"De slotcoordinator handelt als onafhankelijke instantie (!) en heeft met de Alderstafels niets van doen" klinkt in dit artikel door.
Dat heeft Schiphol dan wel heel slim met de politiek (let wel: blijkbaar alle bestuurders en gekozen politici van partijen in Den Haag alswel Haarlem)afgesproken.
Blijkbaar gaat dit soort afspraken buiten bewoners en hun vertegenwoordigers om, want hoe kun je anders de tienduizenden huishoudens die pal onder de preferente banen en routes wonen opzadelen met altijd en eeuwig weer door ons "rupsje nooitgenoeg" opgevoerde hinder en slaapverstoring?
En waarom zwijgt Frans van den Berg als NHD journalist toch schuchter over deze toch wel als buitengewoon kwalijk aan te merken praktijken?
Schaduw-boekhouding? Achter de schermen wordt er meer afgesproken (wat in het nadeel van de omwonenden zal zijn) dan het daglicht verdragen kan. Democratie? Enkel voor de aandeelhouders van de sector en de politiek.....
# Jan Griese:
De stad Frankfurt schrijft op zijn website over het nachtvluchtenverbod:
"Gibt es ein Nachtflugverbot?
Nein, es existiert kein generelles Nachtflugverbot.
Zwischen 22:00 und 06:00 Uhr werden etwa 10 % aller Flugbewegungen auf dem Frankfurter Flughafen abgewickelt.
Im Jahr 2010 wurden pro Nacht im Durchschnitt 126 Flüge abgewickelt. Das entspricht etwa einer Bewegung in 4 Minuten.
Um die nächtliche Belästigung zu reduzieren, wurde der Flugbetrieb am Frankfurter Flughafen seit 1971 nachts eingeschränkt - aber nicht verboten. Es gilt ein Landeverbot zwischen 01:00 Uhr und 4:00 Uhr.
Er was tot ergens 2008 of 2009 overigens wel een discussie over een volledig verbod, maar dat is er kennelijk niet van gekomen.
Begin dit jaar was er een grote demonstratie om nachtvluchten tussen 22:00 en 06:00 uur te verbieden , zie: http://www.flughafen-bi.de/ onder 21 februari.
# Dank je Gerard! Weet je mogelijk ook hoe het in Oostenrijk,Noorwegen,Zweden, Italië en b.v. Denemarken geregeld is ? Globaal te lezen, vliegt men op schiphol dan toch procentueel meer?
Geplaatst door komopcros uit deltametropool
Dat heeft Schiphol dan wel heel slim met de politiek (let wel: blijkbaar alle bestuurders en gekozen politici van partijen in Den Haag alswel Haarlem)afgesproken.
Blijkbaar gaat dit soort afspraken buiten bewoners en hun vertegenwoordigers om, want hoe kun je anders de tienduizenden huishoudens die pal onder de preferente banen en routes wonen opzadelen met altijd en eeuwig weer door ons "rupsje nooitgenoeg" opgevoerde hinder en slaapverstoring?
En waarom zwijgt Frans van den Berg als NHD journalist toch schuchter over deze toch wel als buitengewoon kwalijk aan te merken praktijken?