Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Air France KLM klaar voor crisis

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 1046 
|
 NHD 
Air France KLM  klaar voor crisis Download het gehele artikel 'Air France KLM klaar voor crisis'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Els uit Castricum

Ik geloof warempel dat het kwaad zich aan alle kanten begint te straffen.

De hoogmoed, de waanzin, de achteloosheid naar de bewoners, de wetteloosheid en het spekken van de portemonnee van een aantal en de minachting voor de opwarming van de aarde en de uitputting van diezelfde aarde..
Ook de tafel van Alders zal moeten gaan inzien, dat het crisis is en ze zullen de 70.000 vluchten extra geplande vluchten er gauw af moeten halen, anders lopen ze achter de feiten aan.

Geplaatst door AN uit Amsterdam

Hoe profetisch zal mijn gastenboek entry nr. 3225 straks blijken te zijn...?

Geplaatst door Gerard P uit NULL

Ik herhaal het ook maar weer even.
1 Volgens ANVR zijn er tot nu toe 4% meer vliegvakanties geboekt voor de zomer 2008 dan vorig jaar. De verre bestemmingen scoorde daarbij 16% meer (USA +51%, Midden-Amerika +21%, Zuid-Amerika +24%, Indonesië +28%, India/Nepal +31%).
Hoezo vliegtaks?
2 Schiphol boekte in het eerste kwartaal 2% meer passagiers. In de meivakantie was er sprake van topdrukte.
3 Luchtvracht nam in het eerste kwartaal toe met 9%.
Volgens deze informatie is er geen sprake van kommer en kwel.

Geplaatst door Observer uit Nederland

Goed deze bevestiging te lezen. Wij voorspelden dit al. Maar de overgrote massa,
laat zich bij voortduring manipuleren.
Of die verpakkingtax nu zo verstandig was, vraag ik me af. Maar deze vliegtax is prima.
Mag nog wel wat hoger worden

Geplaatst door Luisteraar uit Castricum

Wie zijn die voorzienende 'wij' van Observer ? Ans, Gerard P en Jan Gr?

Ook KLM-AirFrance voorzag het al: Zie het half miljard reservering voor de boete (voor het geval dat 'ze' het toch in de gaten hebben) en goedkope reservevoorraden, aangelegd in de goedkopere tijd. Wanneer aan te vullen is best een probleem.

Of regels overschrijden en reserveren voor de boete,' voor het geval dat' nu zo ethisch is? Gelukkig dat het een geprivatiseerd bedrijf betreft.

Wat mij interesseert is het economische gevolg van een duurder goederenvervoer. Deze avond hadden wij Egyptisch aardappelen aan tafel. Stel je voor dat we die moeten gaan missen.

Geplaatst door jh griese uit Amstelveen

Ach gut, Hij zou eens geen egyptische aardappelen meer kunnen kopen...... Alsof er in nederland en in europa geen aardappelen meer verbouwd worden.....
En wat Observer en al die anderen, lees de site maar eens goed vooraf al voorspelden meen ik, wordt door de cijfers van gerard onderbouwd: Er zal door die vliegtax alleen maar minder meer gevlogen gaan worden.
En wat de boetes met de vliegtax te maken hebben ontgaat me geheel. Die boetes zouden
gegeven worden, als van prijsafspraken, kartelafspraken sprake is, waarmee ze zich indekten tegen hoge olieprijzen. Wat KLM-Airfrance voorzag, was dat ze moesten reserveren, voor het geval er boetes daadwerkelijk zouden opgelegd worden.
Wat de Luchtvaartlobby steeds beweerde, was dat die vliegtax tot minder pasagiers zou leiden. dat nu blijkt onzin. Ook werd de sector hier door de rechter in teruggefloten. Men zou zich kapot moeten schamen voor al die jaren, dat er op kerosine geen cent belasting werd geheven, en geen BTW op tickets.