Wat betkent dit? Dat wat de omstandigheden ook zijn als het even kan 's nachts voortaan altijd over Castricum -> Uitgeest -> Pbaan moet worden geland en overdag idem dito. Dus geen moment meer respijt.
In de overblijvende tijd moet er tevens als 1e voorkeur van de Pbaan worden gestart.
De leugen regeert want er wordt gezegd dat dit het gevolg is van problemen bij parallel gebruik van Pbaan en Zbaan. Dat is onwaar want in de nacht mogen beide banen niet tesamen worden gebruikt.
Dit zijn leugens, evenals het feit dat gemeld is dat na juli 2003 geen preferentiewisselingen nodig waren wegens geluidoverbalastings gevaar terwijl in augustus hier juist gemeld werd dat dit gevaar bestond voor de Kaagbaan en daarom de Pbaan met Kbaan van preferentie moet wisselen. Er wordt maar wat gezegd want niemand kan de LVNL controleren.
De LVNL bedriegt nu iedereen willens en wetens en nog wel met goedkope leugens. Reden?: nu de staattssecretaris tekenen van zwakte toont en de Startnotitie in behandeling doen ze alles om de schijn ter wekken dat er problemen zijn.
Wie gelooft dat vliegtuigen vele Km van hun baan kunnen afwijken door westenwind terwijl de LVNL alles weet van westenwind en altijd bij harde wind eenvoudig preventieve maatregelen kan en moet nemen?
Welke controle is er op de LVNL? Wie controleert ze op het warheidsgehalte van hun beweringen?
Ik denk dat het nu tijds wordt een parlementair ionderzoek te doen naar de nu duidelijk malafide paktijken in de sector, met name bij de LVN groep, dit naast onderziek naar schuldige onachtzaamheid bij verantwoordelijke bewindslieden ten aanzien van de gekleurde voorstellingen van zaken.
Nu het bewust hinder veroorzaken bij burgers een pressiemiddel geworden is is het einde zoek.
Aan de ene zijde beweren ze dat ze helaas als nu gemeld beschermende maatregelen moeten opheffen, aan de andere zijde dat die juist weer beschermend zijn.
Ieder weet, en dat onderzoek is gepubliceerd en bevestigd door CROS, dat bijvoorbeeld partiele landingspreferentie op de Kaagbaan een veel evenwichtiger hinderverdeling geeft dan dezelfde preferentie op de Pbaan. Dat is de reden waarom die eerder is toegepast en wel de platforms zelf de feiten aandroegen.
Ieder weet dat je geen enkele regio continu onder geconcentreerd vliegtuiggeluid mag zetten en dit, indien de wind dit toelaat, rond de klok om de paar minuten herhaald. Dat gebeurt hier. Als pressiemiddel. Uit wraak.
Waarom is wat in het tabelletje staat nu zo’n ramp voor onze omgeving. Het is een kwestie van vertaling: 18R en 36L staan voor Polderbaan. Pref. staat voor preferentie, dus voorkeur. Het staat er duidelijk, wij krijgen hoe dan ook de meeste vliegtuigen over ons heen!! Op ieder moment staan we voor landende vliegtuigen vooraan in de rij, die komen dus over Castricum en Uitgeest. Het maakt niet uit of het dag is of nacht, we staan vooraan bij het uitdelen van herrie. Voor de startende vliegtuigen bezet de Polderbaan een eervolle tweede plaats. Is er een gaatje OK, starten maar, omhoog met die herriebak richting het Noorden, want alleen die kant op mag er op de polderbaan worden gestart.Als gezegd, ook de gaatjes moeten worden gevuld, we zijn tenslotte maar dun bevolkt gebied in de ogen van de landelijke politiek. Minder mensen plagen met meer herrie is te verkiezen boven wat meer mensen met minder herrie. Kale rekensommen beheersen het denken. Net zo goed als de gedachte dat economische zaken absolute voorrang hebben boven welzijn. Alsof dat laatste niet telt!!
De vraag is, wat doen we eraan: massaler protesteren is de eerste vereiste.
Daarnaast is de rol van de plaatselijke politiek is een hele belangrijke. Als er niet duidelijk stelling wordt gekozen in deze zaak, dan is de beer los. Plaatselijke politici zullen hun geestverwanten in het parlement moeten overtuigen. Goede argumenten zijn er voldoende. Kan de politiek ze niet bedacht krijgen, dan zal er vanuit het platform graag geholpen worden.
Leefbaarheid daar gaat het om.
Geplaatst door OB uit Castricum
Wat betkent dit? Dat wat de omstandigheden ook zijn als het even kan 's nachts voortaan altijd over Castricum -> Uitgeest -> Pbaan moet worden geland en overdag idem dito. Dus geen moment meer respijt.
In de overblijvende tijd moet er tevens als 1e voorkeur van de Pbaan worden gestart.
De leugen regeert want er wordt gezegd dat dit het gevolg is van problemen bij parallel gebruik van Pbaan en Zbaan. Dat is onwaar want in de nacht mogen beide banen niet tesamen worden gebruikt.
Dit zijn leugens, evenals het feit dat gemeld is dat na juli 2003 geen preferentiewisselingen nodig waren wegens geluidoverbalastings gevaar terwijl in augustus hier juist gemeld werd dat dit gevaar bestond voor de Kaagbaan en daarom de Pbaan met Kbaan van preferentie moet wisselen. Er wordt maar wat gezegd want niemand kan de LVNL controleren.
De LVNL bedriegt nu iedereen willens en wetens en nog wel met goedkope leugens. Reden?: nu de staattssecretaris tekenen van zwakte toont en de Startnotitie in behandeling doen ze alles om de schijn ter wekken dat er problemen zijn.
Wie gelooft dat vliegtuigen vele Km van hun baan kunnen afwijken door westenwind terwijl de LVNL alles weet van westenwind en altijd bij harde wind eenvoudig preventieve maatregelen kan en moet nemen?
Welke controle is er op de LVNL? Wie controleert ze op het warheidsgehalte van hun beweringen?
Ik denk dat het nu tijds wordt een parlementair ionderzoek te doen naar de nu duidelijk malafide paktijken in de sector, met name bij de LVN groep, dit naast onderziek naar schuldige onachtzaamheid bij verantwoordelijke bewindslieden ten aanzien van de gekleurde voorstellingen van zaken.
Nu het bewust hinder veroorzaken bij burgers een pressiemiddel geworden is is het einde zoek.
Aan de ene zijde beweren ze dat ze helaas als nu gemeld beschermende maatregelen moeten opheffen, aan de andere zijde dat die juist weer beschermend zijn.
Ieder weet, en dat onderzoek is gepubliceerd en bevestigd door CROS, dat bijvoorbeeld partiele landingspreferentie op de Kaagbaan een veel evenwichtiger hinderverdeling geeft dan dezelfde preferentie op de Pbaan. Dat is de reden waarom die eerder is toegepast en wel de platforms zelf de feiten aandroegen.
Ieder weet dat je geen enkele regio continu onder geconcentreerd vliegtuiggeluid mag zetten en dit, indien de wind dit toelaat, rond de klok om de paar minuten herhaald. Dat gebeurt hier. Als pressiemiddel. Uit wraak.