randstad en wordt daarnaast ‘Gróte Hub Buitengaats’.
Samen hubben met Londen en Parijs misschien?  Nederland is klein, denk gróót.
Maak een verstandige doorstart met Flyland!

Flyland had een website.  Die is er nog steeds! Kijk ==> hier


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Rob E

Als je dan bedenkt dat tegenwoordig een vierkante meter bouwgrond in Noord en Zuid Holand rond de 450 Euro per vierkante meter kost dan zou alleen dat al de bouw op den duur moeten kunnen bekostigen.

Laat de gebouwen op Schiphol staan en verhuis alle startbanen naar zee, verbonden met een snelle treinverbinding... Op die manier kost de hele verhuizing van Schiphol geen miljarden

Geplaatst door J de Jong

Toekomstmuziek, maar interessant. Waar blijft intussen die technisch calculator die de totale milieubelasting door de Mainport Hoofddorp in ontwikkeling (van 400-800.000 vl.) eens sec uitrekent? De overheden passen ervoor dit bekend te maken, dus wederom particulier initiatief aan zet? Memo: bv het MAAP dossier op deze site en de leerstoel in het UK> wat voeren TNO / RIVM / VROM op dit gebied eigenlijk bewust niet uit? Heeft het PVRC dat al eens bij bv Mevr. Lap nagevraagd?!

Geplaatst door bp van den born

het eiland voor de kust zou goed zijn om ons te beschermen tegen de effecten van de klimaats verandering, aangaande uitbreiding van schiphol, geen kans,Dat plan is 10 jar geleden al de prullenbak in gegaan.
een overflow runway voor schiphol ligt al kant en klaar op de vliegbasis Soesterberg, formaat Polderbaan, prima te bereiken via de weg. in gebruik te nemen: zeer spoedig,
alleen de bewoners aldaar zien liever huizen komen in plaats van werkgelegenheid en lawaai.

Geplaatst door L.R. Aalegeiz

Uit Staatscourant nr. 199, vrijdag 15 oktober 2004



1.1.1 Drijvend alternatief voor Schiphol
Civieltechnisch bureau Van den Noort Innovations heeft een plan gelanceerd voor de bouw van een drijvend vliegveld in zee dat als alternatief kan dienen voor Schiphol. De Rotating Floating Airport bestaat uit een betonnen cilindervormige ring die op de zeebodem wordt gefundeerd. Daaraan worden drijvende pontons gekoppeld die om de ring kunnen draaien. Deze constructie maakt het mogelijk om te volstaan met twee start- en landingsbanen daar de ligging van de banen aan de windrichting kan worden aangepast. Daarnaast komen er twee taxibanen, een parkeerplaats voor zo'n vijftig vliegtuigen en twee havens voor de aanvoer van goederen. Het vliegeiland wordt via een tunnel met het vaste land verbonden. Een shuttle brengt de passagiers heen en weer. Activiteiten als inchecken, shoppen en de paspoortcontrole vinden op het vaste land plaats. Het nieuwe vliegveld kan volgens ontwerper Van den Noort jaarlijks 70 miljoen passagiers verwerken. Voordeel van een vliegveld in zee is onder meer dat er dag en nacht op gevlogen kan worden. De veiligheidsrisico's voor de omgeving zijn gering. Het ontwerp voor een vliegveld in zee zou voor zo'n 17,5 miljard euro gerealiseerd kunnen worden. Dat is inclusief de aanleg van de tunnel en aanpassing van de infrastructuur op het land. Van den Noort verwacht echter dat de verkoop van grond op de huidige locatie zoveel gaat opleveren, dat de verhuizing naar zee uiteindelijk niets hoeft te kosten.


Nee, dan liever overlast…