Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Alders: Gebruik twee hoofdbanen

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 1524 
|
 Trouw 
Alders: Gebruik twee hoofdbanen Download het gehele artikel 'Alders: Gebruik twee hoofdbanen'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door loriette uit A,dam

Hoe zit het met de enorme kerosine uitstoot
van al die vliegbewegingen? Er onstaat weer een enorme gifbelt boven me kop. Geen haan die erover kraait in het Aldersoverleg!!!
Schande!!

Geplaatst door jhGriese uit Amstelveen

Ìk vermoed ,dat het systeem allemaal nog veeeel complexer gaat worden. We gaan de brieven van Alders goed bestuderen, maar wanner dit niet transparant met degelijke metingen zal worden begeleid vrees ik het ergste...!

Geplaatst door Gerard uit Castricum

Huisarts van Ojik heeft eindelijk zijn zin. De Zwanenburgbaan staat nu als 'reservebaan te boek'! De bewoners van Spaarndam en Noord Kennemerland, het Polderbaan- gehinderdengebied, zijn u vast heel dankbaar.

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Schiphol liet in 2008 7,9 miljoen passagiers opstijgen en landen per baan.
Londen Heathrow doet per baan ruim vier maal zoveel: 33.5 miljoen.

Dan weet je even wat er aan zit te komen.

En toch, als door een wonder, is er straks een rapport waaruit blijkt dat de hinder bij de Kaagbaan en de Polderbaan is afgenomen.

Geplaatst door schiphol regio bewoner uit NULL

Aalegeiz: waarom toch weer deze appels en peren argumenten? hoe vaak moet het verschil tussen Schiphol en Heatrow u worden uitgelegd? bovendien moet u uw bronnen of rekensom overdoen. Heathrow heeft 2 banen, die in beide richtingen bruikbaar zijn voor zowel starts als landingen. Het totale aantal passagiers (60 miljoen uit mijn hoofd) moet je dus door vier delen, dat is dus max 15 miljoen per baanrichting; echter, passagiers stijgen niet in hun eentje op, zoals de meeste automobilisten, dat doen ze efficient in middelgrote (schiphol) of hele grote (A380) vliegtuigem, zoals op Heatrow; Dus moet u voor Heatrow dit getal door 150 delen, voor Schiphol door 100; dan zult u zien dat voor de preferente banen van Schiphol, Polderbaan in/uit noordelijke richting en Kaagbaan in/uit zuidwestelijke richting dit zelfs al meer is, ofwel Schiphol is ook op dit gebied efficienter dan haar grote concurrent aan de andere zijde van het kanaal..laten we dat zo houden
@loriette: de uitstoot van vliegverkeer is wel degelijk genormeerd en wordt gehandhaafd, de lokale op NL regels, de strengste ter wereld wederom voor de luchtvaart, en de globale CO2 uitstoot door het EU Emissie Handel Systeem; daarnaast zijn er strenge eisen voor (nieuwe) vliegtuigen om een certificaat te krijgen en zoekt de luchtvaart zelf altijd naar brandstof dus uitstootbesparingen; wat financieel kan, wordt gedaan, dat kunnen andere vervoersvormen niet nazeggen...

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Ook al schil je een appel zodat ie op een peer lijkt, het blijft een appel.

Geplaatst door s van h uit Hoofddorp


Geplaatst door SRB uit NULL

@S van h, zie mijn reactie op uw reactie daar

@Aalegeiz: bent u het nou met mee wat betreft juiste getallen en juiste vergelijking per preferente baan voor deze keer, of is het een nieuw raadseltje wat u schrijft in reactie?