Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Reacties op dit bericht

Geplaatst door O Bijvoet uit Castricum

Zie wat ik schreef onder de rubriek "schrijf" al stelde:

Gelijkwaardigheid van overlast is volgens de huidige systematiek niet handhaafbaar en zelfs niet definieerbaar.

Wat in de discussie schijnt vergeten te worden is dat gelijkwaardigheid van bescherming tegen overlast niet, maar gelijkwaardigheid van totale geluidsneerslag wel degelijk te bepalen is. Voor het handhaven van dat laatste speelt de dosis-effectrelatie tussen geluidsneerslag en hinder namelijk geen enkele rol.

Het is zelfs van het grootste belang dat dit soort grenzen bewaakt blijven worden. TGV en handhavingspunten hebben wat dat betreft door de duidelijk beperkende werking en bieden daardoor enige bescherming in het binnengebied.
trap dus niet in de val dei zit in het Haverkamp Voorstel.

Beluister hem goed: zijn motivering is: hiermee heb ik iets wat ik aan bewoners kan uitleggen. Het probleem van zekerheid over bescherming van bewoners neemt hij niet in zijn mond. Hij baseert zich zelfs op de onbruikbare oude gegevens om te stellen dat de bescherming heden ten dage zelfs beter is dan vroeger.

Daarnaast is het van belang te blijven hameren op een eigen onafhankelijke rol voor de LVNL bij het garanderen van leefkwaliteit in de woonomgeving onder het luchtverkeer, waar dan ook.