Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Alleen groei bij minder lawaai

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 1083 
|
 NHD 
Alleen groei bij minder lawaai Download het gehele artikel 'Alleen groei bij minder lawaai'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door jhGriese uit Amstelveen

Minder lawaai en toch groei? Welke trucs komen nu weer uit de kast? Na 2020 50 % van de groei tenbate vande bewoners en 50 % voor de sector..Dat is toch ook groei?
Nijhuijs spreekt met Bewonersgroepen? BLRS
(14 Platforms !) kreeg nog geen uitnodiging?
De route over Spaarndam kan wel degelijk worden verlegd....! Vlak voor Spaarndam een Handhavingspunt en gewoon er langs vliegen i.p.v. er over ! Nijhuijs moet zijn technische kennis opfrissen!

Geplaatst door Ton uit NULL

Spaarndam blijft zeker hinder ondervinden!
We moeten 't echt beter uitleggen!
Het is zuur voor Spaarndam (en Velserbroek, en Velsen-zuid en -noord, en Beverwijk en Castricum en Heemskerk en Uitgeest en Assendelft en....), maar een ontlasting voor Buitenveldert en Amsterdam.
Ontlasting ?? Stront dus voor Spaarndam, de IJmond en Kennemerland. De rioolput van Amsterdam dus. Dank U wel.
Iedereen mag het een utopie noemen, maar ik blijf zeggen dat er alleen maar minder hinder zal zijn bij minder vluchten en niet bij méér.
Al leg je het nóg zo goed uit. Dát noem ik zo zoetjesaan volksverlakkerij.

Geplaatst door leo uit de kwakel

** De hinder bij Spaarndam wordt alleen minder als de route ter plaatse KILOMETERS wordt verlegd.

Een paar honderd meter, zoals de LVNL in het kader van het microklimaat bij Uithoorn ook al wil, is alleen cosmetisch en een psychologische handreiking naar de bewoners die "zeggen" dat 200m verderop vliegen minder hinder geeft.
10dB vermindering heeft op de mens een halvering van de ondervonden hinder tot gevolg, daarbij even afgezien van de nachtelijke geluidsorgiën waar hele andere menselijke maatstaven gelden.

Zo'n vermindering zie ik niet gerealiseerd worden, helaas.

Geplaatst door Ton uit NULL

De polderbaan is een ontlasting voor Buitenveldert en Amsterdamzuidoost!!, zegt dhr. Nijhuis. En hij is niet de eerste!
De polderbaan is een milieubaan omdat er veel minder inwoners worden getroffen!!
Een paar cijfers m.b.t. aantal inwoners:
Buitenveldert : 45.000
Amstelveen: 80.000
Osdorp: 45.000
Slootervaart: 45.000
Toch een flink deel van Amsterdam : totaal 215.000 inwoners.
Hebben die allemaal even veel hinder van Schiphol? Natuurlijk niet.
Velsen: 65.000
Beverwijk : 40.000
Heemskerk : 40.000
Uitgeest : 10.000
Heiloo incl. Limmen: 22.000
Castricum : 35.000
Krommenie : 17.000
Assendelft : 15.000
Westzaan: 4.500
Toch een flink deel van de IJmond en Kennemerland : totaal 254.000 inwoners.
En dan hebben we de inwoners van Haarlem west nog niet eens meegeteld, want die liggen ook zo prettig onder de rook van die polderbaan.
Hebben die nou allemaal evenveel hinder van Schiphol?
Natuurlijk niet.
Maar dat is niet het argument. Er is stééds beweerd dat véél minder bewoners "last" zullen hebben van die polderbaan(milieubaan)!
Wel , aan het aantal inwoners kan het niet gelegen hebben. Het zal wel gelegen hebben aan het zand dat in de ogen van de leden van de 2e kamer is gestrooid.
Niet alleen Spaarndam is bedonderd. Heel de IJmond en NoordKennemerland.
We zijn er mooi klaar mee.
Als we het er tenminste bij laten zitten!

Geplaatst door Victor uit Krommenie

Heel mooi rekenvoorbeeld Ton, Dat is nu duidelijk!...de herrie moet gewoon ergens landen en Amsterdam is sterker om te zorgen dat het zo ver mogelijk weg blijft...ookal ligt Amsterdam dichterbij schiphol..