Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Arnold Burlage: De muziek speelde, het schip zonk….

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 1261 
|
 Luchtvaart =nieuws= 
Arnold Burlage: De muziek speelde, het schip zonk….

Na vele jaren van noeste arbeid, slopend en moeizaam overleg tussen de luchtvaartsector, omwonenden en politiek is eindelijk over de toekomst van Schiphol een akkoord bereikt. Nou ja, een akkoord….? Een gedrocht is beter gezegd. Wat de overeenstemming inhoudt heeft veel weg van een wurgmoord, de Pil van Drion voor Schiphol en daarmee voor de luchtvaart.

En alle betrokkenen maar enthousiast reageren. Niet in de laatste plaats minister Camiel Eurlings toen hij het akkoord kreeg overhandigd. Wat kon hij anders als gedoodverfd nieuw directielid van de KLM dan meedoen aan het toneelspel? ... lees meer


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Observer uit Nederland

Gaat het doorgeefluik van de sector Burlage van de Telegraaf nu de steven vilein wenden?
Hoe was het ook weer ? Min Eurlings betitelde het Aldersadvies october 2008 destijds als historisch... Vorige week hoorden we Burlage niet, toen zij als eersten triomfantelijk het nieuws van Alders meldden.. Gelekt dus. Nu vele kritische lezers vande Telegraaf reageerden krabt Burlage zich achter zijn oor . Alle kranten waren ronduit negatief tot sterk veroordelend ! Benieuwd of Burlage een gratis reisje hiervoor ontvangt ?

Geplaatst door Observer uit Nederland

PS: Jammer genoeg heeft hij, Burlage het politieke klimaat mogelijk mee. Er is een kleine politieke meerderheid. Maar Het rapport TU Delft biedt aan integere politici mogelijkheden. We zullen zien... !

Geplaatst door gerard uit NULL

tja...
Niemand is kennelijk blij met dit rapport.
Wie heeft er nu gelijk? Ik vrees dat de heer Burlage gelijk heeft dat de hubs hun langste tijd hebben gehad. Niet dat dat aan het Alders-advies ligt. Uit zijn verhaal blijkt de echte oorzaak: hubs raken uit.

Schiphol heeft onvoldoende achterland om heel groot te worden, dus kon het alleen als hub zijn huidige te grote grootte bereiken.
Als de hubs straks verdwijnen, dan zal onze nationale 'trots' zich moeten vullen met slechts directe vluchten. En die zijn er vanuit achterland NL te weinig om een zo grote luchthaven te vullen.

Ik zou, als ik Schiphol was, alvast maar stoppen met groeien en een verstandig krimp-plan bedenken om de nakende kapitaalvernietiging ten gevolge van de toekomstige afbouw van de luchthaven te voorkomen.

Geplaatst door jhgriese uit amstelveen

@gerard, ik denk dat Burlage en jij wel een punt hebben,w./b. die hubfunctie, Maar waarom komt hij daar nu pas mee? Zijn de reacties erg tegengevallen? Werd het geen feestje voor de sector? Burlage vraagt echter toch steun via een voorgestelde underdog positie ?