Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Arnold Burlage: Over plaszakken en andere vlieghinder

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 746 
|
 luchtvaart nieuws.nl 
Arnold Burlage: Over plaszakken en andere vlieghinder

Arnold Burlage: Over plaszakken en andere vlieghinder

Het is verleidelijk in deze column opnieuw het “wanbeleid” rond de polderluchthaven Lelystad aan de kaak te stellen. Inderdaad, verleidelijk, omdat deze week gelekte cijfers steeds meer aanleiding geven nu al de noodzaak van een fenomeen als een parlementaire enquête te bepleiten. Toch wil ik een andere gewichtige luchtvaartkwestie aan de orde stellen.

Maar eerst moet me dit nog wel van het hart: Ik zag toch heus in een officieel document staan dat de hinder van Schiphol in 2013 maar liefst 12 procent is verminderd en na de later dat jaar ingevoerde nieuwe startprocedure (NADP2) zelfs met 20 procent. En dat terwijl op slechts 5 procent minder hinder in 2020 was gerekend.Lees meer…


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Jaap

Over welk officieel document heeft Burlage het waarin staat dat de hinder met 12 en zelfs 20% is verminderd? En is wat er in officiële documenten staat per definitie waar? Er merk van die verminderingen niets; soms heb ik zelfs het idee dat het erger wordt, maar dat is niet officieel....

Geplaatst door Jan Griese

Deze Burlage in het verleden altijd (was in dienst bij Telegraaf!)al een aparteling, maakt het nu toch wel heel erg bond. Ja Jaap, menige bewering uit de Luchtvaartsector is tegenwoordig niet verifieerbaar. Zie de inhoud van het Heliosrapport ! Naast vliegen, exploitatie van parkeerplaatsen etc, doen ze tegenwoordig kennelijk ook aan mystiek. Of, heet het manipulatie? Vooralsnog zal de truccendoos alweer open moeten, om in 2020 alsnog die 510.000 te halen.. De Staats-secretaris hielp vorig jaar mee, de grenswaarden vanwege groot baanonderhoud weer te versoepelen.. Burlage pleit voor een
onleefbare regio. LVNL traineert de verhoging van de Transition layer,die voor Kennemerland en Leiden Oogstgeest enige verlichting zou kunnen brengen... En dan hebben we het nog niet over het verhaal van WTL : bij ongewijzigd beleid, zal de CO-2 en fijnstof etc. uitstoot in 2050 verdrievoudigen, ondanks bezweringen van IATA en ICAO, die voorspelden : In 2050 klimaat neutraal. An me hoela