‘Bescherm kust met twee eilanden’.

Noot PVRC:
Het is waar dat nog niet zo lang geleden de discussie over een vliegveld in zee door de huidige regering werd afgesloten. Drie jaar eerder dan gepland, nog vóórdat alle onderzoek werd afgerond.
Inmiddels lijkt het er steeds meer op de dat de keuze om een sterk groeiend Schiphol in de Randstad te houden leidt tot onbeheersbare problemen met de leefbaarheid rond onze nationale luchthaven. En dan spreken we niet alleen over lawaai…
Op termijn is de keuze voor een zó groot Schiphol op déze plaats gedoemd te mislukken: Ofwel het leefmilieu gaat geheel ten gronde, ofwel Schiphol draait uit op een desinvestering van jewelste. Vroeg of laat loopt het stuk.
De kans dat de beoogde dubbeldoelstelling in de praktijk écht wordt gehaald, en niet alleen op geduldig papier, is marginaal. De stelling dat én capaciteit én milieu beiden op gelijke voet gediend kunnen worden blijkt inmiddels klinkklare luchtfietserij, dat merken we nu al iedere dag aan den lijve.
Misschien wordt het tijd dat onze overheid voorschrijdend inzicht gaat tonen!
Het is nog niet te laat, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Blijf functioneel vliegen in de Randstad en wordt daarnaast ‘Gróte Hub Buitengaats’.
Samen hubben met Londen en Parijs misschien? Nederland is klein, denk gróót.
Maak een verstandige doorstart met Flyland!
Flyland had een website. Die is er nog steeds! Kijk ==> hier
Geplaatst door Rob E
Laat de gebouwen op Schiphol staan en verhuis alle startbanen naar zee, verbonden met een snelle treinverbinding... Op die manier kost de hele verhuizing van Schiphol geen miljarden